recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MK Sound S150 Home Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MK Sound S150 Home Theater

 Besvar Besvar Side  <1234 20>
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 22:46
Der er sket en kæmpe forbedring i forhold til tidligere, den nye rum EQ gør det så meget bedre end den som sad i av7005.

Jeg har fået mere klarhed i diskanten, mere dynamik og åbenhed men når jeg høre stereo så har jeg faktisk også fået mere bund i mine gulvhøjttaler i forhold til før.

Da jeg modtog den, tog jeg direkte med hjem til Søren for at teste den på hans, han forventede selv at den gjorder det godt men havde bare ikke regnet med at den gjorder det så godt, selvfølgelig var han mc12 bedre til nogle ting men der er jo selvfølgelig også en lille pris forskel😄




Redigeret af Vilstrup - 18-Oktober-2014 kl. 16:37
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 22:51
Samt et kæmpe plus i min bog, den nye processor kan slukke for den møg blå ring omkring ko øjet, så nu undre jeg hvert flad det problem igen, da det jo var en diode i den gamle der var defekt😄 dkoden blev slukket da vi testede hos Søren og har ikke haft den tændt siden😄
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 22:54
Han sagde godt nok at mc12 var bedre, men at marantzen var fantastisk stadig :) ja så mangler jeg bare at finde hvilke ht jeg skal ha. Tror det ender med s300. Selvom kampen er dælme tæt mellem MK vs sam3 systemet. Der er ikke en sikker vinder. Det er to forskellige spillestiler..
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 22:55
Ellers kunne du jo bare sætte sort tape for dioderne. Har jeg selv gjort, da jeg heller ikke goder se på dem
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:14
Lige præcis, det ligesom at samlinge en BMW 1 serie med en 7 serie, begge køre godt men 7 serien gør det bare bedre😄 men igen en pris forskel😄

Haha ja det mangler du at finde ud af, Søren fortalte godt at jbl'erne spillede røv godt 

Haha ja sort tape kan altid bruges, men vil bare ikke se så pænt ud i dagtimerne😄

Redigeret af Vilstrup - 18-Oktober-2014 kl. 16:38
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:27
Det lyder som Søren snak med at sammenligne biler og hifi 😄

Det er primært diskanten der afgør valget. Der er MK altså bare mere spændende at lytte til, mere upfront. JBL er total kontrolleret i diskanten, med en sprødhed af en anden verden. S4ai bagkanalen er utrolig fysisk, lidt mere hørbar end tripolerne. Tripolerne har en bedre evne til at integrere. På JBL har man bare lyst til at skrue op og skrue op. JBL er generelt mere tilbagelænet og farvet. Jeg vil blive glad for begge systemer, men måske JBL vil kede mig lidt på sigt..
GKF'erne lød skrækkeligt, så de røg hurtigt ud..

Beslutter mig inden fredag, formentlig imorgen 😎
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:40
Haha ja det gør det hvert flad😄 og helst BMW biler😄

Søren nævnte godt at GLF'erne ikke var på nogen måde intersante at lytte til i forhold til JBL'erne. Syns godt at jeg har læst og hørt flere sige at har man en gang haft M&K højtaler så har man svært ved at slip på dem frem for noget andet. Men er det fordi at JBL'erne er for tilbagelænet at du tror at du vil blive trætte af dem?




Redigeret af Vilstrup - 18-Oktober-2014 kl. 16:39
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:49
Jeg vil godt kunne slippe MK, men Sam3 er altså ikke en sikker vinder der. Heller ikke en taber. Grunden til jeg nok vælger MK er, at den nok er mere spændende at lytte til, mere afslørende. JBL er ikke mere tilbagelænet i mellemtonen - tværtimod mere lækker end MK. Der vinder JBL. Diskanten på JBL vinder også på nogle punkter. Den har to diskanter der afhjælper hinanden, derfor den er så uanstrengt. Den er heller ikke mindre åben, bare mindre upfront. Lidt svært at beskrive. GKF´s horn lød skingert og trælst. JBL smadrede dem til ukendelighed

Redigeret af Ole_M - 18-Oktober-2014 kl. 16:39
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 00:01
Okay så M&K'erne formår altså at få lidt flere detaljer frem end JBL'erne? Er det du tænker på når du mener at M&K'erne er mere afslørende.
Jeg skal være ærlig at indrømme at jeg har aldrig har været den helt store fan af horn diskant, for dem jeg har hørt for en del år siden, havde jeg lidt samme oplevelse som i havde og sådan skal det jo helst ikke være.



Redigeret af Vilstrup - 18-Oktober-2014 kl. 16:39
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 00:02
Har du endelig overvejet Dolby atmos?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 00:04
Anden spillestil, ikke flere detaljer. JBL´s diakant er fantastisk.. Har virkelig også overvejet at ryste posen, og så bare ta en Wink
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Har du endelig overvejet Dolby atmos?
nej
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu