recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat Parabol: Mærkeligt hex-nummer på skærmen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat Parabol: Mærkeligt hex-nummer på skærmen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat Parabol: Mærkeligt hex-nummer på skærmen
    Sendt: 09-Maj-2012 kl. 16:48
Det lyder som om der burde lande et opkald hos Viasats support Confused
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Allanbp Allanbp skrev:

Er det mon det samme hex nummer i alle har stående?


Nej det er to forskellige numre jeg har på hhv min Pace og Samsung box. Derfor er jeg også ret sikker på det er boksen selv der viser nummeret og ikke noget der bliver sendt med signalet.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:


Live-streaming vil nærmere tage udgangspunkt i streamen i DVB-muxen...


Det vil ikke fungere for Viasats HD kanaler men det er litt merkelig om Viasat bruker en
såpass umoderne metode for å spore ulovlig streaming. 

Moderne digitale mottagere vil legge usynlig "watermarks/fingerprints" i video/audio som unikt identifiserer
abbonementen som er kilden til streamen (eller fildeling).  Sike "watermarks/fingerprints"  som f.eks. Thomson Nexguard kan også spores i webstreaming selv om kvaliteten på streamen er elendig.   
http://www.pcworld.com/article/129887/gateway_tool_targets_pirates.html

Det finnes trolig også andre "watermarks/fingerprints" teknologier som likner Thomson systemet.
http://www.rhozet.com/whitepapers/Fingerprinting_and_Watermarking.pdf
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Jeg har læst en teori om, at det er noget Viasat gør med vilje for at finde ud af hvem det er som livestreamer kanalen ulovligt på nettet. Nummeret på skærmen oplyser hvilken TV boks som bruges.

Den forklaring lyder nu lidt mærkelig i mine ører - hvis det er boxen, der lægger nummeret på, er det jo et overlay på det dekodede billede (og dermed kun vist på hdmi/scart-udgang). Live-streaming vil nærmere tage udgangspunkt i streamen i DVB-muxen... og hvis nummeret var brændt ind der (hardmatted) vil det jo være det samme på alle boxe.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 10:59
Jeg har læst en teori om, at det er noget Viasat gør med vilje for at finde ud af hvem det er som livestreamer kanalen ulovligt på nettet. Nummeret på skærmen oplyser hvilken TV boks som bruges.


Redigeret af Ullum - 08-Maj-2012 kl. 11:00
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 10:38
Er det mon det samme hex nummer i alle har stående?
Har et familie medlem hvor det samme sker, det er dog en samsung boks.
5C66A0B0
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 09:16
3 i båden - vi er ved at få noget momentum!

Hvem giver først op og ringer til Viasat? Big smile
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 21:02
Også en Pace 865 jeg har.
Jeg tvang boxen til at downloade software igen, men det ændrede ingenting, stadigvæk blå boks med hex.
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 19:13
Har også den blå boks på Pace 865'eren.
Har stået på et par uger..
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 14:11
Ja det skete også for mig igen i går. Jeg havde ellers mistænkt Viasat for at have læst med her og rettet fejlen, men det var nok også optimistisk...

Jeg ser den på to forskellige bokse, én med HDD og en uden. Men jeg er da glad for vi nu er 2 i båden Tongue


Redigeret af Mikkel.C - 07-Maj-2012 kl. 14:12
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 15:09
Jeg har stadigvæk de hex felter på min modtager idag.

Måske skulle man prøve at genhente software.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 12:37
Jeg oplevede det samme på min Viasat box forleden dag, en HD box med HDD.
Undrede mig også, har dog ikke haft den tændt siden, så jeg ved ikke om problemet stadigvæk er der.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu