recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 8 MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 8 MCE

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 17:26
Hvorfor har ingen nævnt Mediaportal i denne debat endnu ?
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Til (u)behagelig information:
"The one feature I didn’t mention here, of course, is Windows Media Center. Microsoft has decided that Media Center—which debuted 10 years ago and has been a defining feature of the Home Premium editions of Windows Vista and Windows 7—will be an optional add-on in Windows 8. You’ll need to pay extra for the “media pack,” and it will only work with Windows 8 Pro. I’ll have more to say about that later." (Citat fra ZDNet Tech Update Today)
 
Så det ser ud til at hvis man ønsker MCE i fremtiden skal have:
1. Pro Versionen af Win 8
2. Media Pack til Win 8
3. Penge op af lommen
 

Jeg tror din kilde har misforstået noget. De sider jeg har læst om de 3 kommende udgaver af Win 8 skriver at Media Center er inkluderet i Windows 8 (den almindelige udgave). Det giver også fin mening at Win 8 Pro, der er målrettet kontorer, ikke indeholder Media Center funktionaliteter, men at det kan tilkøbes. 

Man kunne få den tanke, at det var en måde at gøre Pro udgaven billigere på, uden at langt de fleste kunder ville mærke forskel, alene af den grund at målgrupperne er forskellige.

Ligesom i Vista...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Til (u)behagelig information:
"The one feature I didn’t mention here, of course, is Windows Media Center. Microsoft has decided that Media Center—which debuted 10 years ago and has been a defining feature of the Home Premium editions of Windows Vista and Windows 7—will be an optional add-on in Windows 8. You’ll need to pay extra for the “media pack,” and it will only work with Windows 8 Pro. I’ll have more to say about that later." (Citat fra ZDNet Tech Update Today)
 
Så det ser ud til at hvis man ønsker MCE i fremtiden skal have:
1. Pro Versionen af Win 8
2. Media Pack til Win 8
3. Penge op af lommen
 

Jeg tror din kilde har misforstået noget. De sider jeg har læst om de 3 kommende udgaver af Win 8 skriver at Media Center er inkluderet i Windows 8 (den almindelige udgave). Det giver også fin mening at Win 8 Pro, der er målrettet kontorer, ikke indeholder Media Center funktionaliteter, men at det kan tilkøbes. 

Man kunne få den tanke, at det var en måde at gøre Pro udgaven billigere på, uden at langt de fleste kunder ville mærke forskel, alene af den grund at målgrupperne er forskellige.

Så er der andre end mig der har misforstået det:

"Intet mediecenter

Windows Mediecenter vil ikke længere være en del af nogen af pakkerne. En særlig Mediepakke til Pro-udgaven vil - mod betaling - kunne hentes på nettet."

 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 19:13
 
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

  
Så er der andre end mig der har misforstået det:

"Intet mediecenter

Windows Mediecenter vil ikke længere være en del af nogen af pakkerne. En særlig Mediepakke til Pro-udgaven vil - mod betaling - kunne hentes på nettet."

 

Nu har jeg ikke skrevet at du måske har misforstået noget, kun din kilde. Jeg betragter ikke Berlingske for en god kilde om IT. 

Jeg ved heller ikke hvad der er op og ned, jeg referer kun hvad andre it-nyheds-sider skriver. Men selv b.dk skriver "Windows 8 svarer til hjemmeudgaven Windows 7 Home Premium" inden de begynder at tolke på en pressemeddelse. 

Fx skriver Newz "Desuden er Windows Media Center kun tilgængelig for ‘Windows 8’ brugere, men kommer som en seperat "media pack", der skal købes ved siden af til Windows 8 Pro." http://newz.dk/windows-8-kommer-i-tre-versioner

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 20:13
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ifølge windows8 forum hos Microsoft er der mce med.
Nu bliver det for grumset!!
Cosumer Preview er ikke den endelige version. Det vi snakker om er det som der kommer ud på markedet!
Det jeg læser forskellige steder er at MCE er en add on til Win 8 Pro. Den skal købes på nettet. Det er fint med mig, bruger den ikke, men hvis det betyder at det bliver et "formidabelt" produkt, så kaster jeg gerne penge i det, og også gerne mere end de 15 Euro som DVBViewer koster
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 23:32
Jeg ved godt det er preview, men jeg kan ikke forestille mig, den ikke bliver inkluderet i standard elle en evt. Home udgave, men du kan jo spørge på dees forum.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved godt det er preview, men jeg kan ikke forestille mig, den ikke bliver inkluderet i standard elle en evt. Home udgave, men du kan jo spørge på dees forum.
Hvorfor skulle jeg spørge på deres forum, jeg citerer bare, til info, de medier der skriver om dette. Det tænkte jeg ville være interessant for dem der benytter MCE (gør det ikke selv).
Hvad du kan forestille dig, er vel ikke reelt interessant her, hvis vi bare holder os til hvad der er fakta, eller i det mindste hvad journalister etc, mener er fakta. Kan godt være de tager fejl, men du kan jo spørge på deres forum, så tager vi den derfra
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:


Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved godt det er preview, men jeg kan ikke forestille mig, den ikke bliver inkluderet i standard elle en evt. Home udgave, men du kan jo spørge på dees forum.

Hvorfor skulle jeg spørge på deres forum, jeg citerer bare, til info, de medier der skriver om dette. Det tænkte jeg ville være interessant for dem der benytter MCE (gør det ikke selv).
Hvad du kan forestille dig, er vel ikke reelt interessant her, hvis vi bare holder os til hvad der er fakta, eller i det mindste hvad journalister etc, mener er fakta. Kan godt være de tager fejl, men du kan jo spørge på deres forum, så tager vi den derfra


Det er da dig som starter en tråd her med løse rygter. Da det åbenbart er blevet til fakta i din verden, er andre input ikke nødvendig.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 06:42
hvis det bliver gjort på samme måde som med Vista, altså hvor Pro mangler media center, så kan jeg umiddelbart ikke se nogen problemer i dét - der er vel ikke det store problem i at der ikke er media center og/eller media player i en version, der primært er henvendt til prof. brug. Dog må der i så fald gerne være RDP i hjemmeversionen. Jeg bruger Win7 Pro til mine HTPC'er, da jeg ikke har tilsluttet tastatur og der mangler RDP i Home Premium.
Jeg synes at have læst et eller andet sted, at win8 MC bliver præcist det samme som i win7 og de iøvrigt ikke har tænkt sig at udvikle noget særligt videre på det - jeg kan dog ikke lige finde et link, men i så fald vil det ikke give meget mening at tage penge for media center


Redigeret af Brasch - 20-April-2012 kl. 06:45
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:23
Prøv at Google: "an economical media pack add-on", så vil det være klart at det ikke bare er "løse rygter"
Microsoft har også officielt annonceret det her: http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/04/16/announcing-the-windows-8-editions.aspx
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Prøv at Google: "an economical media pack add-on", så vil det være klart at det ikke bare er "løse rygter"
Microsoft har også officielt annonceret det her: http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/04/16/announcing-the-windows-8-editions.aspx
Der er tilsyneladende flere spørgsmål end svar i dit link. Jeg læser det mere som at vi nu har muligheden for mediacenter i pro-versionen men SÅ skal du betale. I "home"versionen er den indeholdt. Jeg medgiver dog at det ikke står klart i noget af det jeg har læst. Så mon ikke vi bliver nødt til at vente og se?

BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu