recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-V671 og CEC ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-V671 og CEC ??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 15:26
Det ved jeg snart ikke. Nu ved jeg ikke med opsætningen, det ser ud til det er let nok, det er det bestemt også med Harmony. Lethed i dagligdagen tror jeg ikke der er forskel på. Udseendet vinder en B&O klart på, men til gengæld vinder en Harmony på ergonomi. Der er heller ikke batteriskift. Tager du nu en Harmony 900, så rækker den også igennem skabe, låger og andet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det kan måske gøre noget billigere med noget Logitech Harmony.
Sikkert, men der er kæmpe forskel på kvaliteten!
 
M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 15:04
Det kan måske gøre noget billigere med noget Logitech Harmony.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Ok, jeg er mega skuffet, fatter ikke at ting kan fungere så dårligt i år 2012 - kom ind i kampen!!


Returner skidtet.

Jeg har selv valgt Lintronic løsningen, så jeg er fri for at den polemik med hvem kan hvad og hvordan.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 17:10
Ok, jeg er mega skuffet, fatter ikke at ting kan fungere så dårligt i år 2012 - kom ind i kampen!!


--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Men er det normalt, at CEC virker så mega dårligt?? Selv mellem to sprit nye produkter af samme producent?


Normalvis virker det okay mellem produkter fra samme producent.

Men helt ærligt så er HDMI fint til at lavere billede mellem enkeltkomponeneter, alt det andet "hejs" de forsøger at putte ind den vej er ikke 100% til at regne med.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 16:29
Men er det normalt, at CEC virker så mega dårligt?? Selv mellem to sprit nye produkter af samme producent?


--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Det var ellers hele idéen (overfor konen i hvert fald) at vi ikke skulle tænde og slukke med 5 fjernbetjeninger....


Smid de penge en Lintronic/Beo4 løsning koster. Så får du ikke bare en lækker simepl fjernbetjening, men også selv lov til at bestemme hvordan det hele skal styres.

Eller rettere: "Det styrer".....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 12:59
Nu har jeg rodet med kabler i ét væk, og Pludselig virker noget af det!
TV kan tænde men ikke slukke
BD slukker ca. hver anden gang.
Min Yousee Samsung box virker jo nok ikke over CEC, tilgengæld er der ingen af de 4 koder der virker, så jeg kan betjene den over IR :(

TV'et kan jeg slukke over IR med Yamaha fjernbetjeningen, men ikke når jeg har valgt Scene TV, kun når jeg først trykker på HDMI 2

Gud hvor virker det dog bare dårligt, hver gang producenterne bliver enige om, at lave noget "standard" :(
Det var ellers hele idéen (overfor konen i hvert fald) at vi ikke skulle tænde og slukke med 5 fjernbetjeninger....




--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 10:46

Ja både på reciver, BD og TV er det slået til, men det virker ikke nogle af enhederne :(

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 07:56
Rolig Thomas! Det har været nat, siden du sidst skrev.

Er CEC slået til på din Samsung? Og evt. på BD'en?

M.v.h.
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas_H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 00:12
Er der virkelig INGEN der kan hjælpe eller at erfaringer med den slags?


--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu