recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne forstærker, hvad gør jeg galt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne forstærker, hvad gør jeg galt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne forstærker, hvad gør jeg galt?
    Sendt: 11-Juni-2012 kl. 17:37
Hej!

Håber i kan hjælpe her.

Jeg har haft lidt problemer med hakkende billede på vores tv med yousee abonnement.

Jeg har derfor købt en antenne forstærker i expert, og vores signal er gået fra 35 db til 65 db. Så meget bedre og intet dårlig billede..

Men problemet er nu, at min router fra yousee ikke kan få forbindelse når den kører over forstærkeren. Med det samme jeg tager forstærkeren fra ,og bare forbinder signalet via en splitter, så kobler den på nettet med det samme. Men problemet er jo så at forbindelsen på tv bliver forringet uden forstærker..

Hvorfor virker internettet ikke med den antenne forstærker??

Mvh
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 17:56
Det er sikkert fordi forstærkeren ikke understøtter returvejs kommunikation.
/ Jørgen
Til top
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 18:20
Okay!

Tror jeg ikke den har nej.. Men gør det forbindelsen bedre ved internet?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 18:22
Du bruger vel en adapter, som er påsat DIREKTE på vægdåsen? Så skal der vel sættes en stump antenneledning på adapterens TV-antenneudgang, den anden ende af denne stump ledning sættes på forstærkeren, hvorfra der så kører en ledning til TV'et? Således at routeren er koblet UDENOM forstærkeren.
Et internet-signal vil jeg ikke mene, skal sendes igennem en antenneforstærker.

Redigeret af turbo2 - 11-Juni-2012 kl. 19:54
Til top
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 19:55
Vores vægdåse sidder midt på væggen ved siden af fladskærme, så jeg vil ikke ha adapter og lign på der.

Men hvis jeg bruger en forstærker med retur, ville det så virke?
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 20:01
Er der ikke seperat dataudtag i vægstikket?
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 21:34
Hvis du har målt en en signalstyrke på 35dB, er det bare at ringe efter Yousee. De skal jo levere min 62dB ved husets første vægudtag. Du skal kun bruge forstærker ved flere antenneudtag til flere modtagere(tv, radio, modtagerbokse).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu