recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En telefon man må tabe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En telefon man må tabe

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En telefon man må tabe
    Sendt: 29-Maj-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Det er dog bare at indtryk jeg selv har, det er baseret på præcis 0% brugbar empirisk data.. :P

Hvilket gør informationen ubrugelig.Beer

Fordi andre tilbyder nemlig dybt seriøse kilder i den her disussion.. ;)

Gorilla glas bliver brugt af de fleste producenter, inklusiv Apple. Det er holdbart, men selvfølgelig ikke umuligt at slå i stykker.

Jeg husker bare den hammer test Nokia lavede (som der er linket til tidligere), og så det faktum at den er lavet af et solidt stykke plastic, så vidt jeg ved. 


Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 

De "tests" jeg har set af holdbarheden, er udført af folk der lever af at sælge covers til iPhone... Det synes jeg lige man skal tage med i betragtning. Når det er sagt, så kan det da sagtens tænkes at konstruktionen er mere skrøbelig end f.eks. Galaxy, men det er farligt at dømme ud fra enkeltstående erfaringer. Eksempelvis så har min kæreste tabt sin ubeskyttede iPhone 4 tre gange fra mere end en meters højde, direkte på fliser, uden at glasset har taget skade (oveni utallige tab hjemme på trægulvet). Det er bestemt ikke ensbetydende med at jeg vil anbefale andre at en iPhone er "unbreakable", men faktum er at det er den første telefon hun har haft, som har holdt længere end et år.

Jeg har også tabt min iPhone adskillige gange (dog ikke fra en meter), uden at der er sket noget. Man kan være uheldig at den rammer forkert, men det kan man jo med alle telefoner. 



Redigeret af TobiasKM - 29-Maj-2012 kl. 10:42
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Headset og så en wire rundt om halsen, så man i fuldskab ikke taber skidtet Big smile


Jeg kunne godt forestille mig at det vil lede til nogle helt andre problemer lol Clap


Redigeret af Precious - 29-Maj-2012 kl. 10:12
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 08:57
Du kan få et specielt cover til iPhone som gør den meget holdbar mener det er dem med iPad videoen hvor den bliver smidt ud af en fly.
Men kender en som har dette cover og har set ham kyle sin iPhone 4 flere gange ind i væggen som et partytriks. Det er dog en firmamobil så måske derfor han tør. Men der virker ret imponerende
Synes dog det er lidt klodset.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Såvidt jeg ved, bruger tæt på alle smartphone producenter (pånær Apple) Gogrilla glas, som er meget mere holdbart og modstandsdygtigt mod ridser end andre typer glas.


Det er kommet frem at Apple rent faktisk bruger Gorilla glas, men bare ikke tillader Corning at skilte med det. Det kan man jo så bruge til at reflektere lidt over troværdigheden når diverse internet-eksperter udtaler sig skråsikkert, uden brugbar kildehenvisning.

http://9to5mac.com/2012/03/02/apple-acknowledges-use-of-corning-gorilla-glass-on-iphone-means-gorilla-glass-2-likely-for-iphone-5/

De "tests" jeg har set af holdbarheden, er udført af folk der lever af at sælge covers til iPhone... Det synes jeg lige man skal tage med i betragtning. Når det er sagt, så kan det da sagtens tænkes at konstruktionen er mere skrøbelig end f.eks. Galaxy, men det er farligt at dømme ud fra enkeltstående erfaringer. Eksempelvis så har min kæreste tabt sin ubeskyttede iPhone 4 tre gange fra mere end en meters højde, direkte på fliser, uden at glasset har taget skade (oveni utallige tab hjemme på trægulvet). Det er bestemt ikke ensbetydende med at jeg vil anbefale andre at en iPhone er "unbreakable", men faktum er at det er den første telefon hun har haft, som har holdt længere end et år.
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 23:00
Jeg har nok tabt min Samsung Galaxy S2 30-40 gange - ofte på klinkegulv. Jeg har kun film beskyttelse på skærmen og den har da også en god del mærker, men den fejler intet. Meget solid for en klods som mig. :-)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 21:29
Nu skal jeg jo også passe på med hvordan det lyder. Har tabt den to gange, men altså en gang for meget. Har bare været lidt træt af hvor meget man egenligt har skullet passe på en iPhone contra dengse gamle dage
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 21:23

Såvidt jeg ved, bruger tæt på alle smartphone producenter (pånær Apple) Gogrilla glas, som er meget mere holdbart og modstandsdygtigt mod ridser end andre typer glas.

Enkelte telefoner er vidst allerede lavet med  Gogrilla glas version 2, som skulle være endnu stærkere. -Men selvfølgelig kan det gå i stykker hvis man udøver nok vold... Wink

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 19:39
Sony/Ericsson har flere håndværker modeller...
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darknezs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 18:52
Har Samsung G2, tabt den nogle (3-5) gange. ikke en skramme, har et silkone cover til en 100.-Smile
Tror nu ikke den er bedre end andre, men coveret beskýtter rimeligt godt
Til top
Porkyhead Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2010
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Porkyhead Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 18:29
Jeg har selv en Nokia Lumia 800 og har tabt den en enkelt gang uden at kunne se noget. Den virker utrolig solid, hvilket også er gældende for storbroderen Lumia 900. Se bare her (800 har samme glas):

http://www.youtube.com/watch?v=Jf1fRu9YgfE 

Jeg vill klart gå efter en af disse frem for de nævnte androids.


Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Det er dog bare at indtryk jeg selv har, det er baseret på præcis 0% brugbar empirisk data.. :P

Hvilket gør informationen ubrugelig.Beer
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 17:19
Hej!

Jeg har to (2) mobiler.... en til daglig brug & en (billigere) "gå i byen & på stranden" model Big smile
Flytter bare sim-kortet over....

Bond Cool
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu