recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - offline-europa-kort til iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

offline-europa-kort til iPad

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: offline-europa-kort til iPad
    Sendt: 26-Maj-2012 kl. 07:59
Hej.

For et stykke tid siden købte jeg Navigons app til iPAD/iPHONE og er temmelig skuffet. Det skal jeg lige uddybe:

Jeg har egentlig ikke brug for navigationssoftware - jeg har en tomtom-gps i bilen, og den klarer det fint.

Jeg har derimod brug for et kort (gerne over hele europa), som ligger off-line på min iPhone/iPad, således, at jeg kan studere kort i udlandet uden at betale data, eller på steder uden net-forbindelse.

Og ja, Navigon har den funktion, men den hoster og hakker og er alt andet end smooth!

iPad/iPhones indbyggede kort-app er SÅ meget bedre, bedre grafik, bedre reaktion, når man flytter kortet/zoomer osv.

Og det er egentlig underligt (synes jeg): Det burde da være hurtigere for Navigon-app'en at hente kort-data internt i iPaden end for for den indbyggede app at hente det over nettet?

Så: Er der nogen, der kender en app, hvor man kan navigere rundt i et off-line-kort og zoome ind/ud, og som er mere flydende end Naviogn?

/Martin
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 08:45
Sorry fejlpost. Slettet.

Redigeret af Skalle06 - 26-Maj-2012 kl. 08:47
Til top
BlackWIdow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackWIdow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 08:49
Hej

Nu har jeg ikke selv gjort i sådanne kort, men jeg har søgt lidt og fandt fx denne:

Du kan hente den gratis version og prøve det af, hvor du kan hente individuelle lande :-)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 12:07
Jeg ved det ikke, men det er nok værd at undersøge om du kan finde en app der kan benytte kort fra open street map projektet.

EDIT: Måske er der noget at finde her: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Apple_iOS
Denne? http://www.offmaps.com/
Jeg har ikke erfaringer med nogle af disse, men det er da et udgangspunkt i din videre søgning...

/ask


Redigeret af jacobask - 26-Maj-2012 kl. 12:10
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 09:08
tak for al responsen. Jeg må lige få testet nogle af jeres muligheder her i nærmeste fremtid
Til top
BlackWIdow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackWIdow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 09:03
Kan da lige følge op på denne, ved at linke til forsiden :-)


"Den største nyhed er nok, at Google Maps nu kan downloade kort lokalt til telefonen, så man slipper for at skulle downloade kort fra mobilnettet, når man er ude at køre. Det er i hvert fald den nyhed, som de fleste nok har ventet på."
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu