recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

De problemer som Klaus beskriver, er intet problem det lærer man hurtigt at leve med, og er kun

luksusproblemer, husk det er ikke fejl eller mangler, men features (ifølge Samsung).

Jeg skiftede fra youseeboksen til samsung bd-d8200n, og den kører 100% stabilt, og mange af de

ting som Klaus så fint beskriver, er ikke korrekte

mvh Kim.

 
Jeg synes da at nummer (1) og nummer (3) for eksempel er ret store / væsentlige problemer. Og ja, det er muligt at nogle af tingene er features - men det er jo et spørgsmål om hvilke features man vil have. Og når man ved hvor godt det kunne laves på "de go'e gamle" recordere kan det være svært at leve med tilbagskridt i udviklingen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

De problemer som Klaus beskriver, er intet problem det lærer man hurtigt at leve med, og er kun

luksusproblemer, husk det er ikke fejl eller mangler, men features (ifølge Samsung).

Jeg skiftede fra youseeboksen til samsung bd-d8200n, og den kører 100% stabilt, og mange af de

ting som Klaus så fint beskriver, er ikke korrekte

mvh Kim.

 
Jeg kan kun tilslutte mig Kim.
Har skiftet Youseeboksen ud med en Samsung BD-D8500N.
Jeg synes slet ikke den er ringe, når først man har rodet lidt med den.
Desuden leverer den både bedre billede og bedre lyd end Youseeboksen.
 
Mvh. Michael.
Sony TV kld-55ex9005.
Apple TV 4K
MARANTZ NR-1606 .
2x Dali Lector 6 Front.
1xDali Concept 1 center.
2xDali Concept 1 Bag.
2xSubwoofer Dali SUB E-12F
Airties 7410 4K Tvboks
Fibia fiber Tv
Waoo 200/200
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

er intet problem det lærer man hurtigt at leve med, og er kun

luksusproblemer, husk det er ikke fejl eller mangler, men features (ifølge Samsung).

Jeg håber, du er sarkastisk her - jeg synes, det er et stort problem, f.eks. at afspilningen afbrydes, når en optagelse starter.

Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

 og mange af de ting som Klaus så fint beskriver, er ikke korrekte

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med, at de ikke er korrekte. Det er sådan, mit eksemplar af Samsung BD-D8900 opfører sig.



Redigeret af KlausJ - 10-April-2012 kl. 19:22
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

Jeg skiftede til samsung bd-d8200n, og den kører 100% stabilt, og mange af de

ting som Klaus så fint beskriver, er ikke korrekte

mvh Kim.

Jeg kan bekræfte de punkter klaus beskriver i store træk ......... Disse er vel observeret med kun C'tuneren? Jeg benytter antenne, dvs. T/T2'tuneren, og har skrevet mine tungeste ankepunkter i denne tråd.  Der er visse sammenfald.

Imidlertid var/er maskinen den bedste på markedet for tiden når man ser optagelsernes kvalitet OG på prisen. Samsungs største problem er deres elendige kundepleje. I det mindste kunne de lytte til de fejl der bliver rapporteret, og så sætte kodekarlen til at eliminere de værste fejl........ Men det gør de åbenbart ikke :(

-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:



Ok - det lyder som en række fejl, der ville gøre at jeg ville vente med at købe en Samsung til det var verificeret at de har lært noget - hvis de lærer noget.


Tjaa, ingen af de besynderlige ting fra C modellen (2010), er rettet på D modellen (2011). Så hav ikke store forventninger til årets E model. Første meldinger fra avforums.com, tyder på nye sjove "features". Men jeg håber da, at de gør min tvivl til skamme.

Samsung BD-E8500

J

Redigeret af Jwin - 10-April-2012 kl. 20:44
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 21:00
Link til 2012 modellen uden Bluray. Med CI+ og DVB-T2/C tuner. Mon ikke den også kommer til Danmark?

Samsung STB-E7900

J
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 05:39
Det skulle være interessant at se en dansk anmeldelse af disse maskiner.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 11:41
Ok lad os nu se her: Samsung maskinerne er da absolut interessante men den absolut mest interessante af de moderne recordere må være Panasonic DMR-BWT700 / BWT800. Den har det som vi alle sammen (eller i hvert fald nogen af os) ønsker os af en moderne recorder - for at nævne nogle få ting: Mulighed for at vælge mellem flere forskellige optagekvaliteter og mulighed for at overføre til Blu-Ray eller DVD, efter eget valg. Det ser også ud til at den har de redigeringsfunktioner vi gerne vil have - med partial delete og opdeling af optagelser som et par eksempler.
 
Hvad er problemet så? Hovedproblemet er vel at den kun kan fås med DVB-T tuner. Og det vil sige at den ikke kan bruges til kabeltv. Og det er der vel slet ikke nogen vej udenom?
 
Men hvad så? Er der en chance for at Panasonic er på vej med nye tilsvarende modeller, der kan bruges i Danmark og til DVB-C??? Et kig på den danske Panasonic hjemmeside er ikke videre opløftende.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 13:34
Jeg tror trygt du kan regne med at du ikke kan kopiere en optagelse fra hhd til dvd uanset hvilket mærke eller model du køber, der er simpelt hen kopibeskyttelse indbygget i tv-signalet. Jeg vil ikke udelukke det er muligt med analogt signal  men ikke bare ligner det l*** det er også fortid så kom nu lige ind i nutiden Thorvald Wink 
 
Jeg må så indrømme at jeg ikke forstår denne "gemme-mentalitet" og folk der køber større og flere hdd. Jeg var selv lidt på den vogn engang men en dag spurgte jeg mig selv om jeg overhovedet nogensinde så det jeg havde overført til dvd. Og svaret var nej. Og på min hdd er der altid god plads for jeg ser, hvad jeg optager og sletter det. Min box er ikke et arkiv og den er heller ikke beregnet til det. Det er jer der ønsker at bruge den til noget den ikke er beregnet til. Hvis der er noget på tv som er værd at se igen og igen, ja så køber jeg det, når det kommer på bd, fx tv-serier.
 
Hvis man endelig ønsker at gemme så er det ikke tv-optageboxe eller hdd-optagere med dvd/bd-afspilning man skal investere i.  Så er det en pc-løsning man skal have.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg tror trygt du kan regne med at du ikke kan kopiere en optagelse fra hhd til dvd uanset hvilket mærke eller model du køber, der er simpelt hen kopibeskyttelse indbygget i tv-signalet. Jeg vil ikke udelukke det er muligt med analogt signal  men ikke bare ligner det l*** det er også fortid så kom nu lige ind i nutiden Thorvald Wink 
 
....
 
Det kan man altså tilsyneladende med Panasonics maskine. Ok jeg har ikke nærlæst hele manualen endnu - men siden man kan optage på både Blu-Ray og DVD i en række forskellige kvaliteter...
 
Det behøver ikke at være et analogt signal. Et digitalt signal, der ikke er Full HD er også flot - f.eks. DVD-kvalitet.
 
Jeg vil give dig ret i, at det er lang tid siden jeg har overspillet noget til DVD - men jeg ville gerne stadig have muligheden.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 15:41
Stampe har ret! Lysten til at gemme noget som helst af TV-udsendelser er blevet NUL. For det første er det de samme film der blir' genudsendt hvert år til Påske, Pinse og Jul. For det andet har jeg en fin metalkuffert fyldt med optagelser jeg aldrig får set...
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 15:57
Jeg vil heller ikke sige at det er et ufravigeligt krav at kunne gemme på skiver. Hvis de laver en "fuldblods" recorder med diverse optage og redigerings muligheder osv. og andre features (se mit emne "Behov for / lyst til moderne recordere?" - men hvor disc delen kun er en Blu-Ray / DVD-afspiller - kunne jeg også godt stilles tilfreds.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu