recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo problemer med router Tilgin HG 2301
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo problemer med router Tilgin HG 2301

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo problemer med router Tilgin HG 2301
    Sendt: 13-Juni-2012 kl. 11:13
Er der andre der oplever problemer med at (især) trådløse enheder (mobiltelefoner, tablets, laptops etc.) til tider ikke kommer på nettet?

I mellemtiden virker det fint for andre enheder på nettet - ligesom TV-bokse virker fint.

Jeg har oplevet fænomenet på mange af vores enheder, telefoner, tablets og laptops, så det er ikke altid den samme der har problem. Eneste løsning lader til at være genstart af router - for at få alle enheder på.

Afhængig af typen af enhed ser det for mig ud som de er forbundet med Tilgin Routeren, men de kan ikke kommer på internet eller tilgå andre netværks ressourcer.

Når problemet opstår kigger jeg i Routerens liste over DHCP clients og kan se at berørte enhed er i listen, men har en leasetime der er lig aktuel tid, for alle andre enheder (som virker) ligger tiden nogle timer ud i fremtiden.

Jeg har fået skiftet routeren en gang og har stadig problemet jævnligt. Har familien på nakken Angry


Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 12:08
Hej

Jeg har de samme problemer som du beskriver her, men ikke kun via trådløs også på kabel, men ikke på clients med statisk ip.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 12:42
Glad for du skriver det.

Ud over mine to TV-bokse, som formegentlig kører seperat. Så har jeg kun en enkelt PC der er kablet, resten er wifi. Men PC'en har jeg faktisk også oplevet problemer med, men ikke så ofte.
Derfor skrev jeg "især" wifi-klienter. Men det kan sagtens være fordi jeg har mange flere af dem at det er her problemet optræder oftest.

Det virker som om det DHCP serveren i routeren der "kløjs" i det en gang imellem og herefter ikke udsteder IP adresser, eller udsteder IP-adresser men med en lease-time der er udløbet sekundet efter den er udstedt.

Det kan godt være statisk IP vil være en workaround, men det vil jeg helst undgå. 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 13:04

har samme problem..

ved mig har jeg et netværk hvor den fordeler ip efter 192.168.1.1xx, alt fast virker, alt trådet får den underlige 168.x.x.x iper og andet

Det fungere simpelthen ikke, det gjorde det til at starte med, og boksen må have auto opdateret en eller anden nat, det er ihvertfald en frygtelig løsning.

Har skrevet til Waoo men ikke fået svar, men til gengæld har jeg opsagt min TV pakke, og så vil jeg nok bare Eliminere Tilgin Hg2301 og så bruge min apple station... det har fungeret fint før jeg fik boksen.

Det er bare irriterende..

problemet kan dog løses ved at du giver ip´er fast til dine trådløse enheder (bare træls hvis du bruger dem andre steder)

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:


problemet kan dog løses ved at du giver ip´er fast til dine trådløse enheder (bare træls hvis du bruger dem andre steder)


...og det gør man jo med f.eks. tablets, mobiltelefoner og laptops :-)

Giver dem lige lidt mere tid til at få løst problemet ellers må jeg også tilbage til Kabel-TV og kun bruge Waoo til internet (med egen router).

Skal også siges at andre routere også kan have deres problemer med diverse faciliteter. Havde f.eks. end Cisco Linksys hvor man kunne sætte en USB-disk i, men det virkede ikke altid i praksis.

Men DHCP er ret basalt for en router. Og den bør kunne køre uden genstart i månedsvis.
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 21:51
Ved du om de arbejder på problemet?. Overvejer selv at købe en ny router en cisco RV180W eller RV220W. Men så mangler bare en løsning til IP telefoni delen.


Redigeret af FasTrak - 17-Juni-2012 kl. 21:52
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér togo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 09:58
Har samme problem som jer. Nogle gange virke WiFi ikke og jeg kan se på min Tilgin router at WiFi lampen nogle gange står og blinker (med rød? tror jeg). Nogle gange genstarter Tilgin router af sig selv og så virker det hele igen.

En anden spøjs ting. Når jeg ser TV på min tvboks, sker det nogle gange at billede går i stå og sjovt nok samtidig med jeg lige har gjort noget på min mobiltelefon og WiFi ?.

Jeg har dog ikke fejlmeldt det til Waoo, da jeg har svært ved at finde et sammenhæng.
Til top
bøtte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bøtte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 13:05
Hvor er du kunde?
Jeg arbejder for Bredbånd Nord hvor vi bruger Tilgin HG2301 til størstedelen af vores installationer.

Som du selv er inde på, så kunne det lyde som en DHCP lease ting. Jeg har derfor ændret lease tiden for Bredbånd Nord kunder til at være 24 timer, fremfor 1 time som tidligere.
For ikke at risikere at skabe problemer hos andre kunder, er ændringen kun gennemført på den nyeste software, som ikke er udrullet endnu.
Den nye software hedder 02_02_03_11 (version står i nederste venstre hjørne på webgui'en).
Så, er du BBN kunde og har software 02_02_01_78 kan du med fordel kontakte kundeservice og bede om at få opgraderet softwaren.
Softwaren vil blive rullet ud til alle om 2-3 måneder, så fremt ingen fejl findes under test.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:51
Trefor siger at det er et problem med det samme man smækker en switch på den router, at den ikke kan klare det..

Men jeg sporer det tilbage til en autoopdatering, så de er ved at kigge på det.

Håber de enten ruller den tilbage, eller opdatere den med noget nyt.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 22:06
Det er ihvertfald et alvorligt problem hvis man ikke kan tilslutte en switch.
Til top
bøtte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bøtte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 08:12
Selvfølgelig kan man sætte en switch bag.
Det man ikke må er at sætte en switch foran, altså mellem WAN porten og fiberboks. Gør man det viser man flere MAC-adresser, som ikke er tilladt medmindre man har lov til at trække flere IP-adresser. De fleste udbydere har opsat sikkerhed, som får forbindelsen til at lukke ned i x antal minutter.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 08:25

ingen switch foran på min..

Min kører direkte i fiber  boksen, var ikke problemer før en opdatering... det problem jeg reelt har er man ikke kan lave wifinetværk EFTER boksen, altså sætte en bro på der kører med WIFI.

Altså et Access point og eller en ekstra router som reelt bare fungere som bro, for at bruge den WIFI enhed der er i denne enhed.

Så vil den ikke give IP.. et fast kabel kan jeg sætte igennem 2-3 switches og routere uden det giver et issue.

Problemet er bare at min Tilgin router er koblet på fiberboksen i et teknik rum, med murer af beton, og rækker intet, så skal have et ekstra access point på...

og det var direkte teknikerens indgang før jeg fortalte mit setup, at det kunne man godt glemme. der er noget der driller dem hvis man sætter en "Bro" på efter routeren.
 
Men som sagt.. det er en update der har skabt det problem. lige nu kører jeg til mine wifi enheder DHCP med et andet IP range på WIFI enheder det fungere, men det begrænser mig lidt i adgang til enheder der kører trådet.
 
MEN har da internet


Redigeret af Rasmusdc - 19-Juni-2012 kl. 08:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu