|
Codecs til Mediaportal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juni-2012 kl. 18:34 |
Hej.
Er der nogen der har en simpel opskrift til hvordan man får ALT til at virke i mediaportal? Jeg bøvler en del med at få alt til at virke på samme tid. Mine behov er: tv: (dvb-t) dr1 - dr2 - drk - ramasjang - drhd (inkl 5.1 he aac) video: Alt inkl. mkv mp4 osv + undertekster der virker - tænker på .srt Jeg i har i længere tid haft succes med "combined community codec pack" , men filmen knækkede da dr valgte at ændre på deres kanaler i Januar. Så læste jeg mig mig til at divx aac codec kunne bruges og det virker sådan set også fint. Men problemet er at når jeg installerer divx codecsene så overruler de alt andet ligegyldigt hvad jeg vælger som codec i mp conf. Og af en eller anden grund så virker underteksterne ikke (ude af sync) når divx er videocodec. Jeg kunne godt tænke mig hvis det var muligt at bruge ffdshow til alle video codecs og ms codecs til alt tv og så divx aac lydcodec til tv. Det virker i hvert fald, men det er bare ikke lykkes for at at få det hele til at spille på samme tid (fordi divx overruler alt andet). Findes der en mere simpel måde at få det hele til at virke på? Og som så også virker? |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kik evt. på SAF
http://forum.team-mediaportal.com/threads/saf-v4-00-stable-standalone-filters-dxva-ready-h-264-and-vc-1.44614/ Denne virker for mig. |
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Okay. Men virker det så også drhd he-aac 5.1 ? Jeg troede kun det var divx der gjorde...
|
|
![]() |
|
PsyCrow ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2010 Status: Offline Point: 36 |
Jeg har også haft ballede med lyden, men jeg har fået det op og køre derhjemme. jeg kan lige lave en crash guide i hvordan jeg fik det op og spille når jeg er hjemme iaften fra work :)
/Psycrow
|
|
![]() |
|
250266 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2012 Status: Offline Point: 30 |
Installer SAF6. Den er nu på vers. 6.1.1. Dowmload link findes i starten af dette indlæg. Skriv en pm til hoborg for at få adgang til unlock version. Han sender så et link du kan bruge til dette. Det går ret hurtigt, og koster ikke noget. Brug Mediaportal 1.2.3, og sæt den op som beskrevet i de screenshots der er vist. Skærmbillederne viser Mediaportal 1.1.3, men se bort fra dette. Samtidigt giver unlocked version adgang til at bruge PVDV12 i stedet for 11 som der er vist. Det virkede første gang for mig, og har kørt upåklageligt lige siden. Der kommer jævnligt nye SAF opdateringer, og det er ganske nemt at opdatere. Bare installerer den nye SAF. Den starter en afinstallation af evt. eksisterende SAf. Installer SAF igen, og du har den nye version kørende. Brug next under installationen, og når den spørger om hvad der skal installeres sættes alle hakker (de 3 sidste som ikke er markerede). Jeg har super billedkvalitet, og det virker perfekt. Incl. lyd og billede på de kanaler stefanb nævner. Afinstaller først alle andre codex packs og lign. som måske kan lave rod i tingene.
Redigeret af 250266 - 08-Juni-2012 kl. 20:51 |
|
![]() |
|
Takker :-)
Med saf6 virker det bare. Jeg har godt nok lavet indstillingerne lidt anderledes end på siden fra mediaportals forum pga. at jeg vil have den til at sende lyden over i min receiver via spdif som dolby digital, men det virker helt fantastisk. Det er også som om at billedet er blevet en smule bedre med powerdvds video codec i forhold til microsofts. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |