recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 5960616263 79>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:


Er den meget synlig bedre altså billedkvaliteten på denne ift. 9005b

9005B har et rigtig godt billede, men ZD9 er bedre.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sig mig, hvad laver du egentlig JeTex? Ingen billeder ingen af dine indtrykLOL

Lidt kan jeg da skrive, først det negative, så er det jo ude af verden.
Lyden, eller mangel på samme, det er jo ikke en 9005B. Men for helvede hvor er lyden tynd, havde helt glemt den dårlige lyd fra fladskærm. Det var så det negative.
Bagbeklædningen er genial, der ses ingen tilslutninger af kabler, det er topkarakter.
Det mest interessante er jo nok billedet, er ganske enkelt enestående godt.
Ingen blæserstøj, da tv ikke er udstyret med sådanne.
Nej, lyden kan slet ikke matches i forhold til dit forrige TV. Det med kablerne og bagbeklædningen, det må være nogenlunde som på mit 65DX900E. Det ser godt ud - men skal man efterfølgende have noget tilsluttet er det hos mig noget bøvlet.

Glæder mig til at høre - og se mereTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 21:51
Nej, bagsiden på DX900 og ZD9 ligner ikke hinanden. På DX900 er der en synlig klap du gemmer kabler bagved, men ZD9 har en matrixstruktur over hele bagsiden, så man slet ikke kan se hvor panelerne sidder. Det er ret fikst tænkt og det kan undre at firmaer som B&O ikke har gjort det for længe siden på deres Beovision 11. Jeg er meget enig med Jetex at det er en ret cool detalje - især hvis man skal have TVet stående på foden, som han jo netop har.

Jeg kan ikke få iPad'en til at give mig links til billeder fra hjemmesider, så I må se bagsiden hos Sony her:
https://www.sony.co.uk/electronics/televisions/zd9-series

Redigeret af Torben Rasmussen - 10-December-2016 kl. 21:59
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 22:59
Så blev der bestilt kalibrering af tv, så om en uge bliver hele potentialet forløst. Men allerede nu er man imponeret, det står dæleme godt. Har lige set en 4K HDR disc, det er en utrolig lysstyrke der kan leveres, og det ser tilmed godt ud.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nej, bagsiden på DX900 og ZD9 ligner ikke hinanden. På DX900 er der en synlig klap du gemmer kabler bagved, men ZD9 har en matrixstruktur over hele bagsiden, så man slet ikke kan se hvor panelerne sidder. Det er ret fikst tænkt og det kan undre at firmaer som B&O ikke har gjort det for længe siden på deres Beovision 11. Jeg er meget enig med Jetex at det er en ret cool detalje - især hvis man skal have TVet stående på foden, som han jo netop har.

Jeg kan ikke få iPad'en til at give mig links til billeder fra hjemmesider, så I må se bagsiden hos Sony her:
https://www.sony.co.uk/electronics/televisions/zd9-series

Der er kun et stik, hvis det bruges, der kan afsløre/ødelægge hele detaljen ved bagbeklædningen. Det gamle euroscart stik, her kan man i bagbeklædningen udtage en lille plade, som giver mulighed for montering af scartstik.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 23:14
I en anden tråd, var en bruger utilfreds med 4K billedkvalitet, da komprimeringen til tider var/er for hård. Jeg oplever det samme, hvor der til tider i store ensfarvet dele af billedet opstår lidt gryn i gengivelsen. Men så snart denne komprimering slipper sit tag, må man igen knibe sig i armen, for her er et billede som ikke set før.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 23:38


Redigeret af JeTex - 10-December-2016 kl. 23:38
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

I en anden tråd, var en bruger utilfreds med 4K billedkvalitet, da komprimeringen til tider var/er for hård. Jeg oplever det samme, hvor der til tider i store ensfarvet dele af billedet opstår lidt gryn i gengivelsen. Men så snart denne komprimering slipper sit tag, må man igen knibe sig i armen, for her er et billede som ikke set før.
Håber at du får styr på det grynede. Synes heller ikke at jeg har læst om det andre steder omkring dit TV. Kan måske også afvige fra den ene film fra den anden. 

Takker for billederne,  lækkert TV (lige så tykt som mit Pana)LOL


Redigeret af Hother - 10-December-2016 kl. 23:49
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 10:19
Alle nye TV''er ligner hinanden forfra, men Sony er lige lidt mere elegant fra siden og bagfra.

Når det så er sagt, er jeg glad for der ingen afdækning er bag på mit Pana 65CX800. Selvom det hænger på et slim beslag og kan vippes 10 cm ud forneden, er det næsten umuligt at skifte stik, som sidder oppe midt på i venstre side.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

I en anden tråd, var en bruger utilfreds med 4K billedkvalitet, da komprimeringen til tider var/er for hård. Jeg oplever det samme, hvor der til tider i store ensfarvet dele af billedet opstår lidt gryn i gengivelsen. Men så snart denne komprimering slipper sit tag, må man igen knibe sig i armen, for her er et billede som ikke set før.

Håber at du får styr på det grynede. Synes heller ikke at jeg har læst om det andre steder omkring dit TV. Kan måske også afvige fra den ene film fra den anden. 

Takker for billederne,  lækkert TV (lige så tykt som mit Pana)LOL


Med ægte bagbelyst panel, følger der jo lidt ekstra tykkelse med. Sådan er det, og betyder intet for designet, men en del for kvaliteten.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 15:48
Bliver alligevel imponeret over det hdr, har set nogle af Netflix's udgivelser, og det står bare hamrende flot. Man skal jo snart have solbriller liggende fremme, når der panoreres henover en solbeskinnet himmel.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Bliver alligevel imponeret over det hdr, har set nogle af Netflix's udgivelser, og det står bare hamrende flot. Man skal jo snart have solbriller liggende fremme, når der panoreres henover en solbeskinnet himmel.
Ja, det er jo lidt af problemet for mig - det skarpe lys med HDR. Det passer vist ikke mine øjne ret godt. For at være ærlig, så tror jeg ikke hos mig, at HDR vil blive købt mere end BD. UHD i de få udgivelser der findes, er bare lækkertSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5960616263 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu