recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fausing's Setup's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fausing's Setup's

 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 71>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af mlm mlm skrev:

Dejligt at se det skrider hastigt fremad

Hvor meget fald har du på taget - på billederne ser det ud som om du leder vandet mod hjørnet inde ved huset. Er det for helt at udgå tagrende?

Håber du finder tid til at sende tegninger mv til mig.

Hilsen Morten


Mange tak. Smile

Jeg sender tegningerne med det samme, jeg må indrømme at jeg har glemt det fuldstændigt igen.

Mht. hældning, så er det som beskrevet 2 cm, per meter. Altså ved en 10 m lang bygning, skal der være 20 cm hældning. Fik det af vide af tagpap manden, så det burde være korrekt Smile
Det er for at undgå tagrende ja, da jeg så laver et hul i taget i udhænget, hvor vandet ledes ned igennem, og tilsluttes eksisterende tagrende.

Mvh. Rasmus

EDIT : Så er tegningerne sendt Morten.


Redigeret af fausing - 15-Juli-2012 kl. 08:44
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Efter at have fulgt din tråd fra starten, må jeg sige at det er et fedt project du har gang i. Som maler vil jeg glæde mig til at se det når du er færdig. Det bliver sjovt at læse om, når du skal skære hul i muren med diamant bor, og det efter følgende arbejde. Thumbs Up

     carsten


Tak for det Carsten. Smile

Ja, puha, det bliver også den mest svinende del det med at få lavet hul til eksisterende.
Men det er jo heldigvis dobbelt muret, så det er noget med at få banket hul, i først ydervæggen, pillet stenede ud én for én, og så samme tur med indervæggen. Så helst ingen diamantskærer, for det sviner usandsynlig meget. Smile

Mvh. Rasmus
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 07:49
Så kom der squ pap på taget i går. Smile
Godt nok kun underpappen, men så er det i hvert fald tæt.
Så skal vi bare have en dag med lidt skyer UDEN regn, så kommer der overpap på.


Ja, her ses de første par baner brændt på.



Ja, det "endelige" resultat indtil videre.



Et lille nærbillede af afløbet hvor vandet bliver ledt hen og ned.



Samme sted, bare set ovenfra. Smile

Ja, så står den på bestilling af vinduer og vindgips i dag.

Mvh. Rasmus
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 11:18
Hey rasmus

Så har du jo tid til at komme ud til mig idag, og hjælpe med hvad jeg skal bestille af materialer, og råde og vejlede :-)
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Hey rasmus

Så har du jo tid til at komme ud til mig idag, og hjælpe med hvad jeg skal bestille af materialer, og råde og vejlede :-)


Haha, ja det blev der liiiiige tid til. Smile

Du skal jo huske jeg er en meget travl mand. Eget firma, alm ansat, selvbygger og på ferie. Så du er mere end heldig at jeg fandt plads i kalenderen. Wink
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 11:33
Så kom der vindgips på væggene. Så nu kan regnen bare komme an kan den. Smile
Nej, helst ingen regn, men nu er der heldigvis inden risiko for skader ved det.

Nu står den på isolering af indervæggene, og bestilling af materialer til i morgen.





Tag jer ikke af den grimme sternkasse , da det er en "falsk" kasse der er sat uden på den rigtige for at beskytte mod vejret, til sternbrædderne kommer på.


Rasmus
Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 11:37
Det ser spændende ud, glæder mig til at se det færdige resultat
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

Det ser spændende ud, glæder mig til at se det færdige resultat


Takker, det gør jeg også Wink
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 11:59
Altså Rasmus, du har glemt hullerne til vinduer. Starter du indefra med nedrivning af væg ?
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 13:00
Godt at se gravhunden passer på alle byggematerialerne... :)
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 18:03
Ser godt ud :-)

Og tak for hjælpen igår. Jeg er nu ejer af en makita gipsskruemaskine på batteri. Så ved du hvor du kan låne, hvis det bliver nødvendigt
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 22:56
Følger med i dette projekt med stor interesse, da jeg har en snarlig plan om at opføre to små udhuse i haven, også med en skalmur. Du fortjener stor anerkendelse specielt for det flotte tømrerarbejde...

Specielt anvendelsen af vindgips har jeg ikke set før,,men det vil jeg nu også anvende...

I forbindelse med opmuringen af skalmur, skal der anvendes murbindere, og hvorledes sættes disse i givet fald fast ?

Hilsen

Jakob
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 71>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu