recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er jeg på rette vej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er jeg på rette vej?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er jeg på rette vej?
    Sendt: 07-Maj-2012 kl. 01:44

Er koblet på internettet via YouSee 20/2Mbit med en Netgear CVG824G.

Hertil er tilkoblet (m/kabel) Xbox 360, Qnap TS112 NAS, samt stationær PC.

På førstesalen har vi: Boxee Box, to laptops, og en PS3. Alle kører pt. wireless.

Ellers er der til koblet 4 smartphones, yderligere en laptop og en laserprinter på det trådløse netværk.

Dertil kommer der snart et par Sonos'er(en til stuen og en til førstesalen), samt nok også en Boxee Box mere til stuen.

Det er ikke muligt at trække netværkskabel til førstesalen, så derfor har jeg købt et powerline/homplug sæt; Zyxel PLA4225/PLA4205 (500Mbits). Boxee'n har problemer med at trække filerne fra min NAS, så jeg håber dette sæt kan klare tricket.

Vi har oplevet at vores LAN/WAN ikke virker når Netgear'en fra YouSee ikke har internetforbindelse (sker desværre lidt for ofte). Kan man undgå dette ved at koble en switch til Netgear'en og så derfra trække sine kabler?

Har kigget på en NETGEAR ProSafe Plus GS108E 8-port Gigabit Ethernet Switch, ville den være et godt valg?

Og hvis vi skulle gøre vore WAN uafhængigt af Netgear'en, skal man så ikke koble et access point til switchen?

Hvordan tester man bedst hastigheden på sit hjemmenetværk, her tænker jeg filoverførsler fra f.eks. pc til NAS? Jeg ville gerne for sjov teste hastigheden før og efter, jeg får homeplug sættet, og evt. switch.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Vi har oplevet at vores LAN/WAN ikke virker når Netgear'en fra YouSee ikke har internetforbindelse (sker desværre lidt for ofte).


Formoder at du mener
LAN/WLAN, idet WAN er din internetforbindelse.

Din router adskiller LAN og WAN og uanset om der er forbindelse ud til "det store internet", har det ingen indflydelse på dit interne netværk (LAN/WLAN). Så det kan være din router der har problemer, ikke bare at den smider internetforbindelsen, men også at den går kold og slår dit interne net ihjel.

Men når du skriver at dit interne net ikke duer, så bruger du vel ikke nogle services der forventer at "det store internet" er til rådighed for at kunne se diverse filer på andet udstyr?

Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Kan man undgå dette ved at koble en switch til Netgear'en og så derfra trække sine kabler?


Ja/nej, det afhænger af, hvad det er der går galt med dit interne net. Hvis din DHCP server (i routeren) ikke svarer, får dine enheder ikke tildelt en IP adresse og så kan du koble al den hardware på du har lyst til - det ændrer ikke noget.


Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:


Hvordan tester man bedst hastigheden på sit hjemmenetværk, her tænker jeg filoverførsler fra f.eks. pc til NAS? Jeg ville gerne for sjov teste hastigheden før og efter, jeg får homeplug sættet, og evt. switch.



Ved hjælp at filoverførsel via FTP.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 16:09
Jo det er WLAN jeg mener.
Jeg kan ikke tilgå min NAS når der ikke er internetforbindelse. Men jeg tror at YouSee forhåbentligt har fået bugt med problemet. Der har været stabil forbindelse i et par måneder, og jeg så at de rodede med skabet ved vejen for et stykke tid siden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu