recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ringetoner på Nokia Lumia 900?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ringetoner på Nokia Lumia 900?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ringetoner på Nokia Lumia 900?
    Sendt: 31-Maj-2012 kl. 21:08
Hej.
 
Jeg har ihærdigt her til aften forsøgt at få "personlige" ringetoner til at virker på Nokia Lumia 900. Dvs. vi har lavet nogen mp3 filer på ca. 40 sekunder fra nogle musikfiler. Dvs. vi havde nogen i forvejen for da jeg lavede dem til iPhone, lavede jeg dem både som mp3, caf og m4r.
 
Så fandt jeg en brugervejledning, vistnok til Lumia 800, hvor det stod beskrevet at man så i Zune skulle ændre genre for disse filer til "Ringtone". Først så kom jeg så til at bruge "Ringetone", fordi jeg tænkte at da sprog er sat til dansk på mobilen.... Og derefter kunne vi så godt finde dette under musikfilerne på telefonen. Men hvordan vi skulle kunne bruge dem som ringetone fandt vi ikke ud af. Så ændrede jeg til "Ringtone" - men nu kunne vi så slet ikke finde dem. Jeg navngav også filerne med "R" foran sangnavnet, men Zune opfatter dem åbenbart alligevel som dubletter med det samme navn, og det forstår jeg heller ikke helt.
 
Så hvordan bruge en vilkårlig mp3 fil til ringetone?????
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 07:04
Når jeg læser på denne side, kan jeg se at jeg burde være godt på vej. Men jeg må kontrollere, at filerne ikke også fylder mere end 1 MB og måske også at de strengt er max. 39,9 sekunder.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Aadorf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aadorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 15:59
Hejsa Thovald,
 
Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig - er bestemt ikke den store computer / konverterings ekspert :-)...
 
Jeg har også fået anskaffet mig en Lumia 900 - og er rigtig glad for den :-)...
 
Vil dog gerne have mulighed for at bruge en anden ringetone end dem der er på telefonen...
 
Hvordan får jeg klippet en sang ned på de ca. 40 sekunder...?? OG sikre mig at de ikke fylder mere end det tilladte...???
 
Håber meget at du kan hjælpe på...
 
På forhånd mange tak...
 
Med venlig hilsen
Brita
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 16:39
Kan man ikke bruge ringetonerne til beskedtoner?? Altså bruge musikfiler til beskedtoner?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 16:42
Aadorf: Jeg bruger en hjemmeside: Denne her.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 17:36
Hvis du har brug for mere forklaring til hvordan du laver ringetonerne så, bare sig til.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Aadorf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aadorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 19:07
tusind tak for hjælpen :-)... Jeg kigger lige på det her i weekenden, om jeg kan finde ud af det, ellers håber jeg det er i orden jeg henvender mig igen :-)...?
Til top
Aadorf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aadorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 23:49
tusind tak for din hjælp :-)... Har fået det til at virke :-)...
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Aadorf Aadorf skrev:

tusind tak for din hjælp :-)... Har fået det til at virke :-)...
 
Det var fint. Det er rimeligt enkelt med den hjemmeside.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu