recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den klassiske "hvilken receiver?" - og alligevel..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den klassiske "hvilken receiver?" - og alligevel..

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den klassiske "hvilken receiver?" - og alligevel..
    Sendt: 29-April-2012 kl. 18:00
Hej kloge hoveder! ;0)

Nu har jeg søgt mange tråde igennem for at finde ud af hvilken receiver jeg skal ha' indkøbt, men synes ikke jeg kan finde en klar vinder til mit behov. Det der komplicerer tingene en smule en jo kompromiset mellem funktioner/kvalitet og selvfølgelig prisen.

Jeg leder efter en receiver med:

2 hdmi udgange
Min 6 indgange
Zone 2
Auto setup med tilhørende mikrofon
AirPlay
Gerne med et maks pris tæt på de 6000,-
Lyde godt til Dali højttalere (både film og musik)

Nogle af dem Jeg synes der kommer tættest på er disse modeller:
Denon 3312, Pioneer 2021, Yamaha A810 og A1010, Onkyo 515 og 516

WiFi dongle skal købes til de fleste ikke!?
Og skal jeg reelt være fokuseret på AirPlay delen, nu hvor alligevel kærer det via mit Apple tv?

Har nogle af jer gjort disse overvejelser også?

Håber at høre lidt kommentarer... ;0)
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 18:17
Til den pris ville jeg kigge lidt på onkyo 616Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:


Nogle af dem Jeg synes der kommer tættest på er disse modeller:
Denon 3312, Pioneer 2021, Yamaha A810 og A1010, Onkyo 515 og 516


Hvad med Marantz SR 6006?
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?products_id=717

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 19:08
Ja, det var også Onkyo 616 jeg mente i mit indlæg...

Så er der jo bare lige det med manglende AirPlay i den... Hmmm... Don't know....
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Ja, det var også Onkyo 616 jeg mente i mit indlæg...

Så er der jo bare lige det med manglende AirPlay i den... Hmmm... Don't know....

Men havde du ikke apple tv? så er det problem løstSmile
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:05
Jeg kender faktisk slet ikke noget til Marantz... Hvordan ligger de i forhold til de andre store? Er det mere entusiast produkter end mainstream eksempelvis?

Og ang det med wireless... Findes der ikke nogen der har den funktion indbygget i receiveren uden brug af ekstra dongle? Stadig i samme prisleje...

Tak for input i øvrigt...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Jeg kender faktisk slet ikke noget til Marantz... Hvordan ligger de i forhold til de andre store?


Marantz deler mange komponenter med Denon. Men de er ikke 100% identiske - eksempelvis syntes jeg at Marantz slipper langt bedre afsted med hensyn til designet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 18:18
Det skal være den der Marantz. Den er med garanti temmelig svedig, og vil lyde bedre end Onkyo.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 21:36
Onkyo'en er dog 1500 billigere... det er jo en del i forskel... hvorhenne er Marantz det mere værd? Airplay er vel lidt af det, tænker jeg...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Onkyo'en er dog 1500 billigere... det er jo en del i forskel... hvorhenne er Marantz det mere værd?


Lyden.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Onkyo'en er dog 1500 billigere... det er jo en del i forskel... hvorhenne er Marantz det mere værd?


Lyden.....

Klaus

Haha. Spot on. Jeg ville også gå efter Marantz. Skiftede selv min Onkyo 808 med en Marantz SR7002 + mønt til mig. Marantz er bare flere skridt foran i lyden. 

Min marantz lyder endda bedre uden effektforstærker, end Onkyo gjorde med Crown Powertech 2.1 som effekt. 
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 07:40
Uenig - onkyo lyder bedst... De får utrolig meget for pengene, den er også mere strømstærk en marantz, prøv f.eks bare at se på deres vægte...

Når alt kommer til alt handler det om lyd, der er onkyo bare utrolig velopløst og med god definition af instrumenter... Du vil blive enormt overrasket!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu