|
Canal Digital og CI+ |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2012 kl. 19:39 |
Fik lidt af et chock da jeg, igen, skulle rette op på min favoritliste, som min Canal Digital HD box havde fucket up, som den gør ca, 1 gang hver uge. Der dukkede lige pludeslig en ny kanal op der hedder CI+ Test. Som jeg ser det, er de i gang med at teste CI+ (deraf navnet:-). Hvis det er planen at de vil overgå til CI+, så er situationen pt. at min TV server vil dø, da der mig bekendt ikke findes en DVB-S2 / CI+
Nogen der kan bidrage? |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der findes pt ingen CI+ kortlæser til HTPC - hverken til S/S2, T/T2 eller C for den sags skyld!
Det ender vist med at TV på HTPC kun er interesant på C og uden kortlæser - det er trist :-(
|
|
![]() |
|
Sukkermand23 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2012 Status: Offline Point: 40 |
CI+ CA Modul: http://lavprisparabol.dk/parabol-tilbehoer-38/ca-moduler-46/canal-digital-godkendt-ci-pairing-modul-298.html
Så mangler vi bare en tuner til DVB-S2, så kan afkode CI+ |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Fedt! Ser ud til at der måske er lys for enden af tunnellen (Håber ikke det er et modkørende tog:-) Kan være at mit eksisterende setup kan fungere med sådan et CAM, men har ingen anelse, og jeg aner ikke hvordan man kan teste det. Har lige prøvet at tune ind på CI+ test kanalen via mi CD box, men det lader til at være en "spøgelses" kanal, for når man vælger den, ryger man bare på DR1
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Hej
Jeg tror desværre du ikke skal stille de store forhåbninger... Ud fra mine tilsvarende oplevelse med Boxer, hvor det ikke lykkedes at modtage deres HD kanaler med en dvb-T2 tuner. Tuneren har kun CI interface fordi man ikke kan få CI+ interface.. Med et CI+ CAM, som virker fint til SD-kanaler også, giver DVBviewer en meddelelse om at der manger nogle CI+ funktioner, men det virker alligevel, blot ikke for Boxers HD-kanaler... CI+ CAM ser ud til at skulle kommunikere med nogle funktioner, for at kunne holde en beskyttet vej igennem gennem hele udstyret. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Har du prøvet at spørge i deres forum (husk support.zip:-)
|
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Hvis man nu vil indføre det system hvad vil man så
gøre ved dem der har købt et cd+ godkendt tv? mvh |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
sandsynligvis det samme som med Boxer godkendte - intet
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Man kan da ikke først godkende et tv også sener sige
man skal have nyt. Den går ikke i min lille verden. Mvh |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
både ja og nej. Umiddelbart kunne jeg fristes til at give dig ret, specielt i forhold til CI+, men bare fordi der er en test-kanal er det jo ikke ensbetydende med at det kommer til at ske lige med det samme. Men generelt mener jeg ikke udviklingen skal holdes tilbage af sådan en slags godkendelser. Analogt TV hos YouSee på kabelnettet er et glimrende eksempel - der er i fuldpakken pt. 31 analoge kanaler, ved at nedlægge dem vil man kunne få plads til 124 digitale HD kanaler (eller langt højere bitrate på de eksisterende kanaler eller hurtigere bredbånd) uden at bruge mere plads i nettet. Men YouSee har lovet analogt tv i 10 år frem.
Min pointe er at standarderne forbedres og udviklingen skal naturligvis følge med teknologien. Om det så er forkert at godkende udstyr til en eller flere udbydere? - ja måske, men det er jo ren politik.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
CI+ er ikke en forbedring i forhold til brugerne, det er kun chikane...
Jeg synes ikke, der noget sted er muligheder at finde i relation til mediacentre.. Duolabs skriver noget men med usikker leveringstidspunkt... DVbviewer-softwaren kan ikke løse problemet... Det er problemstillingen med den kryteret kanal gennem udstyret. En mulighed kunne være at optagelserne blev gemt krybteret, så kunne det i det minste ses på samme HTPC... Hvis microsoft MCE ellers overlever, havde det måske en mulighed i form af deres PBDA-driveres, fordi det, som jeg forstår det, kan håndtere denne lukket kanal... Men ellers er tiden inde til at der skal satses på andet...... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Jeg skriver jo netop også at jeg i dette tilfælde afviger fra min ellers normale holdning. Jeg kan heller ikke forstå at satellitudbyderne tør gøre det - der er så uendeligt mange gratis alternativer der kommer ned fra rummet. Hvis Stofa og YouSee indfører CI+, så er jeg ikke enig i beslutningen, men kan fra et forretningsmæssigt synspunkt godt forstå det, da alternativerne ofte slet ikke er til stede, ellers er det som regel Boxer og de bruger også CI+. Jeg har dog også en fornemmelse af at cardsharing/piratkort er et langt større problem på DVB-S end DVB-C. Hvis en af udbyderne skulle gå i samarbejde med en hardwareproducent og få det lavet, så det stadig vil kunne bruges i media center, så vil det have min største respekt. På den anden side, hvis en tv producent valgte at lave et tv med 2 tunere, hvor jeg ville kunne lagre mine optagelser på min server, så ville jeg end ikke overveje at bruge en pc til tv.
Vedr. kryptering, så er jeg absolut ikke enig i at det kun skal kunne ses på samme pc - jeg nægter kategorisk at skulle optage de samme program flere steder, fordi jeg ikke er sikker på hvor jeg vil se det. Det er den primære årsag til jeg har droppet yousee boksen på kabelnettet, bortset fra det er den ok - dog langsom
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |