recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 8 MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 8 MCE

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Win 8 MCE
    Sendt: 18-April-2012 kl. 17:49
Til (u)behagelig information:
"The one feature I didn’t mention here, of course, is Windows Media Center. Microsoft has decided that Media Center—which debuted 10 years ago and has been a defining feature of the Home Premium editions of Windows Vista and Windows 7—will be an optional add-on in Windows 8. You’ll need to pay extra for the “media pack,” and it will only work with Windows 8 Pro. I’ll have more to say about that later." (Citat fra ZDNet Tech Update Today)
 
Så det ser ud til at hvis man ønsker MCE i fremtiden skal have:
1. Pro Versionen af Win 8
2. Media Pack til Win 8
3. Penge op af lommen
 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 17:55
Så er det jo dejligt vi har xbmc som dækker det hul komplet :).
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 18:29
Jeps og xbmc kører helt fint sammen med win8
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 20:56
Er der pludselig, helt ud af det blå, kommet en fuldt integreret tv del i XBMC da ?
 
For mig at se, er tv delen stadig det der skal adskille en HTPC radikalt fra en tilfældig medieafspiller.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 21:13
Ja det spørgsmål stillede jeg også mig selv, da det var årsagen til at jeg fravalgte det, men det ser ud til at de har fået det integrereret. Så måske skal jeg kikke på det igen.
 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 21:16
Der er desværre bare så meget arbejde i at få tv i xbmc. Men mon ikke det kommer om nogle år?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Der er desværre bare så meget arbejde i at få tv i xbmc. Men mon ikke det kommer om nogle år?
Ja nu fik jeg nærlæst det lidt. Det ser ud til at XBMC ikke kan TV, men er nød til at læne sig op ad en Backend, f.eks. Media Portal, og det er jo noget rod, da man derfor er afhængig af to forskellige "leverandører". Det er lidt den samme diskussion der er foregået på DVBViewer forumet, hvor nogen ønsker en XBMC integration, men hvor jeg har slået til lyd for at udviklerne istedet skal koncentrere sig om at få en bredere platform med en mere brugervenlig grænseflade, som ligner XBMC. De har dog valgt at koncentrere sig om teknikken, hvilket betyder at det er den mest stabile platform der findes, inden for DVB verdenen. Så jeg lever med at det ikke er så smukt, men det er pisse stabilt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 09:45
Hvis der så ligger nogle væsentlige forbedringer i MC delen, så har jeg personligt ikke noget imod at betale for det, men er det meget lignende win7, så bliver jeg sku bare der.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Hvis der så ligger nogle væsentlige forbedringer i MC delen, så har jeg personligt ikke noget imod at betale for det, men er det meget lignende win7, så bliver jeg sku bare der.
Sådan har jeg det også. Desuden, ret mig hvis jeg tager fejl, har man skulle betale for det eneste TV-alternativ (DVBviewer) hele tiden. Men naturligvis en dårlig nyhed for os der kan lide MCE.

BS
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det er lidt den samme diskussion der er foregået på DVBViewer forumet, hvor nogen ønsker en XBMC integration, men hvor jeg har slået til lyd for at udviklerne istedet skal koncentrere sig om at få en bredere platform med en mere brugervenlig grænseflade, som ligner XBMC.

Der har jeg så den diementralt modsatte holdning, jeg synes det er superfedt at man kan vælge interface uafhængigt af teknikken bagved.

Jeg ser på det på den her måde:

Jeg købte på et tidspunkt en fin, lille usb tuner. Den virkede som den skulle. Der fulgte et stykke software med der kunne vise tv og optage, men det var noget forrygende skrammel og helt tydeligt noget der ikke var lagt den store kærlighed i. Heldigvis var tuneren ikke bundet til det skrammelsoftware.

Jeg købte også dvbviewer for at få noget software der kan optage. Fin, fin software der bærer præg af at der er lagt noget kærlighed i at få det til at virke. Langt, langt bedre software end det skrammel der fulgte med tunere, så skønt at tuneren og dvbviewer kan snakke sammen uden det der skrammelsoftware som mellemled. Med dvbviewer fulgte også et interface som virker efter hensigten, men helt ærligt ikke rigtigt bærer præg af at der er lagt kærlighed i det.

Endeligt har jeg xbmc hvor det er tydeligt at mærke at kærligheden bliver lagt i at gøre brugerinterfacet så godt som muligt og ultrakonfigurérbart. Samtidigt findes der et mylder af folk der udvikler alternative skins og addons til xbmc.

Man kan godt argumentere for at dvbviewer folkene bør koncentrere sig om at lave et bedre og måske mere xbmc-lignende interface, men interfacet er tydeligvis ikke det de brænder for og selv om de anstrenger sig kommer de ikke til at nå xbmc's interface til sokkeholderne.

Jeg ser meget hellere at dvbviewerfolkene fokuserer på det de er gode til, at lave et stabilt optagesystem og overlader det med at lave superlækre interfaces til andre der brænder for det. Jeg stemmer for at dvbviewer udvikler en generel api der lader xbmcfolkene og andre interfaceentusiaster benytte sig af dvbviewers funktioner og stabilitet.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 13:39
Jeg har En hdhomerun, og benytter Tommy Winthers tvguide:

http://tommy.winther.nu/wordpress/2010/11/25/dansk-tv-guide-til-xbmc/

Den linker man bare til de hdhomerun filer, der skabes.
Det fungere ubeklageligt.
Dog unden en HDhomerun, kan det godt være noget af en besværlig omgang.

Men PVR kommer da stille og roligt.
http://trac.xbmc.org/roadmap


Redigeret af vacDK - 19-April-2012 kl. 13:46
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Til (u)behagelig information:
"The one feature I didn’t mention here, of course, is Windows Media Center. Microsoft has decided that Media Center—which debuted 10 years ago and has been a defining feature of the Home Premium editions of Windows Vista and Windows 7—will be an optional add-on in Windows 8. You’ll need to pay extra for the “media pack,” and it will only work with Windows 8 Pro. I’ll have more to say about that later." (Citat fra ZDNet Tech Update Today)
 
Så det ser ud til at hvis man ønsker MCE i fremtiden skal have:
1. Pro Versionen af Win 8
2. Media Pack til Win 8
3. Penge op af lommen
 

Jeg tror din kilde har misforstået noget. De sider jeg har læst om de 3 kommende udgaver af Win 8 skriver at Media Center er inkluderet i Windows 8 (den almindelige udgave). Det giver også fin mening at Win 8 Pro, der er målrettet kontorer, ikke indeholder Media Center funktionaliteter, men at det kan tilkøbes. 

Man kunne få den tanke, at det var en måde at gøre Pro udgaven billigere på, uden at langt de fleste kunder ville mærke forskel, alene af den grund at målgrupperne er forskellige.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu