recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fausing's Setup's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fausing's Setup's

 Besvar Besvar Side  <1 6768697071>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 09:46
Jo tak - ja lidt snedig vil jeg da gerne beskyldes for at være :-)
Der er ca 8 cm frit bagved til kabler, så det er ikke helt tosset (lågen er 495mm høj, minus 60mm forstærkeren er placeret inde på pladen, minus 350mm som forstærkeren er dyb)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

At montere en forstærker på højkant, kan blive døden for den!!!
Jeg har tidligere haft en effektforstærker, som netop blev stillet på højkant i et skab. Det varede ikke længe, inden den brændte af (udgangstransistorerne), da deres køling ikke længere var korrekt!

M.v.h.

Det var nemlig derfor jeg spurgte til blæsere i skabet.


Det er ikke sikkert at en blæser er nok! Min brændte af to gange i rap, før jeg fattede at det var den lodrette placering, som gav problemet. Anden gang var med åben låge. Jeg husker ikke helt, om det var i "tomgang", eller det var lavt spillende. Så det var dyre lærepenge.

M.v.h.
Med en indsugning og en udblæsning, så ville jeg nu være helt tryg ved det. Det er trods alt noget mere effektiv, med rigtig luftcirkulation, end at lade lågen stå åben.
Men det er så fløjtendes ligemeget for Fausing, når den alligevel vil være vandret og ude i det fri, når der spilles musik.
Til top
luv.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luv.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 11:34
Det ser godt ud. Meget "Jesper Holm" inspireret låge Wink
Livet er skønt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

 Men det er så fløjtendes ligemeget for Fausing, når den alligevel vil være vandret og ude i det fri, når der spilles musik.

Hvad nu hvis en pilfinger lukker lågen, men der spilles?


Venlig hilsen
KB
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 12:02
Ja, så er man jo virkelig på den.... Hvad gør man dog???? Uhhhh??

Ahh, åbner igen Wink

EDIT : Lågen vejer ca 2 kg, + 12 kg forstærker, så en "pilfinger" skal være ret bevidst om sin handling.


Redigeret af fausing - 07-April-2014 kl. 12:11
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af luv.dk luv.dk skrev:

Det ser godt ud. Meget "Jesper Holm" inspireret låge Wink


Mange tak - Ja, designet kan jeg ikke tage credit for, da det er fruen der har stået for dette. Søgte lige på Jesper Holm - han kan godt få arbejde i min garage (værksted) Smile

EDIT : Men puuh nogen priser han har (de er dog fair når der tænkes timerne ind), men jeg har vel sparet ca 48.432 kr ved at lave det selv Wink


Redigeret af fausing - 07-April-2014 kl. 12:10
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Ja, så er man jo virkelig på den.... Hvad gør man dog???? Uhhhh??

Ahh, åbner igen Wink

EDIT : Lågen vejer ca 2 kg, + 12 kg forstærker, så en "pilfinger" skal være ret bevidst om sin handling.
Du kan slet ikke nå at åbne lågen igen. Den brænder af efter 2 sekunder. Eller noget :P

Men spøg til side.. Det ser virkelig godt ud, Fausing. Du har dine hænder rigtig sat på :)


Redigeret af Nagash - 07-April-2014 kl. 12:19
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Ja, så er man jo virkelig på den.... Hvad gør man dog???? Uhhhh??

Ahh, åbner igen Wink

EDIT : Lågen vejer ca 2 kg, + 12 kg forstærker, så en "pilfinger" skal være ret bevidst om sin handling.
Du kan slet ikke nå at åbne lågen igen. Den brænder af efter 2 sekunder. Eller noget :P

Men spøg til side.. Det ser virkelig godt ud, Fausing. Du har dine hænder rigtig sat på :)

Haha LOL
Mange tak Nagash. Smile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Ja, så er man jo virkelig på den.... Hvad gør man dog???? Uhhhh??

Ahh, åbner igen Wink

EDIT : Lågen vejer ca 2 kg, + 12 kg forstærker, så en "pilfinger" skal være ret bevidst om sin handling.

OK. Det er kun Easy open - ikke også Easy close LOL

Venlig hilsen
KB
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Ja, så er man jo virkelig på den.... Hvad gør man dog???? Uhhhh??

Ahh, åbner igen Wink

EDIT : Lågen vejer ca 2 kg, + 12 kg forstærker, så en "pilfinger" skal være ret bevidst om sin handling.

OK. Det er kun Easy open - ikke også Easy close LOL



Haha, nej jeg sætter mig på knæ til høj musik og kører lidt skulder-træning hver aften LOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 00:21
Nu har vi set din fine reol og dit smarte system, men hvad skal den egentlig trække? Og hvad skal den fodres med?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nu har vi set din fine reol og dit smarte system, men hvad skal den egentlig trække? Og hvad skal den fodres med?


Det bliver et sæt DALI 850 monteret skjult i loftet. (Troldtekt)

Der skal nok komme en beskrivelse deraf når jeg kommer i gang med det lille projekt. :-)

Det bliver en iPod i NAD dock, samt en NAD DAC1 via PC der får lov at fodre C-372'eren, så det skal nok blive godt - meeeen der går nok lidt før jeg får fundet tid til at smide dem i loftet desværre. :-(

Mvh. Rasmus


Redigeret af fausing - 09-Juli-2014 kl. 22:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6768697071>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu