recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 8 MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 8 MCE

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bluebucket Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Prøv at Google: "an economical media pack add-on", så vil det være klart at det ikke bare er "løse rygter"
Microsoft har også officielt annonceret det her: http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/04/16/announcing-the-windows-8-editions.aspx


Det er ikke klart beskrevet i Microsoft's annoncering. Der står godt nok "Windows Media Center will be available as an economical “media pack” add-on to Windows 8 Pro", men dette står under beskrivelsen af Windows 8 Pro, og der står ikke at den ikke er tilgængelig i Windows 8. Man kunne derfor godt læse det som en specificering af, at lige i Windows 8 Pro skal WMC tilkøbes separat.

Problemet er, at WMC ikke er listet i deres skema, hvilket kun medvirker til forvirringen

Edit: Som også nævnt i foregående besked Smile


Redigeret af bluebucket - 20-April-2012 kl. 10:52
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 10:48
Nu skulllle det være helt på plads med MCE
MCE er IKKE med i Windows 8, og kan kun købes som en sperat pakke til Windows 8 PRO. Dette er bekræftet af platformsevangelist Bjarne B. Dollerup, Microsoft på hans Blog.
Han bliver af Jesper spurgt:

"Så vidt jeg har kunne tyde ud af de forskellige blog indlæg og nyheder bliver der ingen mulighed for Media Center i "Windows 8" (altså, ikke Pro versionen). Kan du bekræfte dette? :-)"

Til det svarer han:
"Du har forstået det fuldstændigt korrekt. Media Center software er en del af Media PAck, som kan til købes Pro!"
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nu skulllle det være helt på plads med MCE
Nej det er ikke. For spørgsmålet, og dermed også svaret er lige så fnidret som det hele tiden har været.
 
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MCE er IKKE med i Windows 8, og kan kun købes som en sperat pakke til Windows 8 PRO. Dette er bekræftet af platformsevangelist Bjarne B. Dollerup, Microsoft på hans Blog.
Han bliver af Jesper spurgt:

"Så vidt jeg har kunne tyde ud af de forskellige blog indlæg og nyheder bliver der ingen mulighed for Media Center i "Windows 8" (altså, ikke Pro versionen). Kan du bekræfte dette? :-)"

Til det svarer han:
"Du har forstået det fuldstændigt korrekt. Media Center software er en del af Media PAck, som kan til købes Pro!"
 
Som jeg læser det, så svare han (ligesom tidligere bekræftet), at MCE skal tilkøbes i PRO versionen. Han svare ikke, om den ikke er med i Windows 8 generelt, for det er ikke det som der bliver spurgt om.
 
Beklager, men jeg mener de støreste problemer består i, at spørgsmålet ikke tydeliggøres, hvad det er præcis der ønskes svar på.
 
Faktisk er jeg slet ikke med på, hvad det er man egentlig spørger om/undre sig over med windows 8 og MCE.
Hvis det er fordi man ikke kan finde ud af om MCE ikke er med, så spørg konkret og direkte ud fra de forskellige versioner. Og man bør undlade at "indikerer" noget med nogen bestemt version, da det jo netop bare forvirrerer det hele. Præcis som det altid har været med Windows versionerne. Microsoft er ikke specielt gode til at specificerer op til nye versioner. Og folk er nogle klapnakker til at formuler deres spørgsmål ud fra, hvad de gerne vil vide. Derfor opstår der altid en hulens masse forvirringer, (selv internt i Microsoft).
 
 
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 13:00
Jeg kan desværre bekræfte at det er korrekt at Windows Media Center IKKE er en del af "Windows 8" udgaven. Som skrevet mange andre steder kan det købes som tillæg til "Windows 8 Professional", og kun Professional.

Jeg kan desværre ikke rigtigt komme med yderligere dokumentation på nuværende tidspunkt.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 16:58
synes nu ikke det giver meget mening at media center ikke skulle følge med. At det skal tilkøbes til Pro versionen kan jeg godt følge, da media center vel ikke lige er noget man så ofte bruger i det segment hvor produktet er tiltænkt. At det hverken følger med eller kan tilkøbes i home versionen giver ikke meget mening, det er jo dér det bliver brugt. Det giver heller ikke meget mening, hvis det ikke vil følge med en ultimate version, da idéen bag det vel var at få "hele pakken". Hvis der derimod bliver lanceret en specielt version a la MCE 2005, giver det hele meget mere mening. I så fald håber jeg det bliver en meget lidt krævende version med mange ting udeladt, som f.eks. Win XP Embedded (har det pt. kørende på en meget gammel pc med hele 128MB ram - den er dog ikke specielt hurtig).
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nu skulllle det være helt på plads med MCE
Nej det er ikke. For spørgsmålet, og dermed også svaret er lige så fnidret som det hele tiden har været.
 
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MCE er IKKE med i Windows 8, og kan kun købes som en sperat pakke til Windows 8 PRO. Dette er bekræftet af platformsevangelist Bjarne B. Dollerup, Microsoft på hans Blog.
Han bliver af Jesper spurgt:

"Så vidt jeg har kunne tyde ud af de forskellige blog indlæg og nyheder bliver der ingen mulighed for Media Center i "Windows 8" (altså, ikke Pro versionen). Kan du bekræfte dette? :-)"

Til det svarer han:
"Du har forstået det fuldstændigt korrekt. Media Center software er en del af Media PAck, som kan til købes Pro!"
 
Som jeg læser det, så svare han (ligesom tidligere bekræftet), at MCE skal tilkøbes i PRO versionen. Han svare ikke, om den ikke er med i Windows 8 generelt, for det er ikke det som der bliver spurgt om.
 
Beklager, men jeg mener de støreste problemer består i, at spørgsmålet ikke tydeliggøres, hvad det er præcis der ønskes svar på.
 
Faktisk er jeg slet ikke med på, hvad det er man egentlig spørger om/undre sig over med windows 8 og MCE.
Hvis det er fordi man ikke kan finde ud af om MCE ikke er med, så spørg konkret og direkte ud fra de forskellige versioner. Og man bør undlade at "indikerer" noget med nogen bestemt version, da det jo netop bare forvirrerer det hele. Præcis som det altid har været med Windows versionerne. Microsoft er ikke specielt gode til at specificerer op til nye versioner. Og folk er nogle klapnakker til at formuler deres spørgsmål ud fra, hvad de gerne vil vide. Derfor opstår der altid en hulens masse forvirringer, (selv internt i Microsoft).
 
 
Kim, prøv nu at læse spørgsmålet og svaret!
Spørgsmål: "bliver der ingen mulighed for Media Center i "Windows 8" (altså, ikke Pro versionen). Kan du bekræfte dette?"
Svar: "Du har forstået det fuldstændigt korrekt"
Kan det skæres yderligere ud i pap:-)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 19:51

For lige at præcisere, så bliver der kun 2 retail versioner: Windows 8 og Windows 8 Pro

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

For lige at præcisere, så bliver der kun 2 retail versioner: Windows 8 og Windows 8 Pro

så kan man da godt blive en smule bemkymret over hvad windows media center vil komme til at koste
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 00:00
Citat: "Windows Media Center vil blive tilgængelig i en “media pack” tillægspakke til Windows 8 Pro til en overkommelig pris."
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 00:34

Jeg tror sgu at MS vil ud af det der TV haløj. Det er alt for kompliceret med alt for mange distributionskanaler, i forskellige lande, med forskellige distributionsformer og forskellige krypteringsstandarder. Så mit gæt er at "media pack" vil blive lig med det som MCE kan i dag, og at udvikling på den platform hermed er død.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nu skulllle det være helt på plads med MCE
Nej det er ikke. For spørgsmålet, og dermed også svaret er lige så fnidret som det hele tiden har været.
 
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MCE er IKKE med i Windows 8, og kan kun købes som en sperat pakke til Windows 8 PRO. Dette er bekræftet af platformsevangelist Bjarne B. Dollerup, Microsoft på hans Blog.
Han bliver af Jesper spurgt:

"Så vidt jeg har kunne tyde ud af de forskellige blog indlæg og nyheder bliver der ingen mulighed for Media Center i "Windows 8" (altså, ikke Pro versionen). Kan du bekræfte dette? :-)"

Til det svarer han:
"Du har forstået det fuldstændigt korrekt. Media Center software er en del af Media PAck, som kan til købes Pro!"
 
Som jeg læser det, så svare han (ligesom tidligere bekræftet), at MCE skal tilkøbes i PRO versionen. Han svare ikke, om den ikke er med i Windows 8 generelt, for det er ikke det som der bliver spurgt om.
 
Beklager, men jeg mener de støreste problemer består i, at spørgsmålet ikke tydeliggøres, hvad det er præcis der ønskes svar på.
 
Faktisk er jeg slet ikke med på, hvad det er man egentlig spørger om/undre sig over med windows 8 og MCE.
Hvis det er fordi man ikke kan finde ud af om MCE ikke er med, så spørg konkret og direkte ud fra de forskellige versioner. Og man bør undlade at "indikerer" noget med nogen bestemt version, da det jo netop bare forvirrerer det hele. Præcis som det altid har været med Windows versionerne. Microsoft er ikke specielt gode til at specificerer op til nye versioner. Og folk er nogle klapnakker til at formuler deres spørgsmål ud fra, hvad de gerne vil vide. Derfor opstår der altid en hulens masse forvirringer, (selv internt i Microsoft).
 
 
Kim, prøv nu at læse spørgsmålet og svaret!
Spørgsmål: "bliver der ingen mulighed for Media Center i "Windows 8" (altså, ikke Pro versionen). Kan du bekræfte dette?"
Svar: "Du har forstået det fuldstændigt korrekt"
Kan det skæres yderligere ud i pap:-)
 
Jeg må erklære mig enig med Kandersen. Spørgsmålet er totalt gnidret og deraf følger at svar der tydeligt fortæller at man kan tilkøbe MCE til win 8 "pro", men ikke fortæller noget om hvorvidt MCE følger med i Win 8 eller om det skal tilkøbes der også, eller om man over hovedet har muligheden for at bruge MCE i win 8.
 
Det hjælper heller ikke at du tilretter citatet for at tydeliggøre at du har "ret". Faktisk forsvinder meningen med hr. Dollerups svar helt og aldeles, da man så heller ikke kan se hvad det han mener spørgeren har -forstået korrekt-.
 
Ellers har jeg svært ved at tro på at det kun bliver muligt for "pro" brugere at bruge MCE. Det ville da være et selvmål af format hvis MS kun tilbød business brugerne et mediecenter. Hvad fand.. skal de bruge det til?
 
MVH
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 05:22
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: "Windows Media Center vil blive tilgængelig i en “media pack” tillægspakke til Windows 8 Pro til en overkommelig pris."
det er meget muligt media pack bliver til en overkommelig pris (hvad er det btw? 200 kr? 500?), men hvad koster Pro licensen i sig selv?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu