recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer: Manglende HD kanaler på Mux5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer: Manglende HD kanaler på Mux5

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Modtager HD over Humax HD+ og fra Stoholm senderen.
Udfald fra kl. ca. 1530 til ca. kl. 1800


Var det kun HD kanalerne du manglede?
Modtager Stoholm ikke signalet fra Videbæk?
Bruger også Humax HD+ og med Boxer Mix.
Mvh.
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 22:03
Antenne skal vendes mod Stoholm. Ja kun HD var væk.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Antenne skal vendes mod Stoholm. Ja kun HD var væk.


Lavede en kanal søgning,og vupti så var det hele tilbage.
Så spørgsmålet er om det er kortet eller boksen der ikke kan fastholde kanalerne på Mux5.
Mvh.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 07:12
Hvis det er boksen der ikke kan holde kanalerne, må det stadig være Boxers problem.
 
De har godkendt boksen.
 
Hvorfor købe en boxer godkendt boks???????
 
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 07:20
Du har ret.Thumbs Up
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 07:21
Det kunne være rart vide hvilke ting man bruger CA+ modul. eller hvilken boks.
Mvh.



Redigeret af nesager - 09-April-2012 kl. 07:23
Til top
Laurel&Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2009
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laurel&Hardy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 08:38
Det er ikke kun CI+ moduler den er gal med, jeg har kun et CI modul og periodevis forsvinder TV2 Norge, TV4 Sverige og ZDF. Så Boxer har et problem.
 
Jeg har i perioden hvor disse kanaler forsvinder prøvet at lave en ny søgning, og mit Samsung med DVB-T2 modtager finder kun 36 kanaler, men når det sidste mux virker finder den 46 kanaler!
 
Så det er et teknisk problem fra Boxer.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 09:36
Jeg bor i Østjylland og modtager fra Aarhus Søsterhøj. Jeg har ikke prøvet i dag, jeg oplevede det lørdag aften.
Jeg har også på fornemmelsen, det er et sendeudstyr relateret problem.
Som nævnt ville jeg til at se en film, jeg havde optaget. TV'et stod på TV2 HD da jeg tændte, derfor opdagede jeg, den var væk. Jeg prøvede at zappe rundt, tv'et skrev enten Krypteret kanal eller Ingen Service på Mux 5 kanalerne. Her var alle fra Mux 5 væk. På ZDF var der i første omgang et grønt stribet billede, det lignede pixeleringer der var frosset fast.
Jeg gjorde ikke noget ved det på det tidspunkt, og da filmen var færdig, virkede alle kanaler igen.
Hvis det er tv'et der ikke kan fastholde DVB-T2 kanaler, skulle de så komme tilbage igen af sig selv.
Til top
RasmusGlud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusGlud Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 09:51
Jeg har lavet præcis samme observationer her lidt vest for Randers, hvor vi modtager fra Hadsten-senderen. Jeg anvender både Humax BXR-HD og BXR-HD+ bokse i huset og oplevede i går eftermiddags, at der ikke var hul igennem til kanalerne på MUX5.

Oprindeligt skrevet af Laurel&Hardy Laurel&Hardy skrev:

Det er ikke kun CI+ moduler den er gal med, jeg har kun et CI modul og periodevis forsvinder TV2 Norge, TV4 Sverige og ZDF. Så Boxer har et problem.
 
Jeg har i perioden hvor disse kanaler forsvinder prøvet at lave en ny søgning, og mit Samsung med DVB-T2 modtager finder kun 36 kanaler, men når det sidste mux virker finder den 46 kanaler!
 
Så det er et teknisk problem fra Boxer.

Lavede samme test med en søgning, hvilket gav samme resultat - kun 36 kanaler. Og ja, så snart MUX5-kanalerne er tilbage finder en ny søgning alle 46.

Jeg er enig i, at det må være en fejl fra Boxer.


Redigeret af RasmusGlud - 09-April-2012 kl. 09:51
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fedtmule Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 09:58
Jeres indlæg indikerer da helt klart, at der er tale om et Boxer problem. Dette skal ses i lyset af, at vi har forskelligt antenneudstyr, modtagere, TV, moduler, kort mv.
 
Kl. 08.58 forsvandt signalet fra TV 2 HD her hos mig i Horsens. Straks gik jeg på TV 2 Film HD, hvor signalet var fint. Tilbage til TV 2 HD - stadigvæk intet signal. Herefter skiftede jeg over på TV 2 Sport HD samt 6'eren HD, begge med et fint signal. Herefter tilbage til TV 2 HD, og nu var der hul igennem. Dette fortæller noget om, at fejlen helt klart ligger hos Boxer, og ikke i det "udstyr" jeg er i besiddelse af (Samsung PS51D7005DK, Boxer HD Viaccess 3.0 Secure CI+ CA modul (DVB-T2) (læs: ingen boks). Alt software og firmware er opdateret til nyeste versioner).
 
Lad os se hvad Boxer melder tilbage på min henvendelse g.d.
Til top
Laurel&Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2009
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laurel&Hardy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 10:02
Jeg kan kun opfordre til, at så mange som muligt, skriver/ringer til Boxer om problemet, så der forhåbenligt sker noget.
 
Jeg har allerede kontaktet dem på mail.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 11:31
Har I ringet til Boxers kunderservice og hørt deres forklaring ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu