recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer ros.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer ros.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer ros.
    Sendt: 03-Juni-2012 kl. 23:14
Der var engang, hvor der hver gang der kom en ny mediaportal blev sendt ros og ris til den nye release her fra siden.
 
Det samme sker alrig rigtig med dvbviewer, men den nye version skal have et par pæne ord med på vejen.
 
Ikoner til alle kanaler.
Et meget hurtigt kanalskift.
Loader/installerer selv ffdshow med ned i installationen.
Produktet virker i det hele taget mere stabilt end forgængeren.
Den er også holdt op med at hoppe i kanallisten.
Men der er stadig dumme mangler, som mange ønsker, men de lytter ikke.
 
Webinterfacet er virkelig flot,
 
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 23:32
Super..
fedt og høre om noget der virker. Jeg syntes der findes så mange produkter, hvor softwaren er fyldt med fejl/mangler og dårlig opsætning..  Thumbs Up
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 11:50
Hmmmm
 
Hentede seneste version. Kan ikke mærke nogen forskelle på noget som helst overhovedet.
 
Hurtigt kanalskift - ja, men det har de jo altid haft.
 
Webinterfacet er nøjagtig som jeg husker det - og det har aldrig været flot.
 
Den dag Mr. Hackbart sørger for at "instant" recordings kører på serveren i stedet for klienten, vil jeg måske overveje at kigge på det igen.
 
Kan programmet egentlig bruges til andet end tv ? er der lavet nogle fede plugins til visning af serier, eller de dvd'er man har liggende på sit netværk ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hmmmm
Kan programmet egentlig bruges til andet end tv ? er der lavet nogle fede plugins til visning af serier, eller de dvd'er man har liggende på sit netværk ?
 
Nu er dvbviewer jo ikke et mediecenter all inklusive, det er pt det bedste dvb viewer app der findes på markedet!!!
 
Nu har jeg ikke personligt brugt instant recordings på dvbviewer men hvis du har defineret dit nas drev somd et eneste at gemme recordings på, så vil jeg tro den gemmer dem derude i det tilfælde.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hmmmm
Kan programmet egentlig bruges til andet end tv ? er der lavet nogle fede plugins til visning af serier, eller de dvd'er man har liggende på sit netværk ?
 
Nu er dvbviewer jo ikke et mediecenter all inklusive, det er pt det bedste dvb viewer app der findes på markedet!!!
 
Nu har jeg ikke personligt brugt instant recordings på dvbviewer men hvis du har defineret dit nas drev somd et eneste at gemme recordings på, så vil jeg tro den gemmer dem derude i det tilfælde.
 
Nej jeg mente heller ikke det kunne så meget andet end tv, og jeg er enig i at den gør det godt på tv fronten - f.eks halter et program som MediaPortal laaaangt efter, når det gælder hurtige kanalskift. Til gengæld samler MP alt i ét, hvilket jo er rart, så man ikke skal kæmpe med flere forskellige stykker værktøj afhængigt af ens behov.
 
Man kan sagtens definere et netværksdrev til instant optagelser, men det er stadig klienten der styrer optagelsen, dvs. at lukker du klienten ned, stopper optagelsen. Jeg kan slet ikke forstå årsagen til at det er lavet sådan.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hmmmm
Kan programmet egentlig bruges til andet end tv ? er der lavet nogle fede plugins til visning af serier, eller de dvd'er man har liggende på sit netværk ?
 
Nu er dvbviewer jo ikke et mediecenter all inklusive, det er pt det bedste dvb viewer app der findes på markedet!!!
 
Nu har jeg ikke personligt brugt instant recordings på dvbviewer men hvis du har defineret dit nas drev somd et eneste at gemme recordings på, så vil jeg tro den gemmer dem derude i det tilfælde.
 
Nej jeg mente heller ikke det kunne så meget andet end tv, og jeg er enig i at den gør det godt på tv fronten - f.eks halter et program som MediaPortal laaaangt efter, når det gælder hurtige kanalskift. Til gengæld samler MP alt i ét, hvilket jo er rart, så man ikke skal kæmpe med flere forskellige stykker værktøj afhængigt af ens behov.
 
Man kan sagtens definere et netværksdrev til instant optagelser, men det er stadig klienten der styrer optagelsen, dvs. at lukker du klienten ned, stopper optagelsen. Jeg kan slet ikke forstå årsagen til at det er lavet sådan.
 
Uanset hvordan du vender og drejer den, så skal du have en maskine til at køre for at recorde, det gør dvbviewer da hverken ringere eller bedre end andre, der skal være noget hardware der kører mens den recorder, hvordan havde du ellers regnet med det skulle komme en optagelse??? ud af den blå luft?
 
Hvis du har en server kørende så har du da dine tunere på serveren og det software du nu ønsker skal bruges til at optage med på samme maskine!!!...har du ikke det store behov bruger du en lille klient som kan vågne ved optagelse!!! uanset hvad er der noget der skal være tændt for at du kan optage.
 
jeg selv bruger xbmc som medie afspiller og dvbviewer/recording services som optager og det fungerer super til mit behov. bruger dog også "kun" dvbviewer som optager og ikke til live afspilning.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 19:23
Jeg prøver lige at forklare situationen igen.
 
Jeg har en server, og et antal klienter.
 
I et ægte klient / server setup, er det serveren der sørger for det "hårde" arbejde - klienten bruges kun til styring af de ting der sker på serveren, samt en afvikling af brugergrænsefladen.
 
Forestil dig at du, med DVBViewer, sidder og ser en tv udsendelse på din klient. Af en eller anden grund, får du pludselig brug for at skulle ud af døren. Du trykker på "Record" knappen og optagelsen begynder. Men øv ! du kan ikke lukke klienten ned, eller sætte den på standby som ellers ville være naturligt, idet du netop har en server kørende til 24/7 opgaver - lukker du klienten, stopper optagelsen.  
 
Bruger man ikke sit mediecenter til live tv, vil problemet jo heller ikke være relevant, men jeg gætter på at der er en del, der også ser live tv igennem mediecentret. Måske man skulle lave en lille poll Big smile
 
Man kan naturligvis omgå problemet ved at gå ind i guiden og schedulere den udsendelse man er i gang med at se, men det forklarer jo ikke hvorfor de har lavet instant recordings på den måde jeg beskriver.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg prøver lige at forklare situationen igen.
 
Jeg har en server, og et antal klienter.
 
I et ægte klient / server setup, er det serveren der sørger for det "hårde" arbejde - klienten bruges kun til styring af de ting der sker på serveren, samt en afvikling af brugergrænsefladen.
 
Forestil dig at du, med DVBViewer, sidder og ser en tv udsendelse på din klient. Af en eller anden grund, får du pludselig brug for at skulle ud af døren. Du trykker på "Record" knappen og optagelsen begynder. Men øv ! du kan ikke lukke klienten ned, eller sætte den på standby som ellers ville være naturligt, idet du netop har en server kørende til 24/7 opgaver - lukker du klienten, stopper optagelsen.  
 
Bruger man ikke sit mediecenter til live tv, vil problemet jo heller ikke være relevant, men jeg gætter på at der er en del, der også ser live tv igennem mediecentret. Måske man skulle lave en lille poll Big smile
 
Man kan naturligvis omgå problemet ved at gå ind i guiden og schedulere den udsendelse man er i gang med at se, men det forklarer jo ikke hvorfor de har lavet instant recordings på den måde jeg beskriver.
 
 
 
Den situation kan jeg da sagtens forestille mig, men har du valgt dvbviewer løsningen med hoveddelen kørende på din server så er du da også nødt til at acceptere at skulle ind via webgui og tryk record for at optage på serveren, det kan jeg ikke se det store problem i.
 
Streamer du så tv signal fra dvbviewer fra serveren ud til dine klienter eller har du dvbviewer på alle dine klienter?
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 10:31
Arg, webgui er måske så meget, timeline er nu nok, og så en farveknap på remoten, så ligger det til recordingservice, og du kan lukke ned og tage med konen på fødegangen. Jeg tror endog den står på det program du er ved at se når du går ind (timeline er en af de ting der er forbedret/ser bedre ud fordi næsten alle programikonerne er med i den nye version, det ser lidt mere prof ud med lidt mere grafik).
 
Jeg kunne godt ønske at man kunne optage "bagud", hvis man er igang med at se en god film, og man gerne ville vise den til den bedre halvdel, og man alligevel har set den fra starten, så ligger dat der jo i ts bufferen lige så langt tilbage som dyret har stået på kanalen. Men jeg gider ikke foreslå dem det, jeg syntes ikke rigtig de responder på vores ideer, eller ønsker.
 
Og ja, gu er jeg da misundelig på den MP og deres alt i et webinterface. Men jeg syntes bare ikke det fungerer, og slet ikke for mig med mit acamd plugin. Nogen siger det kører perfekt, det lykkedes bare aldrig for mig.
 
Jag savner billed siden. Jeg savner det at kunne dreje mine billeder når jeg ser dem, og den så husker rotate informationen til næste gang.
 
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 10:34

Vil lige tilføje, til frisko, ja det virker, men det virker kun fordi man efter flere års brug har fundet ud af deres kringlede programopsæt. DVB viewer er 3 produkter man skal rundt i for at få et rigtig opsæt / glæde af / brug af. Men det er mere samlet nu, i en programpakke.

Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg prøver lige at forklare situationen igen.
 
Jeg har en server, og et antal klienter.
 
I et ægte klient / server setup, er det serveren der sørger for det "hårde" arbejde - klienten bruges kun til styring af de ting der sker på serveren, samt en afvikling af brugergrænsefladen.
 
Forestil dig at du, med DVBViewer, sidder og ser en tv udsendelse på din klient. Af en eller anden grund, får du pludselig brug for at skulle ud af døren. Du trykker på "Record" knappen og optagelsen begynder. Men øv ! du kan ikke lukke klienten ned, eller sætte den på standby som ellers ville være naturligt, idet du netop har en server kørende til 24/7 opgaver - lukker du klienten, stopper optagelsen.  
 
Bruger man ikke sit mediecenter til live tv, vil problemet jo heller ikke være relevant, men jeg gætter på at der er en del, der også ser live tv igennem mediecentret. Måske man skulle lave en lille poll Big smile
 
Man kan naturligvis omgå problemet ved at gå ind i guiden og schedulere den udsendelse man er i gang med at se, men det forklarer jo ikke hvorfor de har lavet instant recordings på den måde jeg beskriver.
 
 
 
Den situation kan jeg da sagtens forestille mig, men har du valgt dvbviewer løsningen med hoveddelen kørende på din server så er du da også nødt til at acceptere at skulle ind via webgui og tryk record for at optage på serveren, det kan jeg ikke se det store problem i.
 
Streamer du så tv signal fra dvbviewer fra serveren ud til dine klienter eller har du dvbviewer på alle dine klienter?
 
Nja jeg havde nu ikke forestillet mig at det skulle være gennem webgui - bare via klienten. Det kan naturligvis lade sig gøre, men derfor undrer det mig stadig at de har lavet det således. Case closed.
 
HVIS jeg brugte DVBViewer, hvilket jeg jo ikke gør, ville det være med Recordingservice på serveren, og DVBViewer på klienterne.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Og ja, gu er jeg da misundelig på den MP og deres alt i et webinterface. Men jeg syntes bare ikke det fungerer, og slet ikke for mig med mit acamd plugin. Nogen siger det kører perfekt, det lykkedes bare aldrig for mig.
 
Hmmm ja, jeg er faktisk en af dem, der aldrig har haft problemer med MP + acamd.
 
Jeg har brugt det i lang tid med en kombination af en Dreamboks + en FireDTV tuner til Viasat. Jeg bruger det dog ikke længere.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu