recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 55".. hvad skal man vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

55".. hvad skal man vælge?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 55".. hvad skal man vælge?
    Sendt: 03-Maj-2012 kl. 11:43
Hej

Vi står og skal have nyt tv, da vi synes det nuværende er blevet for småt + vi synes det bruger lige i overkanten mht. strøm. (det irriterer mig øje at kunne læse på specs at det bruger 370W i brug, når et nyt bruger lige over 100w) og ved godt at det tager LANG tid at "tjene" ind, men man skal jo tænke lidt på miljøet :)

Vi har haft kigget lidt på det Samsung 55" LED som Elgiganten af og til kører kampagne på . Det hedder 

UE55D6327


Det kan fås til 9999 når det er på tilbud. 

Er det et ok tv?. 

eller skal man over i LG, Sony eller Philips istedet (kan se Philips står til ok priser, men er de noget værd??)

Der må gerne være smarttv funktioner på samt 3D, men det er ikke et decideret krav. 

Umiddelbart er vi ikke til Plasma da ideen med at spare strøm jo lidt går fra igen der + jeg synes der skal tages lidt for mange forbehold for at undgå indbrænding osv. (ja ved godt det ikke er voldsomt mere, men alligevel)

Prisen må gerne ligge tæt på de 10.000. 

Hvad kan i foreslå?. findes der en sammenligning af tv i denne prisklasse?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 14:52
Hvis vi lige skal tage miljøet først, så skal du helt klart ikke skifte skærm hvis du vil være miljørigtig. Fremstilling af skærmene er ressourcekrævende og forurenende, så hvis miljøet skal forestille at være en prioritet skal du beholde din nuværende skærm.
Derudover skal du lige have styr på om de 370w du nævner er max forbrug eller gennemsnitsforbrug, plasmaskærmes forbrug svinger afhængigt af billedet: har temmelig høje maxforbrug (som kun er aktuelt ved høj lysstyrke/hvid skærm) hvorimod det normale gennemsnitsforbrug er langt lavere. For LCD er forbruget stort set konstant.
 
Forskellen i strømudgift om året ved 100w kontra 200w er i omegnen af 300kr ved 4 timers brug i gennemsnit om dagen, så ikke noget der rokker voldsomt ved tv udgiften, i forhold til købspris (og evt. udgifter til tv pakker etc).
 
Så bundlinien er: du skal ikke skifte for miljøets skyld, tværtimod! Køb af nyt elektronik er generelt miljøbelastende!
Derudover er strømudgiften en lille del af totaløkonomien, så jeg ville ikke koncentrere mig ret meget om det (men selvfølgelig er alt andet stort set ens ville jeg da gå efter en model med lavt forbrug).
 
Godt tilbud på god billedkvalitet (dog plasma og "kun" 50") Det er en skærm der har fået gode anmeldelser for god billedkvalitet og den er nede i en rigtig fornuftig pris nu pga. at det er sidste års model. 
 
 
Hvis det skal være LCD ville jeg måske se om jeg kunne finde denne skærm, 723 er sidste års model men har så vidt jeg husker fået ganske ok anmeldelser :
 
 


Redigeret af thor-thor - 03-Maj-2012 kl. 15:42
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 15:45
Jeg ved godt man ikke skal skifte af miljømæssige årsager.. Det er nok også bare en god undskyldning for at skulle opgradere stuealteret :)

Sony'en ser rimelig ud. er de ligeså gode som Samsung/LG når vi taler billedekvalitet og brugervenlighed?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Jeg ved godt man ikke skal skifte af miljømæssige årsager.. Det er nok også bare en god undskyldning for at skulle opgradere stuealteret :)

Sony'en ser rimelig ud. er de ligeså gode som Samsung/LG når vi taler billedekvalitet og brugervenlighed?
Jeg ved snart ikke, da jeg stod overfor at skulle vælge nyt TV synes jeg nu godt nok, at jeg ville have en lidt bedre samvittighed, når jeg kun brugte 117watt, og ikke 230watt. Men sådan kan man gøre det op på mange måder.
 
Sony er for mig på næsten alle områder bedre end Samsung, det gælder typisk billede, funktionalitet (alt efter model naturligvis)- og ikke mindst - Sony synes ikke at være så fejlbehæftet som Samsung Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 16:36
Jeg ville måske prøve at kigge på et sony nx723 hvis jeg var digSmile  det kan fås til en 11-12000 i sony center og der følger så også en soundbar med i købet..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Jeg ved godt man ikke skal skifte af miljømæssige årsager.. Det er nok også bare en god undskyldning for at skulle opgradere stuealteret :)


Jeg ville gå efter 50GT30, så er der 3000 kr til elforbruget - eller langt mere end du nogensinde kommer til at bruge strøm for på det tv. Derudover får du et hamrende godt fjernsyn til prisen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved snart ikke, da jeg stod overfor at skulle vælge nyt TV synes jeg nu godt nok, at jeg ville have en lidt bedre samvittighed, når jeg kun brugte 117watt, og ikke 230watt. Men sådan kan man gøre det op på mange måder.
 
Jamen vi er jo enige om at hvis man skal/vil købe nyt kan man jo godt skele til elforbrug. Men beslutningen om at købe nyt skal ikke baseres på en strømbesparelse, da fremstillingen af nye skærme er temmelig miljøbelastende og ikke modsvares af strømbesparelsen.
 
Ps
Du skal vel i øvrigt have rettet i din signatur/bestilling, for under fremtidig skærm skal det vel så tilbage til et WT50 igen... Wink 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved snart ikke, da jeg stod overfor at skulle vælge nyt TV synes jeg nu godt nok, at jeg ville have en lidt bedre samvittighed, når jeg kun brugte 117watt, og ikke 230watt. Men sådan kan man gøre det op på mange måder.
 
Jamen vi er jo enige om at hvis man skal/vil købe nyt kan man jo godt skele til elforbrug. Men beslutningen om at købe nyt skal ikke baseres på en strømbesparelse, da fremstillingen af nye skærme er temmelig miljøbelastende og ikke modsvares af strømbesparelsen.
 
Ps
Du skal vel i øvrigt have rettet i din signatur/bestilling, for under fremtidig skærm skal det vel så tilbage til et WT50 igen... Wink 
Signatur, nope - den er god nokBig smile

Redigeret af Hother - 03-Maj-2012 kl. 18:19
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved snart ikke, da jeg stod overfor at skulle vælge nyt TV synes jeg nu godt nok, at jeg ville have en lidt bedre samvittighed, når jeg kun brugte 117watt, og ikke 230watt. Men sådan kan man gøre det op på mange måder.
 
Jamen vi er jo enige om at hvis man skal/vil købe nyt kan man jo godt skele til elforbrug. Men beslutningen om at købe nyt skal ikke baseres på en strømbesparelse, da fremstillingen af nye skærme er temmelig miljøbelastende og ikke modsvares af strømbesparelsen.
 
Ps
Du skal vel i øvrigt have rettet i din signatur/bestilling, for under fremtidig skærm skal det vel så tilbage til et WT50 igen... Wink 
Signatur, nope - den er god nokBig smile
Ikke for at stjæle tråden... men hvorfor skal du ikke have WT50, Hother??
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Ikke for at stjæle tråden... men hvorfor skal du ikke have WT50, Hother??
Check min biotrådSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Ikke for at stjæle tråden... men hvorfor skal du ikke have WT50, Hother??
Check min biotrådSmile
Du er altså kommet til fornuft igen, fornuften sejrer tit over det impulsiveSmile
Men vi skal da have købt andre briller til vores tv, de medfølgende er et tilbageskridt fra VT30 serien. Standard brillen er med batterier, nu er genopladelige ekstraudstyr. Så min 65VT50Y stiger hele tiden i pris. Først med den "gamle" remote fra VT30 serien, en lille 800 lap, nu skal man så bruge 1400 kr. på genopladelige briller. Håber da, at dette var den sidste dårlige nyhed omkring mit nye tv.Cry
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 09:54
Hey jeg har et Samsung 55" D6505 og det er et super tv, er mega tilfreds med billedkvaliteten... Det lider stort set ikke af clouding, ligesom den dyre serie D8005 gør.... Så kan folk være uenige, men i den sidste ende er det øjnene der ser, der gør forskellen... Så ud og kig på skærme og få fjernbetjeningen, så i kan rode lidt med indstillingerne...

God jagt.
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu