recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Nu er der måske flere, der netop ønsker denne  type 'gemme' maskiner, dog med den nyeste teknologi indbygget. Hvorfor skulle der være noget galt i det ?



Intet, absolut intet. Jeg siger blot at apparaterne ikke findes. Og "flere" siger du - alt er relativt men hvis markedet var der, skulle producenterne såmænd nok laver apparaterne. Men dels er markedet der ikke, dels er der alle rettighedsproblemerne.

Og jeg gentager lige mig selv: det I ønsker kan opnås med et mediacenter. Så det I efterlyser findes derude men ikke som fix & færdig løsning.

Og for at skuffe jer yderligere: det bliver meget værre! Streaming-tjenester som Amazon Prime og Netflix Instant Play er på fremmarch. Så hvad skal man med optageapparater når man på i hvilket som helst tidspunkt kan logge på en streaming-tjeneste og vælge fx at se alle 8 sæsoner af Buffy?

I tilhører en uddødende race, lidt ligesom folk med billedrørstv Wink
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Præcis - vi er nogen, der godt kan lide den type maskiner og som synes at HDD+DVD-optageren var en genial opfindelse. Vi er kede af at denne teknologi ikke rigtigt er blevet videreført til moderne recordere. Ja, der er meget af det man optager, der blot slettes efterfølgende - men vi er nogen, der gerne vil have muligheden for at kopiere ud på DVD - eller i disse moderne tider - på Blu-Ray. Det er der ikke noget galt i. Kundegruppen er der.


Nej, kundegruppen er der ikke. Hvor mange her - hvor man må formodes at interesserede færdes - ser du efterlyse dette. Og hvis kundegruppen var der, skulle producenterne såmænd nok også være der. En af de måde jeg ser det på er at stort set alle de on-line butikker jeg i sin tid brugte til at købe skiver hos er lukket for længst. Folk køber ikke skiver længere - end of story. De eneste dvd'er/cd'er jeg har brændt de sidste 4 år har ikke været til mig selv.

Og hvorfor vil du overspille til bd? En blank bd-disk er ikke billig og da du ikke specielt interesserer dig for HD, hvorfor så bruge en disk beregnet til HD-materiale til SD-kvalitet?


Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Intet, absolut intet. Jeg siger blot at apparaterne ikke findes. Og "flere" siger du - alt er relativt men hvis markedet var der, skulle producenterne såmænd nok laver apparaterne. Men dels er markedet der ikke, dels er der alle rettighedsproblemerne.
Er du ked af at skære det ud i pap for en der engang har ejet et billedrørtv - hvad er det for rettighedsproblemer der består ? På hvilke områder er de skærpet siden de byggede analoge recordere ?

Meget gerne et par links tak, hvis du altså ikke går helt i 'stampe' nu  :)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:28
Jeg synes også at I snakker for meget om disse rettigheder. Jeg kan ikke se der er et problem - og hvis der er, hvorfor kan de så i England? Problemet er jo nemt at omgå, hvis det man ikke vil have er at man kan lave indtil flere 1:1 kopier af Full-HD udsendelser. Dels ved at det kun kan kopieres til eksternt medie én gang og at der på dette medie lægges en kopibeskyttelse. Og dels ved at kopien kvalitetsmæssigt forringes en smule, f.eks. ved en lavere bitrate eller lignende.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
clips Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clips Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Præcis - vi er nogen, der godt kan lide den type maskiner og som synes at HDD+DVD-optageren var en genial opfindelse. Vi er kede af at denne teknologi ikke rigtigt er blevet videreført til moderne recordere. Ja, der er meget af det man optager, der blot slettes efterfølgende - men vi er nogen, der gerne vil have muligheden for at kopiere ud på DVD - eller i disse moderne tider - på Blu-Ray. Det er der ikke noget galt i. Kundegruppen er der.


Nej, kundegruppen er der ikke. Hvor mange her - hvor man må formodes at interesserede færdes - ser du efterlyse dette. Og hvis kundegruppen var der, skulle producenterne såmænd nok også være der. En af de måde jeg ser det på er at stort set alle de on-line butikker jeg i sin tid brugte til at købe skiver hos er lukket for længst. Folk køber ikke skiver længere - end of story. De eneste dvd'er/cd'er jeg har brændt de sidste 4 år har ikke været til mig selv.

Og hvorfor vil du overspille til bd? En blank bd-disk er ikke billig og da du ikke specielt interesserer dig for HD, hvorfor så bruge en disk beregnet til HD-materiale til SD-kvalitet?


Blanke BD disk fra 6 KR er biligt
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

... Nej, kundegruppen er der ikke. Hvor mange her - hvor man må formodes at interesserede færdes - ser du efterlyse dette. ....
 
Og hvorfor vil du overspille til bd? En blank bd-disk er ikke billig og da du ikke specielt interesserer dig for HD, hvorfor så bruge en disk beregnet til HD-materiale til SD-kvalitet?

 
Jeg synes faktisk folk også herinde har efterspurgt denne type maskiner før. Overspille til BD - tja, hvorfor ikke? Der er mere plads på den - så der kunne f.eks. være flere serie-afsnit på den. Og hvorfor ikke optage i SD kvalitet (eller en mindre kvalitet end HD) på en BD? Men som sagt et andet sted, er det ikke for mig en alt overskyggende nødvendighed at have DVD/Blu-Ray brænder i maskinen. Det kunne være DVD-brænder og Blu-Ray afspiller eller blot afspiller til DVD og Blu-Ray. Men jeg synes at muligheden for at kunne kopiere ud på Blu-Ray og/eller DVD er en feature der kunne være fin og af og til rar at have.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:48
Det er ikke tilladt at kopiere et ubeskyttet digitalt medie, hvis ikke det er til eget brug, og man ejer originalen. Det er slet ikke lovligt, at bryde en kopisikringen på et digitalt medie - overhovedet. Sådan er loven omkring digitale medier og ophavsret, og det burde være gængs viden.
 
Folk der modtager deres signal via. en antenneforening (DVB-C), modtager et medie, der er afkodet af antenneforeningen, og herefter formidlet videre til dig. Andre skal have afkodet signalet via. kort (feks. CI) - dermed er dette inhold i en eller anden udstrækning kopibeskyttet.
 
Når man feks. optager en film på TV2, så er dette lovligt, såfremt dette er til eget forbrug (man har jo betalt for det). Måden at sikre dette er, at låse optagelsen til det apparat, der har optaget den. Derfor er det ikke muligt for de store firmaer at lave recordere, der kan optage og brænde ud på DVD, da dette ville bringe dem i konflik med både loven og de store rettighedshavere, som de gerne vil forblive venner med.
 
Jeg tror aldrig, at der kommer nye HD-recordere, der kan det de gamle analoge recordere kunne. Men jeg håber da, at man kommer til at kunne få fingrene i nogle moderne, digitale optagere, der i det mindste er funktionsmæssigt lige så smidige, som de gamle analoge fra feks. Sony.
 
Tsk tsk tsk.. At man ikke engang kan se noget, uden at det skal afbrydes for at starte en anden optagelse.. Pffft! Og at man så endda skal bøvle med at finde tilbage til det sted, hvor afspilningen blev afbrudt..? BUUUUUUUUU!!! Tag Jer sammen Klamschwung - øh - Samsung!
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

... 
Når man feks. optager en film på TV2, så er dette lovligt, såfremt dette er til eget forbrug (man har jo betalt for det). Måden at sikre dette er, at låse optagelsen til det apparat, der har optaget den. Derfor er det ikke muligt for de store firmaer at lave recordere, der kan optage og brænde ud på DVD, da dette ville bringe dem i konflik med både loven og de store rettighedshavere, som de gerne vil forblive venner med....
 
Hvorfor kan Panasonic så i England? Har de nogle andre regler omkring kopiering af digitale medier derovre?? Desuden er sådan en lov jo helt gammeldags i nutidens verden - alt er jo digitalt idag.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Det er ikke tilladt at kopiere et ubeskyttet digitalt medie, hvis ikke det er til eget brug, og man ejer originalen. Det er slet ikke lovligt, at bryde en kopisikringen på et digitalt medie - overhovedet. Sådan er loven omkring digitale medier og ophavsret, og det burde være gængs viden.
 
Jamn ....... det er skam gængs viden .............. og det har været sådan en del år. Mit spørgsmål gik på hvor præcist denne lovgivning er blevet strammet siden dengang ord som DVB-C/T ikke var ude blandt brugerne- hvori ligger forskellen ?

I bekræftende fald du kan besvare det, hvordan kan det så være at disse miracle-/dreamboxoptagere lovligt kan lagre filerne i et format, så de kan viderebehandles fx. i en pjuter? (også de krypterede kanaler fra boxer) De små settopbokse til under 500 kr. lagrer også det optagne i et filformat på USB, så jeg på kort tid kan brænde en DVD med filerne. Hvordan kan det være lovligt, hvis du har ret ????
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvorfor kan Panasonic så i England? Har de nogle andre regler omkring kopiering af digitale medier derovre?? Desuden er sådan en lov jo helt gammeldags i nutidens verden - alt er jo digitalt idag.
Jeg kender ikke reglerne i England, men jeg tvivler på, at Panasonic har en DVB-C MPEG4 recorder, der kan optage og vidrekopiere. DVB-T er en anden sag, da der findes ukodede FTA-kanaler, som lovlig kan optages og vidreformidles.
 
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Jamn ....... det er skam gængs viden .............. og det har været sådan en del år. Mit spørgsmål gik på hvor præcist denne lovgivning er blevet strammet siden dengang ord som DVB-C/T ikke var ude blandt brugerne- hvori ligger forskellen ?

I bekræftende fald du kan besvare det, hvordan kan det så være at disse miracle-/dreamboxoptagere lovligt kan lagre filerne i et format, så de kan viderebehandles fx. i en pjuter? (også de krypterede kanaler fra boxer) De små settopbokse til under 500 kr. lagrer også det optagne i et filformat på USB, så jeg på kort tid kan brænde en DVD med filerne. Hvordan kan det være lovligt, hvis du har ret ????
Der findes mange bokse, som har en PVR-funktion, der gør det muligt, at optage fra kodede kanaler, så det efterfølgende kan behandles på computer. En overordnet fællesnævner er, at de kræver et 3. medie (USB-disk), for at kunne gøre dette, og dermed sker lagringen ikke internt i boksen. Eller sagt med andre ord, så leveres pistolen - ammunitionen må du købe ved siden af.
 
Jeg er ikke ekspert på området, men jeg tillader mig at forsøge at forklare problemstillingen alligevel Wink
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Der findes mange bokse, som har en PVR-funktion, der gør det muligt, at optage fra kodede kanaler, så det efterfølgende kan behandles på computer. En overordnet fællesnævner er, at de kræver et 3. medie (USB-disk), for at kunne gøre dette, og dermed sker lagringen ikke internt i boksen. Eller sagt med andre ord, så leveres pistolen - ammunitionen må du købe ved siden af.

Tidligere i denne tråd skrev du ellers:
 ....... Måden at sikre dette er, at låse optagelsen til det apparat, der har optaget den. Derfor er det ikke muligt for de store firmaer at lave recordere, der kan optage og brænde ud på DVD, da dette ville bringe dem i konflik med både loven og de store rettighedshavere, som de gerne vil forblive venner med......

Ja, der er mange meninger, men intet af det folk postulerer kan dokumenteres(udover den danske lovgivning om kopiering).
Men selv de flotteste antenne- eller cabelantennesignaler kan ikke levere en samling filer og biblioteker med *vob'filer de rigtige steder, så du bare kan brænde dem ud  på en skive uden kvalitetstab. De vil altid skulle gennem et renderingsforløb, der reducerer kvaliteten - så jeg kan ikke se hvorfor/hvordan vi skulle komme tættere på at bryde disse regler ved overgang til digital modtagelse, fremfor den hedengangne analoge modtageform.
(Allerede dengang blev det jo også lagret digitalt på harddisken)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:43
Ang. rettigheder: det kan da såmænd godt være det er lovligt men det betyder intet hvis tv-stationerne koder udsendelserne, altså som beskrevet at BBC gør. Og det gør de, hvis de får besked på det af dem de køber materialet hos. Og den besked får de for hvem fanden gider producere en dyr tv-serie der efterfølgende ikke kan sælges på bd fordi folk kopierer den fra tv'et.

Problemet fandtes allerede i analog-tiden. Der har været tråde her om udsendelser der ikke kunne overføres til dvd pga en kopisikring. Så det er ikke spor nyt. Men jeg gætter på  at i disse hd-tider bliver flere og flere udsendelser kodet. Så I kan råbe og skrige: it ain't gonna happen.

At der så er masser af muligheder for at se sæson 2 af Game Of Thrones før den starter her i landet er en anden sag. Men det er ikke den one click løsning I efterlyser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu