Varm leder væk fra cpu |
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | ||
michael9000
Guld medlem
Medlem siden: 01-November-2009 Status: Offline Beskeder: 725 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: Varm leder væk fra cpuSendt: 15-Maj-2012 kl. 21:40 |
|
En klat silicion inde i en transistor som højst kan tåle at blive 150 grader varm er ikke meget anderledes end det som sidder inde i en CPU - bliver det for varmt giver det et silent puffff,. og gør ikke længere altid som forventet. At programmerne som skal køres af en CPU er mere følsomme over for fejl i funktionaliteten, er den vigtigste forskel mellem transistorer i en CPU, og fx en hifi-forstærker. Hvorfor give 200 kr for noget "ultra-high-end"-mærkevare når et produkt til 13kr kan løse det. (hvis det er med ekstrem overclocking og en jeg-skal-komme-efter-dig pc, så kan ledeevnen til gengæld ikke blive god nok i kølepastaen, men det er jo en helt anden ting).
Hmmm, var der nogen som sagde Intel's standard påførte pasta?!!! Den discount-pasta som jeg tidligere har linket til tager i hver fald 5 år, i praksis, inden at den bliver udtørret PS isopropylalkohol fjerner let gammel udtørret kølepasta. |
||
|
Aaargh, Jeg køber aldrig Samsung TV igen - man kan ikke sortere DVB-C kanaler på mit TV - uden at ændre i service-menuen! Og Kanaler bliver "automatisk" slettet når signalet forsvinder på kanalen WFT!
|
||
![]() |
||
Kandersen
Guld medlem
Medlem siden: 13-Juli-2006 By, Land: 4623 Li. skensv Status: Offline Beskeder: 7222 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Maj-2012 kl. 10:48 |
|
Det gør hammer og mejsel også
|
||
|
Mvh
Kim Andersen. |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |