recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler vægudtag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler vægudtag

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cfrets Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2012
Sted: Ørbæk
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cfrets Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler vægudtag
    Sendt: 29-Maj-2012 kl. 12:13
Jeg er ved at renovere huset og laver i den forbindelse ny stue, hvor jeg vil trække højtalerledningerne i væggen og afslutte med en vægdåse. Jeg vil gerne have mulighed for at kunne have receiveren stående i begge ender af stuen, så hvordan laver jeg nemmest mulighed for at kunne tilslutte 4 højtalere fra 2 steder?

Jeg tænkte på at bruge eks. dette udtag: http://www.av-connection.dk/?PGr=4478&ML=1781

Så kan det øverste udtag være den ene ende af stuen, mens det nederste den anden.

Kan dette gøres bedre og billigere?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 19:07
Her f.eks : http://www.yousave.dk/shop/fuga-dobbelt-hoejttaler-2764p.html

Redigeret af kim.t - 29-Maj-2012 kl. 19:07
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 20:32

Det kan godt gøres bedre, kræver bare at du er lidt kreativ. Har tidligere set folk købe feks et LK Fuga blænddæksel og deri montere banan hunstik beregnet til montering i feks plade. Men kommer igen an på hvor meget det må koste, de der almindelige udtag skulle bare ikke være for gode for der kan vist normalt kun bruges tyndt kabel i stikkene.

EDIT:
kunne selvfølgeligt ikke finde billeder af det nøjagtigt, der var engang en tråd på hifi4all.dk men kan ikke rigtigt finde den igen.
Højttaler vægdåse - 2 vejs

Et blænddæksel er sådan et her, findes dog også i andre størrelser og farver http://www.harald-nyborg.dk/p5040/fuga-blaenddaeksel-t-stikk-hvid
FUGA BLÆNDDÆKSEL T/STIKK. HVID




Alle ovennævnte forhandlere er bare tilfældigt udvalgt.


Redigeret af db89 - 29-Maj-2012 kl. 20:55
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 20:59
Nå så lykkedes det alligevel at finde tråden, se nederst i tråden for billeder. http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84190&KW=db89
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 22:11
Hej 
jeg har lavet mine ht udtag efter det link fra hifi4all, sådan her ser mine ud.
Købt de for skellige stik i biltema.


Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 22:53
Lyder godt at det kunne bruges og ser jo godt ud.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 23:07
Ja, det faktisk en rigtig nydelig løsning, og helt sikkert noget billigere end færdig lavede.
DIY rules. Wink
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu