recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GoofyGuf's HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GoofyGuf's HTPC setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
goofyguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2011
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goofyguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GoofyGuf's HTPC setup
    Sendt: 18-April-2012 kl. 14:23
Efter længere tids frustration, med lidt små hakkeri i film, og lidt langsom navigering i XBMC - har jeg valgt (endnu engang) at udskifte mit Medie Center, og gå efter et i3-setup i stedet for Atom / ION kombi.
 
Det hele foregår via. streaming fra min NAS / Server PC.
 
 
HARDWARE
 
... ::: Kabinet ::: ...
 
... ::: Bundkort ::: ...
Klient: Intel DH61AG
 
... ::: RAM ::: ...
Klient: 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz SO-DIMM
Server: 2 x 2 GB Kingston DDR3 1066 Mhz
 
... ::: CPU ::: ...
 
... ::: HDD ::: ...
Server: 2 x 2 TB WDc Green, 1 x 1.5 TB WDc Green, 1 x 1 TB WDc Green
 
... ::: Remote ::: ...
XBMC Commander på Apple Produkter
 
... ::: MISC ::: ...
LaCie Netværksharddisk – 1TB
Synology CS-407e
 
Inspiration og tips: ShadowDK’s Setup – så tak for dette.
 
SOFTWARE
 
... ::: Styresystem ::: ...
Klient: Windows 7 32bit
 
... ::: Funktioner ::: …
Klient: XBMC v. 11.0 Eden + ÆON Nox Skin v. 2.0
Server: Backup Server, iTunes Server, Plex Server (kun til test)

FAQ
 
Hvorfor WHS 2011?
WHS er beregnet netop med henblik på fil deling, og er en lille server software løsning til private. Idet jeg arbejder med IT til dagligt, har jeg igennem arbejdet fået denne licens, og er altså ikke noget jeg har ofret penge på.
 
Hvorfor SSD?
Hurtigere opstart, bedre navigering, ingen mekaniske dele der kan larme. Så kun ”Win-Win”.
 
Hvad bruges LaCie og Synologyen til?
LaCien har jeg de fleste af mine dejlige serier på, som er en fast del af mit setup. Synologyen – ja, den står egentligt bare og samler støv.

Overvejelser

* Eksternt BluRay drev (når de er faldet i pris, og er lidt kønnere at kigge på)
* Indbygget IR modtager i Viako Kabinet.
 

Billeder







Modtager med glæde forslag / ideer – eller RIS / ROS.


Redigeret af goofyguf - 08-Maj-2012 kl. 08:44
Til top
Peren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 15:02
Ser rigtigt fint ud, går lidt med tankerne om en noget lignende identisk htcp. Har du noget info med strømforbrug på både server og htpc?
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 16:05
Lyder jo lækkert ;-) 

Hvilke fordele i WHS i forhold til XP/Vista/7 ?


Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:24

Rigtigt godt setup:

Kan også kun anbefale SSD i klienter, har du evt kigget efter en M-SATA disk, der kan gå direkte i bundkortet ?? i øvrigt et fedt bundkort, jeg har bygget 2 HTPC'er (til kolleger) med det bundkort, det kører bare. Du kan sagtens nøjes med en 75-90watt laptop psu med dit setup.
Hold fast på din i3 2120T cpu, mange vil sikker råde dig til en IKKE T version, da IDLE power er den samme, men peak power er VÆSENTLIGT højere, og en 2120T er rigeligy hurtig, den er MEGET hurtigere end en ATOM+ION. Jeg bruger selv WHS 2011, kører rigtigt godt, eneste anke er en timeout / datasize limit, der gør det svært at fjern uploade store filer.
 
Mvh Gigabyte
 
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
goofyguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2011
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goofyguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 20:37
Peren
Desværre, ligger ikke lige inde med et chart over, hvor meget de bruger. 

Skovbo
(kort fortalt, har den som standard mange flere protokoller (og understøtter også DNLA som standard, hvis man har behov for det) end "alm" OS systemer, og derved er fil deling som regel en leg til og fra server versioner. I det jeg ikke behøver et active directory, samt DHCP / DNS - vælger jeg "lite" udgaven. Den har også en del andre funktioner, såsom image restore af komplette PC systemer - altid en rar ting at have, når ens stationær begynder at lave ged - kræver dog lidt ekstra at sætte op Wink )

@ gigabyte
Takker, og ja WHS er rigtigt lækkert - når det bliver sat rigtigt op. M-Sata har jeg kigget lidt på, men i det jeg får en SSD i overskud fra den gamle HTPC, genbruger jeg bare den, og holder budgettet lidt nede Embarrassed 


Redigeret af goofyguf - 18-April-2012 kl. 20:38
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 11:48
SLET:

Redigeret af Bjur - 23-April-2012 kl. 11:54
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af goofyguf goofyguf skrev:

 
Overvejelser

* Indbygget IR modtager i Viako Kabinet.
 
Når/hvis du finder en forholdsvis nem løsning på dette, så må du meget gerne råbe meget højt, for dit klient system er præcis det jeg søger, dog er det et krav, at kabinettet SKAL være foberedt til IRC (Intels IR løsning). Jeg gider simpelthen ikke bakse noget sammen, som bare burde være standard i dag.
Drev (BD/DVD) får jeg ikke brug for, da jeg ripper alle film til min server fra min workstation. Har drev i min HTPC i dag, og jeg tror det har været i brug ca. 5 gange i de år den har eksisteret.
 
Bruger selv WHS i en opgraderet HP EX495, (har også en opgraderet HP EX475 med WHS). Og indtil een eller anden virkelig kan overbevise mig om, at der findes bedre løsninger, så tror jeg på det er det klart bedste man kan vælge, hvis man ønsker ekstrem nem backup, og medie deling af hjemmets medie filer.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 23:52
I Viako kabinettet er der ikke forberedt til IR modtager. Bundkortet understøtter CIR og jeg har overvejet at bestille en CIR modtager på eBay og sætte den i kabinettet - enten bag ved tænd/sluk knap hvor der er halvgennemsigtgt plastik eller lave et lille hul i bunden af kabinettet hvor IR modtageren kan sidde uden det kan ses.
Til top
goofyguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2011
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goofyguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 22:55
Så kom der lige lidt billeder på - update i første post.

Beklager kvaliteten af billederne, havde et voldsomt besvær med at installere HTPC'en, så er lettere irretabel og træt lige pt, så derfor blev det lige nogle iPhone billeder - håber i overlever :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 12:35
Den der IR modtager, den slår altså det hele ihjel LOL
Til top
goofyguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-September-2011
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goofyguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 15:56
Hehe jep, det gør den - leder også efter en anden løsning Ouch også skulle det også bare ind i TV bordet igår, derfor jeg hellere ikke har ordnet kabler... Tongue

Redigeret af goofyguf - 08-Maj-2012 kl. 15:57
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu