recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 8 MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 8 MCE

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 07:23
Jeg syntes det eneste sted vi kan tillade os at være utilfredse er med at det ikke kan tilkøbes i andet end Pro versionen.
 
Årsagen til at de vælger at det skal i et produkt for sig er at de betaler nogle hæftige penge for DVD decodere, Dolby Digital og DTS licenser, og den slags. Prøv at huske tilbage i gamle dage, hvor du skulle have en DVD decoder for sig. Så vidt jeg ved, så indeholder Windows en licenseret WinDVD decoder.
 
Ved at udlade Windows Media Center, og formentligt dermed også muligheden for DVD afspilning i Windows Media Player, så sparer de en hel del. Det kan også være licenser til AMG for film data, licenser til TV guiden i Windows Media Center som også kommer udefra, osv. osv. - hvis kun 5% af brugerne benytter Windows Media Center, så betaler de for 95% der aldrig bruger noget af det som det er nu.
 
Jeg tror at alternativt havde været at Windows Media Center ikke havde været med overhovedet. Som udviklere af software til Windows Media Center vælger vi at se det positive i at det overhovedet er med.
 
Årsagen til at det kun er i Pro versionen det kan tilkøbes kendes ikke - mit gæt er at det er fordi at kun Pro versionen indeholder remote desktop, og remote desktop teknikken benyttes til extender funktionaliteten som kører over det.
 
Der har tidligere været situationer hvor de har måttet lade remote desktop filerne være i versioner som ikke indeholdt remote desktop, netop for at det kunne bruges til extendere - det tog så folk meget kort tid at erstatte en DLL fil, og så havde de remote desktop i en version som ikke havde licens til det.
 
Mit bud er at der er årsagen til at det kun kan købes i Pro versionen - at man dermed kan udelade at have remote desktop filerne installeret overhovedet i en standard version, og dermed undgå at det kan tilkobles med et lille hack.
 
Igen - den sidste del er blot et gæt - det er det med lyd licenser og decodere også, men den er der ret bred enighed om.
 
Mvh
 
Brian Binnerup
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

 
det er det med lyd licenser og decodere også, men den er der ret bred enighed om.

Det var også min første tanke, men hvis det skal holde stik skal samme licenser og codecs vel også være fjernet fra Windows Media Player, og det ville overraske mig.

Jeg tænker at der måske er udgifter forbundet med licenser til den amerikanske CableCard standard.




Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af FPP FPP skrev:

Det var også min første tanke, men hvis det skal holde stik skal samme licenser og codecs vel også være fjernet fra Windows Media Player, og det ville overraske mig.
 
Ja, og det bliver spændende at se.
 
Det kan måske også være at de fx. kun licenserer stereo som måske er billigere.

Oprindeligt skrevet af FPP FPP skrev:

Jeg tænker at der måske er udgifter forbundet med licenser til den amerikanske CableCard standard.
 
Det kan det også sagtens være. Jeg tror dog, uden at vide det at de er licenseret igennem tunerne.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 17:38
Jeg er sku egentlig ligeglad med hvad det koster... Bare de gør noget ved de mange mangler MCE har idag.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 23:27
Jeg tror godt du kan regne med at de gør ca. o og en kegle....
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Jeg er sku egentlig ligeglad med hvad det koster... Bare de gør noget ved de mange mangler MCE har idag.
JEG TROR at MCE er et dødt produkt hos MS. For mange divergerende standarder for transmision og for mange divergerende dekodningssystemer. Desuden vil alle systemer fremover være med betalingskort (CAM)  og det ønsker de ikke at rode sig ud i, så det vil fremover være DVBViewer, XBMC, MediaPortal eller lignende
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:


Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Jeg er sku egentlig ligeglad med hvad det koster... Bare de gør noget ved de mange mangler MCE har idag.

JEG TROR at MCE er et dødt produkt hos MS. For mange divergerende standarder for transmision og for mange divergerende dekodningssystemer. Desuden vil alle systemer fremover være med betalingskort (CAM)  og det ønsker de ikke at rode sig ud i, så det vil fremover være DVBViewer, XBMC, MediaPortal eller lignende

Indtil videre er WinMCE stadig det som opfylder flest af mine krav... Det er langt fra perfekt men det var stadig mere komplet end konkurenterne.

Sidst jeg tjekkede var DVBViewer super fedt til tv men slog sig selv totalt hjem når det kom til andre opgaver som at høre musik og se billeder eller film og UI var ikke i nærheden af MCE.


XMBC er i min verden ikke noget media center. Det er uden tvivl en af de aller bedste media players men når det ikke selv optager har det i min verden intet med et media center at gøre og er 100% irrelevant.

Media portal er det som kommer tættest på men sidst jeg prøvede (2 måneder siden) crashede tv delen alt for ofte og der var der stadig rigtig dårlig integration med BD afspilnings software... (kører med MCE + TMT lige nu og der spiller max.)

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk er så pessimistiske. Der skete en hel del med media centeret fra xp til vista og ikke så lidt endda fra vista til win7...
Der er faktisk også kommet en del internet TV features til siden men dem har man ikke set noget til uden for US.

Men jeg ser ikke nogen som helst indikation af et dødt produkt. Det får netop lov at forsøge at stå på egne ben nu i stedet for at leve som en nedprioriteret del af windows.
Hvis der er penge i lortet så skal der nok komme mere udvikling.
Men hvis det viser sig at markedet er for lille er der jo heller ikke nogen grund til at spilde til på det.....

Redigeret af gensplejs - 02-Maj-2012 kl. 09:22
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 10:22
Jeg må nok desværre tilslutte mig flokken der er overbevist om at dette bliver det sidste vi ser til Windows Media Center. Jeg tør også godt at garantere at der ikke er nogle nye funktioner i Windows 8 Media Center.

Jeg må samtidig også indrømme at jeg sagtens forstår Microsoft´s beslutning. Ser man på det store markeder, så er online indhold fremtiden, og her er Metro UI fuldt ud funktionelt til at "hoste" applikationer til levering af dette. 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 11:38

Nu er det skåret ud i PAP!!!

 
McenterFreak
1 May 2012 2:17 AM
#

Hej Bjarne

For at få det helt på det rene, vil jeg være glad for svar på følgende

1. Windows 8 har IKKE Media Center indbygget ?

2. Media Center kan IKKE købes/installeres i Windows 8?

3. Media Center kan KUN købes og installeres i Windows 8 Pro?

På forhånd tak

  • Bjarne B. Dollerup
    Avatar of Bjarne B. Dollerup

    Bjarne B. Dollerup

    Microsoft Danmark

    MSFT

    1,543 Points411
    Recent Achievements
    New Blog RaterBlogger IIINew Blog Commentator
    2 May 2012 12:27 AM
    #

    @McenterFreak

    INGEN af de to Windows 8 udgaver der er tilgængelige i butikkerne har Windows Media Center indbygget. Windows Media Center er alene tilgængelig i den kommende "Media Pack" som KUN virker med Windows 8 Pro.

    Hilsen,

    Bjarne

  • DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
    P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
    Til top
    Hans j Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem
    Avatar

    Oprettet: 02-Marts-2007
    Status: Offline
    Point: 4207
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 12:08
    Tak for det.

    Det var godt nok latterligt, så må jeg holde mig til win 7.

    Gad godt vide hvor mange opgraderinger de mister på den konto.
    Til top
    gensplejs Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem
    Avatar

    Oprettet: 08-Maj-2008
    Sted: Denmark
    Status: Offline
    Point: 557
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 12:21
    IMO super at de piller det ud som et seperat produkt selv om det er pænt åndsvagt at man ikke kan købe det til den "normale" win8.
    Jeg overvejer rent faktisk at købe media center pakken seperat for at støtte produktet (selv om jeg forventer at den er inkluderet i mit MSDN Premium abbo)
    Til top
    Bschmidt Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem
    Avatar

    Oprettet: 05-November-2009
    Sted: Virtual-utopia
    Status: Offline
    Point: 3291
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 12:25
    Hvis der er noget at betale for så opgraderer (og betaler) jeg da gerne. Hvis ikke, har vi jo 7'eren. Der er stadig ikke lavet et funktionelt alternativ. Selvom der reklameres lystigt for konkurrenterne LOL

    BS
    Til top
     
     Besvar Besvar Side  <1 2345>
     
    Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu