recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler info i guide på kanaler på Samsung TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler info i guide på kanaler på Samsung TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler info i guide på kanaler på Samsung TV
    Sendt: 07-Maj-2012 kl. 21:34
Hej

Købte for nyligt nyt TV til soveværelset. Nogle af kanalerne bliver der ikke vist informationer for i EPG'en. Det drejer sig bl.a. om kanalerne TV3, Kanal 5HD, Zulu, TV3 Puls, TLC HD, Animal, Discovery, Eurosport 1 og 2 HD, TV2 Sport og Ksport. Nogle af informationerne bliver også opdateret langsomt (op til 10-15 sekunders ventetid) på de kanaler hvor informationerne virker. På nogle af SD udgaverne af HD kanalerne, kan jeg godt se informationer, som fx. Kanal 5.
Jeg er kunde i Brøndby Antenneforening, og benytter ikke kort. TV'et er et Samsung UE40D5000. Benytter et Sony fjernsyn i stuen, hvor EPG fungerer fint.

Er dette et kendt problem, eller er der et trick til, at få det til at virke eller noget jeg skal være opmærksom på?

Mvh

Frank
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 22:45
Det er ikke alle stationer der bruger at sende EPG oplysninger. Se nu vores egen TV2, der efterhånden heller ikke har omtaler af programmer mere.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke alle stationer der bruger at sende EPG oplysninger. Se nu vores egen TV2, der efterhånden heller ikke har omtaler af programmer mere.


Hmm, syntes bare det virker som mange kanaler som ikke har EPG. Må lige lave en konkret sammenligning med fjernsynet i stuen.
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 22:37
Hej hej 
Jeg fandt lige et link fra en tidligere kollega http://dk.epgs.com/ 

Siden viser alle de kanaler hvor  EPG er muligt som standard, men ved fra mit daglige job at der kan forekomme forstyrrelser på EPG fra udbyders side f.eks. i forbindelse med kanalomlægninger eller lign.  Prøv evt. at teste med et andet tv i din bolig som du også selv skriver, så kan du forhåbentlig komme i skridt nærmere en løsning Big smile
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 15:26
Jeg har endelig fået sammenlignet, om hvorvidt der var informationer på samme kanal på begge TV. Mit Sony TV i stuen kan fx. godt vise informationer for TV3+HD, men det kan Samsung'et ikke. Nogle idéer?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 16:37
Har nu haft kontakt med firmaet jeg købte Tv'et igennem. Fik at vide, at Samsung TV generelt døjer med problemer med indhentning af informationer til EPG. Vi fik konstateret, at informationerne bliver hentet ind, efter at kanalen har været aktiveret/valgt, og man efterfølgende vælger EPG.
Er der nogle der kan bekræfte fænomenet eller ligger inde med en løsning?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:22
Har nu fået info til at virke, men døjer dog stadig med, at det tager 45 sekunder før end info fremkommer for de enkelte kanaler. Nogle input til hvordan det kan speedes op?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu