recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fausing's Setup's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fausing's Setup's

 Besvar Besvar Side  123 71>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fausing's Setup's
    Sendt: 15-April-2012 kl. 15:45
Hej Alle.

Så fik jeg bygget mit DIY møbel færdigt og vil da lige dele det med jer.
Møblet er bygget i 19 & 12 mm MDF, og malet sort, glans 45 halvblank, (med rulle)
Det måler ca 43h*160b*54d (indvendig mål er 46 cm, beskrives på sidste billede)
Der kommer en lille billedserie, med tekst til hvert billede der kort beskriver hvad der ses. Smile

Blæserne er fra CoolerKit.dk, og er 4 stk, 140 mm, 11 dB. Se link under :
http://www.coolerkit.dk/cooltek_silent_fan___140_mm___led_bl%C3%A5-p-1044.html
De fødes af denne strømforsyning, også fra CoolerKit.dk
http://www.coolerkit.dk/ekstern_230v_psu___24w_via_4_pin_molex-p-1377.html

Ros til CoolerKit.dk - Ingen problemer ved handlen, og god service - Kan varmt anbefales. Smile

Ris, ros, spørgsmål og kommentarer er meget velkommen.

Rasmus Fausing


Her er hele herligheden uden enheder eller noget i. (se bort fra de umalede mdf i bunden, da det kun er opklodsning Smile Møblet skal ende med at hænge i ca 80 cm højde, så højtalerne kommer til sin ret (altså overkant møbel)
Venstre side er til front + sub
Midten er til receiver + center
Højre side er til front + pc + ps3 + diverse.



Her et "nærbillede" af receiverens parkeringsplads. Udstyret med 2 blæsere (der suger), til udluftning pga den mindre end anbefalede plads.  Alle steder hvor der skal stå, eller kommer til at stå, noget der skal bruge strøm, er der monteret en stikkontakt, for at undgå kabler på kryds og tværs. Smile



Her er højre side af møblet, hvor der i bunden skal stå en bærbar computer,
etagen over skal der stå en ps3, (bemærk blæseren der suger fra begge hylder)
De sidste 2 hylder er endnu ikke afsat. Smile



Her ses møblet med blæserne tændt. (de "visler" ganske svagt, men vil ved normal lydstyrke ikke kunne høres) Smile Blæserne starter og slukker sammen med receiveren forresten.



Her er enhederne stillet op i møblet.
Front : B&W CM1
Center : B&W CMC
Sub : B&W ASW610
Bag : B&W CWM800


Her samme billede, hvor enhederne dog har stof på Smile



Til sidst billedet der nok kræver mest forklaring Smile
Ja, som før beskrevet er der i alle de dertil egnede rum monteret stikkontakter, (kaldet grisetryner)
Alle rum er desuden udstyret med et "ledningshul" der via 50 mm afløbsrør er forbundet med hinanden. Dette gør det utrolig nemt at trække ALT efterfølgende, med henblik på opdateringer af diverse enheder løbende.
Den indvendige dybde er som sagt 46 cm, da alt skramlet bagpå fylder ca 6 cm. Total dybde 52 cm.
Blæserne starter som beskrevet op sammen med receiver.
Til højre ses en oprullet ledning der bliver sat til sit eget relæ i el-skabet. (forbindes når jeg engang kommer igang med tilbygningen der skal huse hjemmebioen) Smile

Hele herligheden bliver bygget ca 15 cm ind i væggen, således at møblet umiddelbart ikke syner så dybt. Kun 40 synligt. (kan sætte en tegning ind, hvis dette forvirrer) Smile
Men kan lige kort forklare det. Jeg bygger et "hul" i væggen der matcher møblets mål, som er 15 cm dybt. Møblet sættes ind i hullet og skrues fast i toppen. Det læner, så at sige af på bunden, så det aflastes betydeligt.
Altså går møblet fra at være 54 dybt, til ca 40 (med låger)
Til slut monteres top, sider og bund, der slutter tæt til væg, går 20 mm ud over møblets front for at dække låger. Skrues naturligvis indefra, for helt "usynlig" montage.

Rasmus Fausing















Redigeret af fausing - 31-August-2015 kl. 07:05
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:53
Hold nu K... det er et flot stykke arbejde :)
Kan du ikke lave sådan et stykke møbel til mig :) 

Lige sådan noget jeg leder efter..:)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:54
Ser godt ud - men jeg tror ikke det er den bedste løsning med en sub i et møbel som dette. Afhængig af subwooferens kvalitet vil det sætte møblet i svingninger og få det til at synge med.
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:55
Det ser sgu lækkert ud! Pænt snedigt med strøm udtag i rummene!

Men nu når blæserne suger fra møblet og bagud, altså ind i "hullet" som du kalder det. Det er jo helt lukket, så opnår du vel reelt ikke at komme af med varmen, eller hvad? Har du så også udluftning i "hullet"?

Kan du selv bestemme om blæserne skal lyse? For det havde jeg nok valgt at de ikke skulle ;) Men hver sin smag. Ellers virkelig lækkert møbel! 
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ser godt ud - men jeg tror ikke det er den bedste løsning med en sub i et møbel som dette. Afhængig af subwooferens kvalitet vil det sætte møblet i svingninger og få det til at synge med.


Har tænkt over det selv, og håber på at det kommet til at gå Smile

Gutterne fra Hifi-klubben mente ikke det burde blive et problem, men får se når det engang bliver monteret. Det jo kun ørerne der kan bedømme det reelt.

Rasmus
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af mVah mVah skrev:

Hold nu K... det er et flot stykke arbejde :)
Kan du ikke lave sådan et stykke møbel til mig :) 

Lige sådan noget jeg leder efter..:)


Haha, mange tak, jo det kan jeg godt. Der er indtil videre materialer for 1800 kr. Mangler stadig lågerne, så rammer nok 2200 alt i alt inden det er færdigt. Men det er så ALT INKLUSIV. Smile

Ja, plus nok 10 timers arbejde. Smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af gadeberg87 gadeberg87 skrev:

Det ser sgu lækkert ud! Pænt snedigt med strøm udtag i rummene!

Men nu når blæserne suger fra møblet og bagud, altså ind i "hullet" som du kalder det. Det er jo helt lukket, så opnår du vel reelt ikke at komme af med varmen, eller hvad? Har du så også udluftning i "hullet"?

Kan du selv bestemme om blæserne skal lyse? For det havde jeg nok valgt at de ikke skulle ;) Men hver sin smag. Ellers virkelig lækkert møbel! 


Ja, der skulle luften gerne (og gør også), strømme ud via de udtag der er til kabeltrækning.
Mangler af lave lidt "afskærmning for at forhindre luften i at trække ind de forkerte steder.
Møblet står lige nu helt op af en væg, og der kan jeg mærke med blæserne tændt, at luften bliver trykket ud igemmen kabel hullerne. Så med lidt "afskærmning" tror jeg den er hjemme. Smile

Rasmus
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:12
Flot arbejde, virker på billederne solidt og gennemtænkt.

Jeg er dog spændt på lyden, når du lukker højttalerne og sub inde i et lille bitte rum, man kan frygte at bassen bliver meget bulder. Jeg kan også se at der er fødder på, så går ud fra at møblet skal være stående? I så fald bør du også være opmærksom på diskanten, da man normalt ønsker denne i ørehøjde pga. dårlig vertikal spredning.

Glæder mig ellers til at høre hvodan det skrider frem.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Flot arbejde, virker på billederne solidt og gennemtænkt.

Jeg er dog spændt på lyden, når du lukker højttalerne og sub inde i et lille bitte rum, man kan frygte at bassen bliver meget bulder. Jeg kan også se at der er fødder på, så går ud fra at møblet skal være stående? I så fald bør du også være opmærksom på diskanten, da man normalt ønsker denne i ørehøjde pga. dårlig vertikal spredning.

Glæder mig ellers til at høre hvodan det skrider frem.


Mange tak Smile

Lige lidt fra tråden. Wink




Her er hele herligheden uden enheder eller noget i. (se bort fra de umalede mdf i bunden, da det kun er opklodsning Smile Møblet skal ende med at hænge i ca 80 cm højde, så højtalerne kommer til sin ret (altså overkant møbel)
Venstre side er til front + sub
Midten er til receiver + center
Højre side er til front + pc + ps3 + diverse.

Rasmus


Redigeret af fausing - 15-April-2012 kl. 16:19
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:22
Bahh!
Tømmermænd længe leve!
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Bahh!
Tømmermænd længe leve!


Haha, ja puh ha, det er squ ikke for sjov med dem. Jeg er tømrer, så er jo i teorien (i flertal) tømmermænd i mig selv Smile
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:00
Vældig flot Rasmus, det have dog også undret mig hvis det ikke var blevet flot.

Sjovt nok bliver mine ting altid vindskæve men 4 kilo plastisk træ kan rette nogenlunde op på det.

Kan godt se jeg burde have forlangt, du kom og lavede mit projekt .

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 71>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu