recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rosa billede "støj" på samsung plasma tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rosa billede "støj" på samsung plasma tv.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NintendoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rosa billede "støj" på samsung plasma tv.
    Sendt: 23-April-2012 kl. 22:03

Jeg har muligvis lidt problemer med mit SAMSUNG PS63C7705 plasma tv. 

Vær gang tvet skal vise en hvide baggrund med noget i midten af skærmen det kunne være et stykke grønt håndsæbe som kameraet køre lidt rundt om så flimrer toppen af billedet med et lidt grønlig skær vis altså det er en grøn ting som er på den hvide baggrund eller rød vis det er en rød ting.

Problemet er at finde på alle kanaler selv når jeg spiller ps3, Så jeg ved ikke om tvet er defekt eller om det bar skal være sådan vis det er en defekt så skal det naturligvis laves inden garantien udløber helt.

Jeg har taget lidt billeder af problemet men det har ikke vært nemt at fange på et billede så man skal se godt efter :

http://imageshack.us/photo/my-images/221/dscf1820q.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/801/dscf1817.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/818/dscf1813e.jpg/

Så hvad siger i ? har i hørt eller set noget der ligner og kan der være tale om en defekt her ?

Håber i kan hjælp...


Med venlig hilsen 

NintendoB






Redigeret af NintendoB - 02-Maj-2012 kl. 15:15
Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 22:36
Uden at vide alt for meget om det, ved jeg dog at buzz i plasma oftest er tydeligst ved en hel hvid skærm, svjv. pga. højere spænding - mon ikke noget ligende gør sig gældende her?

Men andre skal nok vide mere end mig om dette! Smile
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 09:45

Hej - sidder lige og skimmer 

http://www.av-blog.dk/indstilling-kalibrering/indstilling-fladskaerms-tv-indstilling-kontrast/ 

og kom i tanke om din tråd. Tænker, at det måske kunne have en sammenhæng til dit problem, om end det så måske skulle gælde hele det hvide område på skærmen???

I punkt 3. står følgende:

"Hvis der nu er nogen af felterne op til 235, som ser misfarvede ud (typisk lyserøde) sammenlignet med de andre felter op til 235, skrues der yderligere ned for kontrasten indtil misfarvningen forsvinder."

Måske nogen har skruet op for kontrasten på dit tv?

Citatet er taget ud af en sammenhæng på AV-Blog.dk, der går ud på at hjælpe læseren til et fornuftigt billede på sit tv via flere trin.

Mvh. Jørgensen




Til top
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NintendoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 14:32

Jeg har prøvet at køre op og ned med kontrasten det gør ingen større forskel på problemet jeg har lige kørt en rigtig samsung tech demo i 1080p hvor også meget hvide billeder kommer fram og det ser mildest talt ikke særlig godt ud.  

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg næsten skal beskriv det men jo lyser billedet bliver jo mere beskidt ser billedet ud jeg prøvet en tech demo jeg hade hvor en appelsinskive blive smidt ned i noget vand på en baggrund som var næsten hvide lidt over i det grå, I det appelsinskiven kommer ind i billedet så opstår der nogen store plamager af støj eller hvordan jeg nu skal beskriv det i alle hjørner af skærmen så jeg tror sq der er noget galt med tvet... 




Redigeret af NintendoB - 24-April-2012 kl. 14:32
Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 21:38

Som du beskriver det der, ville jeg også tage kontakt til mit købssted, mens garantien er der.

Mvh. Jørgensen

Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 22:02
Til top
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NintendoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 14:35

Super link !! 

Det er lige præcis sådan mit ser ud i dag dog ser mit ikke nær så slemt ud men ud over det så har vi problemet pænt beskrevet i den tråd som du der linker til...


Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NintendoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 15:54

Tak for linket endnu en gang tvkartoffel Thumbs Up.

Som sagt så lider mit Tv af dette rosa "støj" fænomen som kan ses på dette billede i linket : 

http://img59.imageshack.us/img59/1504/img1424iq.jpg

Ringet til samsung support i sidste uge få dage efter blive Tvet så indleveret til reperation har så lige fået besked fra værkstedet her i dag om at et komplet plasmapanel er bestilt hjem for at udbeder fejlen.




Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NintendoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 15:25

Lidt Nyt :

Det er nu ved at være små 9 måndere siden jeg fik mit plasma tv tilbage fra reperation

efter at have konstateret det her Rosa billede støj´s problem.

Men nu er den sq gal igen nøjagtig samme problem er nu igen opstået på skærmen problemet er bar at denne gang der er tvet over to år gammel og at samsung ikke vil kendes ved tv'et da det er over to år gammel.

Jeg sage til dem “samsung” yder i ikke en form for reklamations periode på sådan et udskiftet plasmapanel

jo jo det gjor de da 3 måndere 3 ?? og ikke mere Nej 3 måndere Okay...

Så prøvet jeg at ring til elgiganten hvor tvet er købt jeg fortalt dem historien efter noget tid fik jeg så den besked at tvet selvfølig skulle laves og at der helt klart var mere end de 3 måneders reklamationsret som samsung sagde så nu er tvet nok en gang på vej til reperation "FEDT".




Redigeret af NintendoB - 20-Januar-2013 kl. 17:02
Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NintendoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 17:17
Jeg har lige et spørgsmål ?

Hvordan er det lige det er med disse reparationer hvor den samme fejl bar bliver ved med at opstå kan jeg ophæve mit købe og få nogen penge tilbage eller et nyt tv næst gang problemet opstår eller skal man være 100% inde for de 24 måneders reklamationsret hvor så altså problemet skal være opstået x antal gang eller hvordan er det nu det er  ??
Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 17:23
Næh, fejlen skal bare være opstået og godkendt inden for de 24 mdr. Afhjælpning osv kan foregå efter de 24 mdr.
Til top
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NintendoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 18:01
I mit tilfælde er fejlen opståret og godkendt inden for de 24 mdr vil det så betyde at de denne gang jo selvfølig skal ha lov at afhjælp problemet for anden gang men at jeg så næst gang kan sig ej nu stopper vi og så gør krav på noget andet i form af penge eller et andet tv eller hvad det nu kan blive ?
Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu