recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bumtious/AV-Forums og Panasonic 50VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bumtious/AV-Forums og Panasonic 50VT50

 Besvar Besvar Side  <1 56789 11>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej bantam , super indlægSmile , glæder mig til sammenligningen med de andre tv...
Ved ikke hvor meget du eller andre læser med på AVForums , men her har rigtig mange problemer med " lyse vertikale bånd " på skærmen. De fleste har dem i siderne , et par cm inde. Er det noget du har observeret ? , og evt kan forklare hvad er ? Mange får dem byttet af denne grund , bumtious mener at det kan være noget med skærmenes reflektions belægning.
De billeder i har taget , synes du det er noget man sådan lægger mærke til . De skærme får trods alt super anmeldelser hele vejen rundt?....
MVH
Må sige at de lyse vertikale bånd er heller observeret på mit panel. Den eneste billedfejl jeg har set på VT50 er Flicker, og da kun i testmateriale. Det kan så retfærdigvis også opstå i andre sammenhængeSmile
Og det er "fejl" så minimale, at man ved normalt  brug intet ser. Ved meget kritisk kigning, opstår problemet i få sekunder, set over flere timers brug.
Lad os blot glæde os over, at vi har et tv, der i 99,99999% af tiden yder outstanding sammenlignet med resten af tv markedet.


Redigeret af JeTex - 09-Juni-2012 kl. 20:11
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Så kom min 55" VT50 ind af døren Tongue - så bliver det spændende om jeg bliver tilfreds med billedet Smile
Det både håber og tror jeg, men husk nu lige at dit TV skal have ret mange timer på bagen, før det viser det optimale billede. Tilløk med dit 55VT50Tongue
 
Indtil videre er jeg godt tilfreds med skærmen men jeg er faktisk endnu mere overrasket over hvor go min sony skærm egentlig var. Dermed ikke sagt at vt50 ikke er bedre for det er den, men min sony var også 5 år gammel.
 
VT50 har overrasket mig positivt på flg. områder - reflektion er yderst begrænset i forhold til hvad jeg havde frygtet, der er ingen larm fra skærmen, har ikke set skyggen af retention. Der er lidt med bevægelser hist og pist men ikke noget alarmerende og så er det klasse at have fået en 55" skærm Big smile


Redigeret af kennethbrdk - 09-Juni-2012 kl. 20:28
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Så kom min 55" VT50 ind af døren Tongue - så bliver det spændende om jeg bliver tilfreds med billedet Smile
Det både håber og tror jeg, men husk nu lige at dit TV skal have ret mange timer på bagen, før det viser det optimale billede. Tilløk med dit 55VT50Tongue
 
Indtil videre er jeg godt tilfreds med skærmen men jeg er faktisk endnu mere overrasket over hvor go min sony skærm egentlig var. Dermed ikke sagt at vt50 ikke er bedre for det er den, men min sony var også 5 år gammel.
 
VT50 har overrasket mig positivt på flg. områder - reflektion er yderst begrænset i forhold til hvad jeg havde frygtet, der er ingen larm fra skærmen, har ikke set skyggen af retention. Der er lidt med bevægelser hist og pist men ikke noget alarmerende og så er det klasse at have fået en 55" skærm Big smile
Hvad oplever du omkring bevægelser. Sidder lige nu og ser en udsendelse om pingviner, og her er mindsandten bevægelser - uden at jeg kan se noget forkertConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er det på ingen måde for at nedgøre Bantam&co store arbejde omkring DFC, for det er bestemt et spændende emne. Men, nu har jeg haft VT 20, hvor jeg fra tid til anden godt kunne se forskellige typer af mindre billedfejl, haft et VT30 - hvor jeg stort set ingen billedfejl har observeret, og nu har jeg et VT50.
 
Jeg har testet alle 3 modeller med alt hvad jeg har af testmateriale (Spears og Munsil, HD Basic m.v.), og jeg må blankt erkende at jeg ikke har set antydningen af hvad der beskrives.
 
Er det i virkeligheden sådan at DFC skal fremprovokeres, eller typisk optræder i relativt få billedsekvenser, eller som jeg tidligere har nævnt, at man måske skal være enten særlig kritisk opmærksom alternativt næsten være disponeret for at se fænomenet?Smile
 
 
 
"Co" svarer lige på denne Wink
 
1. Der er stor forskel fra person til person på om man kan se / lægger mærke til fænomenet / ved hvad man skal kigge efter hvornår. Hvis man kører med IFC i MAKSIMUM tilstand er der, som Bantam skriver, ingen DFC og man kan af gode grunde ikke se det.
 
2. DFC skal bestemt ikke provokeres - og det ses i særlig grad når der panoreres over ansigter i en vis hastighed. DFC ses ofte i hårgrænser og i områder, hvor der er skygger i ansigtet bl.a på næsen og yders på kinderne. Jeg gætter på at der er forskel på hvor vi rent faktisk kigger på et TV billede. Nogle ser "hele billedet" på en gang og er sikkert ikke så følsomme for DFC, hvor andre ser mere på detaljerne i billedet og spotter det ganske hurtigt. 2 af de 3 klip der ligger til download her i tråden er ganske almindelige TV billeder sakset fra ganske almindelige TV optagelser. Specielt i klippet fra "American Idol", hvor der panoreres hen over deltagerne illustrerer i hvert fald på smukkeste vis - så de fleste kan se det - at DFC er tilstede på Panasonics TV - såfremt man ikke har aktiveret DFC i dens MAKSIMUM indstilling. Jo mere man kigger efter det jo mindre skal der til før man kan se det blot ved de mindste bevægelser i billedet - hud bryder op i farvede striber så snart kameraet bevæger sig.
 
3. Jeg er selv indehaver af et TX-P55VT30Y og blev nærmest forskrækket over fænomenet allerede fra starten af ejerskabet. Jeg er enig med Bantam i at det er det største af de relativt få problemer Panasonic stadig har til gode at løse.
Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er det på ingen måde for at nedgøre Bantam&co store arbejde omkring DFC, for det er bestemt et spændende emne. Men, nu har jeg haft VT 20, hvor jeg fra tid til anden godt kunne se forskellige typer af mindre billedfejl, haft et VT30 - hvor jeg stort set ingen billedfejl har observeret, og nu har jeg et VT50.
 
Jeg har testet alle 3 modeller med alt hvad jeg har af testmateriale (Spears og Munsil, HD Basic m.v.), og jeg må blankt erkende at jeg ikke har set antydningen af hvad der beskrives.
 
Er det i virkeligheden sådan at DFC skal fremprovokeres, eller typisk optræder i relativt få billedsekvenser, eller som jeg tidligere har nævnt, at man måske skal være enten særlig kritisk opmærksom alternativt næsten være disponeret for at se fænomenet?Smile
 
 
 
"Co" svarer lige på denne Wink
 
1. Der er stor forskel fra person til person på om man kan se / lægger mærke til fænomenet / ved hvad man skal kigge efter hvornår. Hvis man kører med IFC i MAKSIMUM tilstand er der, som Bantam skriver, ingen DFC og man kan af gode grunde ikke se det.
 
2. DFC skal bestemt ikke provokeres - og det ses i særlig grad når der panoreres over ansigter i en vis hastighed. DFC ses ofte i hårgrænser og i områder, hvor der er skygger i ansigtet bl.a på næsen og yders på kinderne. Jeg gætter på at der er forskel på hvor vi rent faktisk kigger på et TV billede. Nogle ser "hele billedet" på en gang og er sikkert ikke så følsomme for DFC, hvor andre ser mere på detaljerne i billedet og spotter det ganske hurtigt. 2 af de 3 klip der ligger til download her i tråden er ganske almindelige TV billeder sakset fra ganske almindelige TV optagelser. Specielt i klippet fra "American Idol", hvor der panoreres hen over deltagerne illustrerer i hvert fald på smukkeste vis - så de fleste kan se det - at DFC er tilstede på Panasonics TV - såfremt man ikke har aktiveret DFC i dens MAKSIMUM indstilling. Jo mere man kigger efter det jo mindre skal der til før man kan se det blot ved de mindste bevægelser i billedet - hud bryder op i farvede striber så snart kameraet bevæger sig.
 
3. Jeg er selv indehaver af et TX-P55VT30Y og blev nærmest forskrækket over fænomenet allerede fra starten af ejerskabet. Jeg er enig med Bantam i at det er det største af de relativt få problemer Panasonic stadig har til gode at løse.
Takker for svaret "Co"LOL Jamen det giver mig da noget at gå efter. Har fo rlidt siden set en panorering over vel nogle hunderede pingviner, og så intet usædvanligtSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 21:37

Hvis du spotter en flok hudfarvede pingviner med en god mørk italiener manke og der panoreres hen over dem i en vis hastighed og forholdsvis tæt på - så skal du bare se løjer Smile

Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 21:45
Med andre ord... DFC vil sandsynligvis ikke forekomme så det er synligt ved den slags panoreringer du omtaler... det ses mest i farveovergange fra eksempelvis hår til hud eller i skyggeområder i huden når der panoreres i en vis hastighed.

Redigeret af humperdink - 09-Juni-2012 kl. 22:15
Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Med andre ord... DFC vil sandsynligvis ikke forekomme så det er synligt ved den slags panoreringer du omtaler... det ses mest i farveovergange fra eksempelvis hår til hud eller i skyggeområder i huden når der panores i en vis hastighed.
Okay, og den type af pingviner har jeg nu aldrig setLOL Nu har jeg set noget med 60 timer TV, skiftende mellem DVB-C og BD, og det meste af tiden ret koncentret for at spotte de forskellige ting, som anmeldere, og du og Bantam fremkommer med, og jeg har intet set af billedefejl, udover Flicker som jeg så på HD Basic. Så nu tror jeg det er tid, bare at nyde mit utrolige lækre billede, med en billededybde, farver og detaljer, som jeg ikke har set bedre. Og jeg har haft 8 paneler, heraf 1 Samsung, 3 Pioneer og 4 Panasonic.
 
Jeg er nok bare en heldig billedekartoffelSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er det på ingen måde for at nedgøre Bantam&co store arbejde omkring DFC, for det er bestemt et spændende emne. Men, nu har jeg haft VT 20, hvor jeg fra tid til anden godt kunne se forskellige typer af mindre billedfejl, haft et VT30 - hvor jeg stort set ingen billedfejl har observeret, og nu har jeg et VT50.
 
Jeg har testet alle 3 modeller med alt hvad jeg har af testmateriale (Spears og Munsil, HD Basic m.v.), og jeg må blankt erkende at jeg ikke har set antydningen af hvad der beskrives.
 
Er det i virkeligheden sådan at DFC skal fremprovokeres, eller typisk optræder i relativt få billedsekvenser, eller som jeg tidligere har nævnt, at man måske skal være enten særlig kritisk opmærksom alternativt næsten være disponeret for at se fænomenet?Smile
Man skal huske på, at når det største problem er løst, så er det største tilbage - og som sagt oplever jeg 2012-plasma-modellerne fra Pansonic som rigtig gode - men der er mere arbejde at lave, så hvorfor lade dem hvile på laurbærene?
 
DFC optræder i scener, der er i stand til at vise det - det giver sig selv: Vi kan jo nemt finde scener, hvor det ikke forekommer, og det testmateriale, du nævner, indeholder indeholder faktisk ikke ret meget, der er af en type, der viser DFC (jeg sidder og tænker på, om scenen med basketball-spillet på HD-Basics måske kan vise noget - men jeg tvivler). I langt de fleste tilfælde optræder det glimtvis - og oftest i hudfarver i bevægelse. Graden af gene vil jeg beskrive som rundt regnet på niveau med regnbuer i  single-chip DLP-projektorer.Hvis der var tale om et overnaturligt fænomen, ville der (sandsynligvis) ikke være patenter og videnskabelige dokumenter, der beskriver løsninger på problemet (jo, måske fra Sovjettiden...).
 
Det er muligt at nogle mennesker bare er mere opmærksomme, har "urolige øjne" eller har et opfattesystem, der reagerer anderledes, men som tidligere nævnt har ingen, som vi har vist de klip for, der er linket til tidligere, været ude af stand til at se fænomenet. Klippet fra American Idol vil jeg langt fra betegne som noget odiøst klip: Det er et almindeligt forekommende klip - men dog af noget længere varighed end de fleste DFC-situationer.
 
Hvorfor Panasonic ikke løser problemet er uvist - jeg er sikker på, at de har kendskab til det - det er formodentligt ganske kompetente folk, de har. Der kan næsten ikke være tale om en situation, hvor de ikke er kapable eller hvor de bliver blokeret af et patent hos en konkurrent, da de jo har vist, at de kan løse problemet ved 60[Hz], med mindre der findes et specifikt 50[Hz]/24p-patent. Måske er de så hårdt presset økonomisk, at det er et område, der nedprioriteres (som det mindste af deres oplevede problemer), da det ikke er noget anmeldere har fokus på, og fordi folk har vænnet sig til så dårligt kildemateriale, at de tror der er tale om et problem med dette i stedet for med TV'et.
 
Jeg gætter egentligt på, at de aldrig får det løst, men jeg vil blive positivt overrasket, hvis de gør, før koreanerne løber med OLED-TV-markedet (og det uden DFC) eller måske først får styr på sortniveauet på deres plasma-TV. Så er problemet selvfølgelig løst.
/lars
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er det på ingen måde for at nedgøre Bantam&co store arbejde omkring DFC, for det er bestemt et spændende emne. Men, nu har jeg haft VT 20, hvor jeg fra tid til anden godt kunne se forskellige typer af mindre billedfejl, haft et VT30 - hvor jeg stort set ingen billedfejl har observeret, og nu har jeg et VT50.
 
Jeg har testet alle 3 modeller med alt hvad jeg har af testmateriale (Spears og Munsil, HD Basic m.v.), og jeg må blankt erkende at jeg ikke har set antydningen af hvad der beskrives.
 
Er det i virkeligheden sådan at DFC skal fremprovokeres, eller typisk optræder i relativt få billedsekvenser, eller som jeg tidligere har nævnt, at man måske skal være enten særlig kritisk opmærksom alternativt næsten være disponeret for at se fænomenet?Smile
Man skal huske på, at når det største problem er løst, så er det største tilbage - og som sagt oplever jeg 2012-plasma-modellerne fra Pansonic som rigtig gode - men der er mere arbejde at lave, så hvorfor lade dem hvile på laurbærene?
 
Det er vi helt enig om Bantam, og jeg håber meget, at du og eventuelle andre, får råbt Panasonic opSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Så kom min 55" VT50 ind af døren Tongue - så bliver det spændende om jeg bliver tilfreds med billedet Smile
Det både håber og tror jeg, men husk nu lige at dit TV skal have ret mange timer på bagen, før det viser det optimale billede. Tilløk med dit 55VT50Tongue
 
Indtil videre er jeg godt tilfreds med skærmen men jeg er faktisk endnu mere overrasket over hvor go min sony skærm egentlig var. Dermed ikke sagt at vt50 ikke er bedre for det er den, men min sony var også 5 år gammel.
 
VT50 har overrasket mig positivt på flg. områder - reflektion er yderst begrænset i forhold til hvad jeg havde frygtet, der er ingen larm fra skærmen, har ikke set skyggen af retention. Der er lidt med bevægelser hist og pist men ikke noget alarmerende og så er det klasse at have fået en 55" skærm Big smile
Hvad oplever du omkring bevægelser. Sidder lige nu og ser en udsendelse om pingviner, og her er mindsandten bevægelser - uden at jeg kan se noget forkertConfused
 
Der er lidt "hakken" men mest på alm tv - nok "50 hz bug" (der var dog ingenting til em fodbold og det er jo det vigtigste Big smile!) samt det jeg vil kalde unaturlige bevægelser, som oftest ses ved hurtige panoreringer. Er ikke sikker på jeg har bemærket dfc og gider heller ikke at kigge efter det for ville sikkert irriterer mig grænseløst hvis jeg først bemærker det. Iøvrigt så jeg lidt golf på tv sport hd og når bolden er i bevægelser så mister bolden lidt detaljer, det samme gjorde sig gældende ved fodbold. Men som sagt - intet af det har været kriminelt og jeg er nærmest hysterisk hvad det angår så jeg er sikker på jeg nok skal blive rigtig glad for skærmen Tongue .
 
Og lige afsluttende skal jeg tilføje at jeg har slået alt "billedfremmende" fra på skærmen og kører med flatpanels indstillinger.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 13:18
Jeg synes billedet bliver bedre for hver gang jeg bruger tv'et Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu