recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg vil heller ikke sige at det er et ufravigeligt krav at kunne gemme på skiver. Hvis de laver en "fuldblods" recorder med diverse optage og redigerings muligheder osv. og andre features (se mit emne "Behov for / lyst til moderne recordere?" - men hvor disc delen kun er en Blu-Ray / DVD-afspiller - kunne jeg også godt stilles tilfreds.
Det er jo den type recordere Samsung og LG prøver på at lave. Nu skal de bare se at få fjernet alle unoderne, så er det da en mulig efterfølger til min Pana. Til et par tusind er det helt fint.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 16:22
Samsung fjerner ikke nogen af de unoder, der er i deres "D"-serie. Havde de haft lyst til dette, havde de sikkert klaret det med en firmware-opdatering for længst, men dette er ikke sket. De fylder bare en masse nye funktioner i "E"-serien, som fungerer på en lige så klampet måde, så man har lidt mere, at være frustreret over.
En skam at Sony ikke vil lave en ordentlig optager med DVB-C, for deres gamle HD-optagere er blandt de funktionelt bedste.


Redigeret af NitroBlast - 11-April-2012 kl. 16:22
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er jo den type recordere Samsung og LG prøver på at lave. Nu skal de bare se at få fjernet alle unoderne, så er det da en mulig efterfølger til min Pana. Til et par tusind er det helt fint.
 
Så må man bare håbe på, at de finder ud af at lave noget ordentligt med masser af gode features.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

...
En skam at Sony ikke vil lave en ordentlig optager med DVB-C, for deres gamle HD-optagere er blandt de funktionelt bedste.
 
Ja - og det samme ville jeg sige om JVC. Det er synd at "de store" ikke gør sig gældende mere på dette marked.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:02
Jeg sætter min lid til de nye LG recordere :)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Det kan man altså tilsyneladende med Panasonics maskine. Ok jeg har ikke nærlæst hele manualen endnu - men siden man kan optage på både Blu-Ray og DVD i en række forskellige kvaliteter...
 
Det behøver ikke at være et analogt signal. Et digitalt signal, der ikke er Full HD er også flot - f.eks. DVD-kvalitet.


Ja og nej. Den er laver specielt til England. BBC udsender en kode sammen med udsendelserne: Copy-Allways eller Copy-Once eller Copy-Never.

Så hvis du optager en udsendelse med Copy-Never koden, ja så får du ikke lov til at brænde en kopi.

J
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg sætter min lid til de nye LG recordere :)
Så må vi håbe at de får den fixet, så man kan begynde at se en optagelse, selv om den ikke er færdig med at optage.

J
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

...
Ja og nej. Den er laver specielt til England. BBC udsender en kode sammen med udsendelserne: Copy-Allways eller Copy-Once eller Copy-Never.

Så hvis du optager en udsendelse med Copy-Never koden, ja så får du ikke lov til at brænde en kopi.

J
 
Der står i manualen, at hvis der er kopi-beskyttede optagelser, kan de kopieres én gang. Det synes jeg lyder som en fornuftig funktion.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:20
Hvad er forskellen på "Copy-once" og "Copy-always"? Hvis en optagelse kan overføres til en skive, kan den kopieres videre derfra, dvs "copy-alwways. *Og så er der ingen forskel på once og always.

Jeg gætter mere på at det betyder:
always = kan optages på hdd og overføres til disk
once = kan optages på hdd (= een kopi) men ikke overføres til disk
never = kan ses men ikke optages på hdd
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:49
Det ved jeg ikke, men der står i manualen, at hvis der er kopi-beskyttede optagelser, kan de kopieres én gang - til DVD/Blu-Ray.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg må så indrømme at jeg ikke forstår denne "gemme-mentalitet" og folk der køber større og flere hdd. Jeg var selv lidt på den vogn engang men en dag spurgte jeg mig selv om jeg overhovedet nogensinde så det jeg havde overført til dvd. Og svaret var nej. Og på min hdd er der altid god plads for jeg ser, hvad jeg optager og sletter det.
Nu er der måske flere, der netop ønsker denne  type 'gemme' maskiner, dog med den nyeste teknologi indbygget. Hvorfor skulle der være noget galt i det ?
At du kan brænde dine optagelser ud på et medie, fjerner blot denne apparatafhængighed som ellers gør sig gældende. Fx. kan jeg ikke engang tage den usb3disk jeg har på mit pvr'fjernsyn og se de filer den har optaget på et andet samsungapparat. Det kommer jeg helt udover ved at stege filerne over på en DVD'skive :)

Jeg optager ikke film, thrillers og lignende underholdning, der genudsendes igen og igen. Det meste af det jeg har optaget gennem tiderne er fx. fra openuniversity(BBC), hvor de før i tiden sendte nogle fantastiske udsendelser indenfor biokemi, medicin, evolutionshistorie, sprogudd mv. Hvorfor skulle jeg købe dem efterfølgende, når jeg kan(kunne) optage dem gratis? Svensk TV har også haft nogle særdeles seriøse programserier, som jeg ind imellem hiver frem og ser igen. Og jo, vi er nogle, som er lidt gammeldags - især når man læser alle disse indlæg om LG maskine der blot rydder harddisken, så ved jeg hvor mine optagelser IKKE er sikre.
Men der er selvfølgelig også meget af det man optager, som blot slettes efterfølgende.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

... Nu er der måske flere, der netop ønsker denne  type 'gemme' maskiner, dog med den nyeste teknologi indbygget. Hvorfor skulle der være noget galt i det ? ...
.... Men der er selvfølgelig også meget af det man optager, som blot slettes efterfølgende.
 
Præcis - vi er nogen, der godt kan lide den type maskiner og som synes at HDD+DVD-optageren var en genial opfindelse. Vi er kede af at denne teknologi ikke rigtigt er blevet videreført til moderne recordere. Ja, der er meget af det man optager, der blot slettes efterfølgende - men vi er nogen, der gerne vil have muligheden for at kopiere ud på DVD - eller i disse moderne tider - på Blu-Ray. Det er der ikke noget galt i. Kundegruppen er der. Det er meget ærgeligt at Panasonic's DMR-BWT700 er så begrænset til det engelske marked og til DVB-T som den er. Hvis den havde været med DVB-C og kunne bruges i Danmark, ville det være den jeg ville gå efter at købe. Faktisk er der ikke meget Panasonic skal gøre ved DMR-BWT700 / BWT800 for at der ville være et marked for dem her i Danmark. Put DVB-C og DVB-T tunere i den som kan bruges i Danmark / Skandinavien / andre lande, så var den der.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu