recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo problemer med router Tilgin HG 2301
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo problemer med router Tilgin HG 2301

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

ingen switch foran på min..

Min kører direkte i fiber  boksen, var ikke problemer før en opdatering... det problem jeg reelt har er man ikke kan lave wifinetværk EFTER boksen, altså sætte en bro på der kører med WIFI.

Altså et Access point og eller en ekstra router som reelt bare fungere som bro, for at bruge den WIFI enhed der er i denne enhed.

Så vil den ikke give IP.. et fast kabel kan jeg sætte igennem 2-3 switches og routere uden det giver et issue.

Problemet er bare at min Tilgin router er koblet på fiberboksen i et teknik rum, med murer af beton, og rækker intet, så skal have et ekstra access point på...

og det var direkte teknikerens indgang før jeg fortalte mit setup, at det kunne man godt glemme. der er noget der driller dem hvis man sætter en "Bro" på efter routeren.
 
Men som sagt.. det er en update der har skabt det problem. lige nu kører jeg til mine wifi enheder DHCP med et andet IP range på WIFI enheder det fungere, men det begrænser mig lidt i adgang til enheder der kører trådet.
 
MEN har da internet


Rasmus, man kan godt sætte en anden router på sin Tilgin router.

Det man skal sikkere sig her, er blot at den anden router man sætter ikke køre som en router, men kun som en brigde om det så er til wifi eller blot for at kunne benytte de ekstra porte som switch.

Mange laver det nr at de sætter en router efter en router, også køre man på samme netværk også har man 2 routere som prøver at tildele ip adr ud i ens netværk.

Det nr du laver nu hvor du køre en router efter din Tilgin router, og køre på et andet ip range er heller ikke en god løsning. Det bedste man kan gøre er at sætte et AP op efter vores router hvis man vil have et andet / måske bedre wifi dækning.

Men mange har bare en tendens tli at sætte det snot forkert op, også vil man rende i problemer.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 16:54
Er der nogen der kan få dr.nu-mobil til at virke på android (samsung s3) over wifi på Tilgin routere? Jeg har et underligt problem hvor min IPAD virker, men Samsungen gør ikke. Samsungen virker fint over wifi andre steder, så probæemet må ligge i Tilgin routeren.
/Peter
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:04
Har i fået en løst problemet? Jeg har fået det til at virke ved at sætte en cisco rv220w på og sat tilgin hg 2301 bagved til KUN at styre ip telefonen. Dette har løst problemet alle mine problemer med den router
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 14:45
Min Tilgin HG 2301 er stadig mega træls. Pt. er det mine to Airties 7120 der på skift står hænger med blå diode, de mister tilsyneladende deres ip-adresse efter noget tid og får tilsyneladende ikke tildelt en ny (eller ny lease, eller hvad det nu hedder).

Eneste løsning er at genstarte Routeren, så kommer de på igen begge to - for en tid :-(

De sidste uger er det dagligt at jeg skal genstarte routeren. 

Har koblet min switch fra i et forsøg på at udelukke den som årsag (sad bag på tilgin) men det gør ingen forskel.

Familien er mega trætte af det for tiden. :-(
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 10:52
Jeg har været i gang med at undersøge dette hos Tre-For og fik af vide at de er i fuld gang med at fejlsøge på dette problem i samarbejde med Tilgin.

Når jeg høre mere så skal jeg nok skrive herinde.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Min Tilgin HG 2301 er stadig mega træls. Pt. er det mine to Airties 7120 der på skift står hænger med blå diode, de mister tilsyneladende deres ip-adresse efter noget tid og får tilsyneladende ikke tildelt en ny (eller ny lease, eller hvad det nu hedder).

Eneste løsning er at genstarte Routeren, så kommer de på igen begge to - for en tid :-(

De sidste uger er det dagligt at jeg skal genstarte routeren. 

Har koblet min switch fra i et forsøg på at udelukke den som årsag (sad bag på tilgin) men det gør ingen forskel.

Familien er mega trætte af det for tiden. :-(

Øv, det hjalp ikke, i går aftes da familien ville bruge vores "sekundære" Airties boks, virkede den igen ikke - ingen IP - vi måtte genstarte routeren.

Og allerede idag var der problemer igen - vores Wii, som ikke bruger internet ret meget, kunne heller ikke komme på før en genstart af router.

Man burde have en eller anden kompensation for et system som ikke virker som det burde.Cry
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 17:36
Hej Let

Er det DHCP serveren i Tilgin boksen der fejler kan du som forsøg (indtil fejlen bliver rettet) smide en gammel router på nettet der leger DHCP server og så disable den i Tilgin boksen.

BS
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 09:44
Dels har jeg ikke lige en anden router liggende (den solgte jeg da jeg fik waoo :( ) dels er mit problem også Airties TV-boksene, der på skift har problemer, og de skal vel under alle omstændigheder igennem Tilgin 2301.

I øvrigt var der nu problem med den anden boks her til morgen - så far måtte ud af sengen klokken 6:30 her søndag morgen for at hjælpe ungerne med at få liv TV'et :(

Vi nærmer os enden som Waoo kunder. Det har desværre ikke været nogen god oplevelse, vi skiftede til Waoo få ca. Et år siden og der har været alt for mange problemer.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 16:28
Ved godt det er en lavteknologisk løsning, og ved heller ikke om det virker, men indtil Tilgin får løst problemet, kunne man måske overveje at sætte et kontaktur på som genstarter routeren en gang i døgnet hvor den ikke er i brug. ;)
Det kan undre hvad der gør at du har problemet, mens andre aldrig ser det. Der må være en eller anden forskel i setuppet som jeg dog ikke lige kan gennemskue. Kunne det have noget med antallet af airties bokse at gøre - kan se du har to, hvor de fleste nok kun har en. Eller har du i øvrigt flere enheder på end flertallet?
Slukker du airties boksene helt når de ikke er i brug, eller står de i standby? Hvis de står i standby undrer det mig at de requester ny dhcp adresse når de sættes aktive.
/Peter
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 17:49
Vi har: 
Kablet:
2 Airties bokse
1 Laptop

Trådløst:
2 Laptops
3 Smartphones
3 tablets
6 Squezzeboxe
1 Wii

Hvis det en gang kommer til at virke:
2 Smart TV (kablet, men ikke koblet op pt. fordi jeg har taget switch fra)

Mine tidligere routere havde ingen problemer, det var helt almindelige routere. Men altså før WaooTV og Airties bokse.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 21:46
Har snakket med support i dag omkring problemet, og kunne forstå at Tilgin mener at det er en patch i softwaren i forbindelse med en fejl i forbindelse med Windows vista som måske har lavet kludder i softwaren.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2012 kl. 08:01
Ozzy skal det forstås sådan at fejlen kun opstår når der er Windows Vista på netværket? Det kunne jo forklare hvorfor problemet kun opstår nogle steder og ikke andre.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu