recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HDD-optager, i dette år 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af HDD-optager, i dette år 2012?

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


... det kan også være at jeg venter med at købe den til der er kommet en anmeldelse af den. Håber det kommer snart et eller andet sted.


Link til AVforums: BD-E8500 bruger input på 2012 modellen.

Jeg har tilladt mig at klippe lidt highlights ud:

I've only had one freeze up so far when trying to navigate the browser which very annoyingly comes up with a text screen that obscures the page I'm trying to input via a connected mouse and keyboard.

As I said earlier the browser is still a waste of time - far too slow to load and respond to commands.

Since I upgraded to the latest firmware and retuned for the April 4th London Freeview changes, I cannot record anything via the schedule (EPG). It gives a message saying that the scheduled time differs from the broadcast time and fails to record.

I've noticed another feature missing and that's the thumbnails generated by recordings (on 2011 models) where you could press arrow down to quickly access any point in a recording.

The feature I was most looking forward to was dual view on my galaxy tab but has turned out to be a major disappointment. The E8500 finds my tab no problem but playback only lasts for about 20 seconds before it starts pausing and restarting and worst of all the audio turns to gruesome ear-piercing white noise.

As with 2011 models trying to delete something is a long convoluted affair involving about 7 or 8 buttons presses - I was stumped last night as I couldn't work out how to delete a recording at all but that's because I was recording something else at the same time and delete isn't possible during recording.

Samsung have also advised me to return the unit. This is unbelievable - is that really the best they can come up with?
(note: En af flere,der ikke kunne optage via EPG, efter en opgradering)

Ak ja, Samsung er ikke kommet meget videre :-(

J

Redigeret af Jwin - 13-April-2012 kl. 15:03
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 15:18
Ok - jeg havde glemt at jeg havde set det review på Trusted reviews, men ikke havde læst det. Læser den nu.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
clips Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clips Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 15:25
Du er vil klar over Thorvald at du ikke kan tage dine optagelser ud af maskinen så når den dør er dine optagelser væk.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 15:38
Seriøst Amatøragtigt Maskinel Som Undsiger Normale Grundprincipper.. Virker som om de ikke lærer noget ved Klamschwung..
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Du er vil klar over Thorvald at du ikke kan tage dine optagelser ud af maskinen så når den dør er dine optagelser væk.
 
Ja, det er jeg klar over. Men man kan jo ikke tilsyneladende ikke få nogen maskiner med DVD/BD brænder. I øvrigt anser jeg det ikke for noget større problem at miste optagelser på den måde. Så vigtige er optagelser fra tv'et heller ikke for mig. Selvfølgelig kan det være ærgeligt hvis ikke man har nået at se optagelsen, men så kommer der måske en genudsendelse eller man kan købe filmen på DVD. Og det er jo heller ikke sikkert at maskinen dør.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 17:55
Nu har jeg læst dette review. Og det ser absolut positivt ud. De skriver også et sted at nogle af de issues der er med de gamle modeller, er fjernet her i den nye. Præcis hvilket issues, siger de så godt nok ikke.
 
The BD-E8500 further expands the boundaries of what home entertainment products can do. The way it marries core functionality – 3D Blu-ray, Freeview, HDD recording – with a wealth of online content, networking functionality and multimedia support makes it a formidable entertainment hub for your home, more advanced than any PVR that’s gone before. The niggles of its predecessor are gone, leaving nothing but a slick, glitch-free user experience.

But what we also love is that the BD-E8500 is about much more than just entertainment; it’s about lifestyle, well-being, family interaction, social networking and convenience. It just so happens that it’s excellent at home cinema too, offering crisp HD pictures from Blu-ray and Freeview. In short, it’s absolutely brilliant.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu har jeg læst dette review. Og det ser absolut positivt ud. De skriver også et sted at nogle af de issues der er med de gamle modeller, er fjernet her i den nye. Præcis hvilket issues, siger de så godt nok ikke.
 
Synes nu den anmeldelse lyder en tand for fantastisk. At de efter at have ignoreret kunderne med deres 2 sidste  modeller, skulle have fjernet alle fejl ??? ....... nahhh, jeg tror nu kun på nisser i december :) Dog så jeg et sted, at usb'stikket skulle være flyttet til bagsiden - det er jo fantastisk må jeg indrømme ...

Vil nu gerne lige se et par 'øffe'-artikler fra en kritisk kilde, der ikke blot synes : "In short, it’s absolutely brilliant.". Jeg havde lidt samme fornemmelse de første dage jeg havde min maskine......... men jeg blev klogere .......
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Hvad er forskellen på "Copy-once" og "Copy-always"? Hvis en optagelse kan overføres til en skive, kan den kopieres videre derfra, dvs "copy-alwways. *Og så er der ingen forskel på once og always.


Det er ikke sådan det foregår...

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg gætter mere på at det betyder:
always = kan optages på hdd og overføres til disk
once = kan optages på hdd (= een kopi) men ikke overføres til disk
never = kan ses men ikke optages på hdd


Så gætter du forkert ...

Copy Always: Kan optages på HDD og kopieres ud på standard DVD/BD. Efter kopiering forbliver optagelsen på HDD.

Copy-Once: Kan optages på HDD og kopieres ud på DVD-VR og sandsynligvis BD-AVCHD. Disse er ikke normale DVD-/BD-skiver (de bruger samme blanke skiver, men fil-strukturen derpå er ikke VIDEO_TS/BDMV mapper) og kan ikke afspilles i normale DVD-/BD-afspilere, men kræver specielle afspillere, der kan afspille den (krypterede) optagelse. Ved afspilning lægges signal ind i digital udgang, der siger "No-Copy" og der tilføjes MacroVision til det analoge output. Efter kopiering til DVD/BD slettes optagelsen fra HDD.

Copy-Never: Kan optages på HDD.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:



Så gætter du forkert ...

Copy Always: Kan optages på HDD og kopieres ud på standard DVD/BD. Efter kopiering forbliver optagelsen på HDD.

Copy-Once: Kan optages på HDD og kopieres ud på DVD-VR og sandsynligvis BD-AVCHD. Disse er ikke normale DVD-/BD-skiver (de bruger samme blanke skiver, men fil-strukturen derpå er ikke VIDEO_TS/BDMV mapper) og kan ikke afspilles i normale DVD-/BD-afspilere, men kræver specielle afspillere, der kan afspille den (krypterede) optagelse. Ved afspilning lægges signal ind i digital udgang, der siger "No-Copy" og der tilføjes MacroVision til det analoge output. Efter kopiering til DVD/BD slettes optagelsen fra HDD.

Copy-Never: Kan optages på HDD.


Takker. Det lyder som nærmest som om Copy-Once også er værdiløst, hvis afspilning efter overførsel til disk (og deraf sletning på hdd'en) kræver specielle afspillere. Og så er Thorvald og folk som ham lige vidt.


Redigeret af Stampe - 13-April-2012 kl. 20:51
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 21:22
Der findes mange DVD-afspillere, der kan afspille DVD-VR format (f.eks. kan alle nyere modeller fra Pioneer - nyere betyder her langt de fleste eksisterende - selv min gamle DV-545 kan).

Jeg ved ikke, hvor udbredt BD-AVCHD-afspilning er (hvis det er det format, BD-recordere benytter) på normale BD-afspillere.

Essensen er blot, at de ligger på disken i krypteret format, og at der ligger et signal på disken, der får afspilleren til at gøre, hvad den kan for at forhindre videre kopiering.

Faktisk i stil med systemet brugt på MD (MiniDisc), hvor du også kan lave en digital optagelse af en CD til MD, men ikke kopiere denne optagelse videre digitalt til andre digitale optagere.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 23:13
Ja, det var også nogenlunde - men ikke helt - sådan jeg forstod det på den engelske manual. Kopien bliver godt nok liggende på HDD som jeg forstår det - men den kan ikke kopieres igen. Hvordan kopien er på "skive-mediet" (om den er krypteret på en eller anden måde) synes jeg ikke rigtigt fremgik.
 
Jeg synes ikke det er så ubrugbart som I gør det til. Hvis kopien på skiven er i et specielt format, så må man jo bare have en afspiller der kan spille det. Og det er formodentligt ikke så svært at finde, dels hvad angår stand alone afspiller og dels afspiller til computer.
 
 
 
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
GustavB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GustavB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.
 
Jeg synes at Samsung's BD-D8900 ser vældigt interessant ud. Men har set at der er indlæg om problemer med den. Hvad er det kort sagt og opsummeret at folk har problemer med den??
Hej Thorvald
Det kan ikke gøres kort ;-)
Problemerne kan opdeles i alvorlige fejl og så i mindre, men alligevel irriterende uhensigtsmæssigheder.
Først de alvorlige:
1) Hvis man afspiller en DVD eller en optaget udsendelse, og maskinen starter en timer-optagelse, så afbrydes afspilningen hård og brutalt. Så må man manuelt genstarte afspilningen og finde derhen, hvor man var nået til. Og det samme gentager sig, når optagelsen stopper.

2) 5 minutter før en optagelse starter, fyldes næsten hele skærmen med en meddelelse om, at en optagelse starter om 5 minutter. Den forsvinder ikke af sig selv, men man skal have fat i fjernbetjeningen og trykke OK.

3) Når en optagelse starter - og man ser direkte tv - afbrydes billedet i ca. 5 sekunder med en sort skærm. Jeg kan slet ikke se, hvorfor det sker. Jeg bruger den ene tuner til at se live tv og maskinen skal bruge den anden tuner til at optage med. Hvorfor afbrydes billedet så? Og det er selvfølgelig lige netop her, at morderen slår til.

4) Man kan ikke indstille maskinen, så optagelser lavet i programguiden automatisk starter nogle minutter før og slutter nogle andre minutter efter tidspunkterne i guiden. Det må man manuelt ændre, hver gang man har valgt en udsendelse til optagelse fra guiden.

5) Når man så går ind i optagelseslisten, for at ændre tidspunkter, så forsvinder både lyd og billede, så man kan ikke følge med i noget, mens man gør det. Programguiden er det eneste menupunkt, hvor der er lyd - og i nogle tilfælde endda også billede.

Og så de mindre alvorlige, men dog irriterende fejl:
5) Maskinen gemmer fint navnet på udsendelsen fra guiden - normalt. For hvis udsendelsen er forsinket, kan der komme til at stå navnet på udsendelsen før. Og hvis man manuelt ændrer optagetidspunktet, så er man sikker på, at udsendelsen navngives med navnet på den foregående udsendelse.

6) Hvis man har ændret optagetidspunktet manuelt, så mister man navnet på listen over indstillede optagelser. Så viser den bare dag, klokkeslæt og kanal - som i de gode gamle VHS-dage.

7) IR-modtagelsen er usædvanlig sløv. Når man skal spole i en optagelse, tager det en evighed at nå op på en rimelig spolehastighed. Der er 7 hastigheder, og man skal op på 5 eller 6, før der rigtig sker noget. På mine gamle Sony trykkede jeg bare 1-2-3 gange på spoleknappen, så spolede den på højeste hastighed. Her skal man først trykke én gang. Når så den spoler på laveste hastighed, så kan man trykke én gang til og så fremdeles. En meget sløv affære. Her ville det være smart, hvis man kunne vælge, hvilken spolehastighed den skulle starte med, som f.eks. Dreambox'en kan.

8) I listen over optagede programmer, identificeres den enkelte optagelse med navn (måske fra en tidligere udsendelse), dato og længde på optagelsen. Her ville jeg meget hellere have et klokkeslæt.

9) Når man har set en optagelse og sletter den, så stiller den sig på den nyeste optagelse i listen. Hvis man så vil se eller slette næste afsnit af en flere uger gammel serie, så må man bladre ned til optagelsen igen. Jeg er vant til, at når man har slettet noget fra en liste, så står den på den næste eller foregående optagelse i listen. Det gælder for mine andre optagere, SMS-listen i min telefon og fillisten på min computer.

10) Man kan ikke slette optagelser, hvis maskinen samtidig er i gang med at optage en udsendelse. Så må man skrive ned på en lap papir, at man skal huske at slette, og så gøre det, når den er færdig med at optage.

11) I starten havde jeg i programguiden en hvid pil, der kørte rundt i en sort firkant. På et tidspunkt begyndte den at vise billedet fra den kanal, jeg kom fra, når jeg gik ind i guiden. Men jeg kan forstå, at det ikke er hos alle, det virker.

12) Man kan ikke bruge danske bogstaver ved navngivning af optagelser. Og hvis man retter et navn, hvor maskinen selv har sat et æ, ø eller å, så kan man ikke gemme navnet.

13) Så er der nogle irriterende oversættelser i menuerne. Guide er oversat til Vejledning. Men hvem kan lige gætte, at Vejledning egentlig betyder Programguide?
Og så er den typiske, jeg også har set andre steder: "in 5 minutes" oversættes til "i 5 minutter". Det er tydeligvis ikke danskere, der har oversat, for så burde de vide, at det hedder "om 5 minutter" på dansk.

14) Maskinen er en evighed om at opdatere programguiden. I mange tilfælde er der kun programmer mindre end én time frem, når man tænder. Hvis man står og skal ud af døren og lige skal sætte den til at optage noget i aften, kan man komme til at vente i 15-20 minutter, før man kan se programmerne. Selvfølgelig kan man finde programmet i avisen og så indstille timeren manuelt - men når man nu har en programguide, så...

Alle disse problemer er oplevet med DVB-C-tunerne. Jeg har ikke prøvet DVB-T, da jeg har fuldpakke fra YouSee.

På det seneste har jeg så også fået det problem, at maskinen af og til fryser midt i en opdeling af et program. Man kan ikke slukke på fjernbetjeningen, så man må finde den anden ende af strømkablet og pille det ud, vente lidt og så sætte det i igen.
En af gangene stod der stadig en sort firkant øverst til venstre i billedet, der hvor den viser billedet, når man skal opdele en optagelse. Jeg måtte tage strømmen i længere tid, før det forsvandt.

Det var nok de fleste af mine uheldige oplevelser med Samsungs BD-D8900. Måske har jeg glemt nogle. Hvis jeg kommer i tanker om noget, vil jeg redigere i indlægget.
Jeg er spændt på at høre om de nye BD-E8x00-modeller, når de kommer. Måske har Samsung lært noget - eller......
Hej Klaus
Jeg får signal fra Boxer og bruger dels optageren som tuner til mit (Mpeg2) fjernsyn og dels som optager.

Jeg kan bestemt genkende de fleste af dine punkter, og vil gerne lige tilføje et punkt, som for mig er langt det værste:
1) Det er ikke muligt at se en kodet kanal samtidig med, at der optages en ukodet kanal. 
2) Det er ikke muligt at se en kodet kanal samtidig med, at der optages en  kodet kanal
hvorimod
3) Det er muligt at se en ukodet kanal samtidig med, at der optages en kodet kanal
4) Det er muligt at se en ukodet kanal samtidig med, at der optages en ukodet kanal

Jeg kan til nød forstå pkt 2, men punkt 1 virker fuldstændig ulogisk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu