recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor svært er det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor svært er det?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor svært er det?
    Sendt: 22-April-2012 kl. 12:15
Jeg er den stolte ejer af min første bil. En 2010 Polo 1.6 TDI. Jeg kunne godt tænke mig at skifte radioen med noget a la den her: http://www.pioneer.eu/no/products/25/38/241/AVIC-F9310BT/index.html men eftersom jeg aldrig har rodet med (eller interesseret mig for) biler har jeg ingen anelse om hvor svært det er selv at installere sådan en sag. Jeg har ikke rigtig kunne finde noget på nettet med præcis min model, så mit spørgsmål er vel; hvor svært er det faktisk?

Jeg hænderne OK skruet på, men ikke meget mere end det.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 13:02
Hvorfor ikke købe den rigtige fra vag ?

Over på vagcars.dk er der flere der kan hjælpe dig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:


Jeg hænderne OK skruet på, men ikke meget mere end det.


Den fysiske montage er intet problem, men når du efterfølgende skal til at rode inde i bilens styring for at konfigurere den til radien, så bliver det lidt mere besværligt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 17:24
Det kan også sagtens være det bliver en original, det har jeg ikke bestemt mig for endnu, men tænkte bare på om det overhovedet kunne lade sig gøre eller om man fra starten bare skal regne et par monteringstimer ind i budgettet :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 19:55
Radioer er nu om dage kodet specielt til bilen af hensyn til tyveri. Dvs en stjålet radio vil ikke være noget værd for hæleren
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 20:20
Tak for svar :)

Har mod kærestens vilje, brugt aftenen på at søge og læse. skal helt sikkert ikke være stjålet, helt nyt RNS510 (20000 er over mit budget), men har læst at originale dele bare fungerer bedst, så bliver nok mekaniker monteret brugt RNS eller RCD510.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Tak for svar :)

Har mod kærestens vilje, brugt aftenen på at søge og læse. skal helt sikkert ikke være stjålet, helt nyt RNS510 (20000 er over mit budget), men har læst at originale dele bare fungerer bedst, så bliver nok mekaniker monteret brugt RNS eller RCD510.
Jeg mente heller ikke DU skulle sætte en stjålet radio i. Men ved montering af radio i nyere bil er det en af de ting du måske ikke kan lave selv - at kode radioen sammen med bilen.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 22:17
havde en SEAT altea FR med samme system som din Polo. at skifte fra standart Seat enhed til en RNS510, var plug´n´play, der var ingen KODNING eller andet.. du piller bare gamle radio ud plugger den nye i, og så fungere det.
 
har du VW´s "store" multifunktions display så får du endag kompas i og retningsviser i det, så lækkert.
 
Det var intet problem at købe RNS510 enheder hjem i tyskland, de koster en brøkdel af de danske mener det var 10-12.000kr, og brugt RNS510 kan købes på f.eks. Seat forum til 7000kr, så er det bare en kort opdatering.
 
Jeg ville klart købe RNS510 over Pioneers 930BT, nav er ELENDIG i pioneer enheden, og RNS´en falder meget bedre ind i bilens design.
 
MEN RNS510 er til gengæld en ældre enhed som sagt var den fremme da jeg havde min seat i 2007-8
 
930BT har nogle smarte finesser.. skal det være billigere så er der jo også Pioneers App radio, så kører GPS´en med din iphone, det kører FANTASTISK. og den radio kan købes for under 2000kr... inkl Apple kabel og GPS samt BT
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 11:19
Du kan også overveje en Zenec. Mere brugervenlig, lidt dårligere lyd end Pioneer.

http://www.zenec.com/en/products/ego/

Du skal have bilen kodet til hvorvidt der benyttes org. anlæg eller ej. Det vil derfor være fornuftigt, at en autoriseret forhandler bliver involveret. Ved ikke om der er kommet indbygget mikrofon i de nye Pioneer, men det var der ikke i min 9110, som jeg har haft i min Skoda. Så du skal måske også have mikrofon træk med i tankerne, sammen med hvor du ønsker ekstern tilslutning liggende (USB). Pioneer anlæggene spiller pænere og højere, men Zenec'erne er mere brugervenlige og reagerer hurtigere, starter hurtigere op, har lettere navigering. I øvrigt skal håndbremsen være trukket, før end man kan indtaste/ændre i GPS delen på Pioneer. Jeg fortrød bitter mit køb af et Pioneer. Er ret glad for mit Zenec. Jeg oplever et par små dirigeringsfejl med GPS'en, men indtil videre lever jeg med det. Zenec's kortopdatering er ikke så god.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu