recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk tv i Spanien.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk tv i Spanien.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 20:19
Er der nogen der har overvejet det her?

http://scandinavianip.tv/

Kender en der har det, og der er vist både TV3, Kanal4 & 5, Zulu Dr1 og TV2. 

Han er vist godt tilfreds, og han bor i Spanien. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 21:29

Hej.

Jeg kan se to muligheder for at se DR1 og DR2, men er ikke sikker på at du er i en position hvor du selv kan vælge.

jeg ved ikke hvor, hvordan eller hvor længe I skal bo i Barcelona området. Får I mulighed for at sætte en parabol på ca 1m op, så den vender mod syd?

Jeg ved heller ikke om I skal bo i et område hvor I kan få internet hos en udbyder som har en rimelig hurtig og stabil forbindelse ud af Spanien?


Jeg syntes det nemmeste vil være at få en lokal SAT installatør til at sætte en parabol op til modtagelse af Thor 5 på 1W Og oplyse at I skal modtage fra 12418V. Her er 4-5 gratis DR radioprogrammer samt DR1 og DR2 som kan modtages med et abb. kort fra drsydeuropa:

http://www.drsydeuropa.com/node/2

Jeg har en ide til en modtager som vil give jer nogle ekstra muligheder, jeg vil prøve at vende tilbage inden for en uge.


Dr nu har ikke rettigheder til at streame TV direkte. Men de har lov til at streame nyheder og mange andre dansk producerede programmer, bare det sker forskudt. Så de kan ikke ses på det tidspunkt programmet sendes i danmark, men nogle timer eller dage senere. Så man kan evt. vælge et tidspunkt hvor internettet ikke er så hårdt belastet.

http://www.dr.dk/nu/

En anden mulighed er at downloade programmerne som filer / Podcasts. Her betyder en evt dårlig hastighed og kvalitet ikke noget. det tager bare længere tid at downloade programmet. Men det kan så først ses når hele filen er downloadet. Jeg foretrækker selv at se Danske downloadede TV programmer i Quick Time Player i Double Size.

Men vi kender ikke jeres kommende Internet. Jeg besvarede et tilsvarende spørgsmål på engelsk i et Spansk forum i sidste måned.
Jeg tillader mig at klippe klistre fra dette indlæg:

Many in Spain have very low ADSL speeds. I expect the most limiting factor will be the distance from your house and to the Exchange.

A Spanish forum Adslnet have a copy of the information for the telephone cables here in Spain.

You can find more, if you on http://www.adslnet.es/distancia-adsl.html

In the left colum enter:

Your or your neigbours Telephone no.
The Street name
The house no.
Zip
Town
Repeat the 5 digit no.
and click on Enviar

In the right side will you get something like this:


Distancia a la central
NODO MUXFIN PUNTA PRIMA/MUXFIN AVDA.222 EQ/8
Metros recta 2440
Margen error 1220
Metros a la central 3660

and

Valores Estimados Garantizados 80%
Velocidad Garantizada ADSL1 es de: 1879 kbps
Velocidad Garantizada ADSL2+ es de: 1929 kbps

This will give you an idea what speed to expect.

 

All compagnies make offers to attract new customers by discounting the first 6-14 months, then you paid full price or change compagny when the contract ends.

Tree times a year are there special offers with even better deals. Normally before crismas, before easter and before summer holliday.

Hilsen Carsten.

 



Redigeret af csell - 19-April-2012 kl. 22:01
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 09:12
Endnu en gang tak for svar, - vil det sige at man hvis man allerede har en spansk parabol bare kan tage et dansk kort med og proppe i sin box og så virker det eller er det helt forkert?

vh

Godowsky


Til top
Mademan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mademan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Er der nogen der har overvejet det her?

http://scandinavianip.tv/

Kender en der har det, og der er vist både TV3, Kanal4 & 5, Zulu Dr1 og TV2. 

Han er vist godt tilfreds, og han bor i Spanien. 

Har noget familie i Spanien og de er lige hoppet på iptv bølgen som ovenstående. De havde dr1 og 2 med kort over parabol i deres boligforening tidligere og det kostede som også tidligere nævnt en mindre formue. De har nu fået 6 mbit internet og det skulle køre rigtig godt med mange kanaler. Hvis jeg boede i Spanien ville jeg helt sikkert kigge på denne løsning. Lovgivningsmæssigt aner jeg ikke hvordan denne løsning forholder sig, men de skriver da på deres side at der er styr på licenser og ophavsret.  
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 11:41

Hej Godowsky.

Ja du har ret, det er desværre helt forkert.

Jeg ved ikke hvilken satellit / kanaler du kan modtage på det du kalder en spansk parabol?

Men hvis den er mindst 80 cm skal den drejes over til at modtage fra Thor 5 på 1 grad vest.

Så kan du umiddelbart modtage de 4-5 gratis DR radio programmer fra 12418V og sansynligvis tekst TV fra DR1/2 Syd.

Yderlig får I engelske nyheds udsendelser som BBC World News Europe og Sky News International fra 11862 H.
 

Om du kan modtage DR1 og DR2 med et abb. kort fra drsydeuropa kommer an på om din modtager kan læse og opdatere kortet. Hvis du har fabrikat og det det fulde type nummer kan du måske spørge drsydeuropa?

Ellers kan jeg som lovet i løbet af en uge anbefale dig en anden modtager.


Og nej et dansk kort vil ikke virke, Danske Canal Digital kort decoder DR1 og DR2 som sendes på et beam til nordeuropa, Kortet fra drsydeuropa dekoder DR1 og DR2 som sendes på et europæisk beam.


Til Mademan vil jeg sige at trådstarter spørger om muligheder i Barcelona som ligger i det nordøstlige Spanien. Firmaet med ovennævnte løsning bor i Malaga i den modsatte ende af Spanien. Jeg ved ikke hvor tæt på Malaga din familie bor?

Fra Barcelona forventer jeg særlig problemer om aftenen, men det kan selvfølgelig komme an på en prøve?

Hilsen Carsten.

Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:02
Bare lige for at jeg fatter det, - hvis jeg allerede har en parabol i DK og en boks med kort, - kan jeg så tage denne boks og kort med til Spanien og sætte til den parabol jeg har der?

vh

Godowsky


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 13:30

Hej Godowsky.

Ja det kan du godt, men kun i et tilfælde vil du få mere ud af det end hvis du bruger den modtager du sansynligvis allerede har i Spanien uden kort.

Og det kræver at du har mindst en 80 cm parabol der vender mod Thor 5 på 1 grad vest.


Hvis det er en HD modtager og abb. kortet er fra Canal Digital kan du modtage de danske kanaler som kortet åbner fra spot T2 nederst i denne skandinaviske liste:

http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html

Jeg har selv hos venner i Spanien set Discovery HD Showcase 12015 H, BBC HD Scandinavia 12015 H og Nat Geo Wild Europe 11785 H med danske undertekster.

Jeg ved ikke hvor mange slot din modtager har, men en Canal Digital modtager vil sansynligvis også kunne bruge et kort fra drsydeuropa, Hvis du vil være helt sikker kan du jo spørge dem inden du bestiller.

Hilsen Carsten.

 

Til top
Mademan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mademan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Til Mademan vil jeg sige at trådstarter spørger om muligheder i Barcelona som ligger i det nordøstlige Spanien. Firmaet med ovennævnte løsning bor i Malaga i den modsatte ende af Spanien. Jeg ved ikke hvor tæt på Malaga din familie bor?
Fra Barcelona forventer jeg særlig problemer om aftenen, men det kan selvfølgelig komme an på en prøve?

Aah, var jeg ikke lige opmærksom på. De bor sjovt nok i nærheden af Malaga ja. :-)
Men kan da fortælle at da de havde den gamle løsning, med kort, oplevede de også problemer med signalet nogle gange. Pixeleringer eller dødt signal. Hvis jeg ikke husker helt galt var det, som du også påpeger, hovedsagligt om aftenen og når vejret var dårligt problemerne opstod.
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2012 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Er der nogen der har overvejet det her?

http://scandinavianip.tv/

Kender en der har det, og der er vist både TV3, Kanal4 & 5, Zulu Dr1 og TV2. 

Han er vist godt tilfreds, og han bor i Spanien. 


Nogle bekendte siger vist at Kanal 4 ikke er tilgængelig her. Det var trist, i hvert fald for fruen :D
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2012 kl. 19:04

Hej Godowsky.

Jeg har i underforummet for Satellit TV skrevet om samt oploadet billeder af hvordan jeg i sydøst Spanien modtager fra flere satelitter på en parabol:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110586&title=mine-erfaringer-med-holdere-til-2-eller-4-lnb

Jeg ved ikke om det kunne være en ide for jer?

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 16:08

Hej Godowsky.

Jeg skrev at jeg ville anbefale en SAT modtager til brug i Spanien.

Vi har i flere år brugt en meget lille ILLUSION M2Si Plus og i går loadede jeg noget specielt firmware i en CRISTOR ATLAS.

De har begge en multi system kortlæser og jeg har i flere år brugt en web side med firmware opdateringer til begge modtagere.
Hver gang leverandørerne af kodningssystemerne er kommet med nye versioner/opdateringer har denne side været god til at komme
med nyt firmware. 

Jeg læste en Spansk internet shop beskrive CRISTOR ATLAS som, at den har lige så mange muligheder som linux modtagere, men uden at køre Linux.

CRISTOR ATLAS Receptor Satélite 77,00€ uden IVA

http://www.locuradigital.com/receptores_satelite/cristor/cristor_atlas_net_rj_45_con_conexion_a_ethernet.htm

Jeg tror det er en postordre forretning, men de bor i 08403 Granollers (Barcelona) España.


Ellers bliver deres HD modtager med 1 tuner Atlas HD 100 introduceret i disse dage til en
introduktions pris af 105,00€ incl. IVA og til levering i Spanien efter 15 maj.

http://www.orbitadigital.com/648-cristor-atlas-hd-100.html

Og http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=06Fah1z-Pus#!

Min grund til at anbefale den, er den support jeg har set deres SD modtagere få gennem flere år,
Disse SAT modtagere vil jeg skrive mere om underforummet for Satellit TV i de kommende uger.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-April-2012 kl. 09:09
Til top
Tom H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-September-2012
Sted: thailand
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Hej, -
hvad skal der til for at man ville kunne se dansk tv (DR1 og DR2) samt engelske kanaler og CNN hvis man f.eks. bor i Barcelona.

Kan man købe en boks i dk og noget korthalløj, - eller skal man gøre det i Spanien, - skal man køre over internettet eller?


vh

Godowsky

Hej'sa... Ja det kan man... www.european-iptv.com den spiller max, vi har den selv i Spanien!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu