recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne , Yousee , data stik ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne , Yousee , data stik ???

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne , Yousee , data stik ???
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 14:33
Hejsa
 
Jeg modtager Yousee i kabeltv og internet , gennem tv stik.
Da jeg har kun har et udtag , har jeg taget kabel fra væggen , direkte i en Triax fordeler , da jeg både har radio , 2 tv og til modem.
Den er nu begyndt at falde ud i internettet.
Har lige haft Yousse på besøg og han satte en data fordeler på oveni min splitter.
Han sagde at den ikke kun levere nok min splitter , hvilket jeg finder besynderligt.
Men kan det være rigtigt ?????
 
 
Stein
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

.
Har lige haft Yousse på besøg og han satte en data fordeler på oveni min splitter.
Han sagde at den ikke kun levere nok min splitter , hvilket jeg finder besynderligt.
Men kan det være rigtigt ?????
 

Hvis YouSee lige har været på besøg og sagt at din installation efter stikket i væggen ikke er i orden, så er den nok ikke i orden !

Hvad er det du ikke kan forstå
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:33
Hvis din fordeler gør at dit signal er for svagt, så må du sætte en forstærker på, før din splitter.
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:50
Undskyld men - når man har yousee-bredbånd sætter man et fordeler-stik i det indgående stik, hvor der splittes imellem router/modem og fjernsyn/radio. 
Derefter kan du splitte fjernsyn/radio op i flere.

Måske det er denne data-fordeler yousee-manden har sat op for dig - men det skulle du selv have gjort, hvis du havde fulgt vejledningen til bredbånds-installationen.

Det lyder som helt korrekt og helt normalt det som sket hos dig.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:09
Problemet er 2 TV på samme stik.

Det går næsten altid galt når der fordeles efter stikdåsen i væggen og især hvis der også er internet.

Sådan her ser det ud hos mig og sådan skal det se ud

Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Problemet er 2 TV på samme stik.

Det går næsten altid galt når der fordeles efter stikdåsen i væggen og især hvis der også er internet.

Sådan her ser det ud hos mig og sådan skal det se ud



Jeg har noget lignende, men jeg ved hvad der følger med bredbånds-pakken fra yousee og hvilke typer stik man kan møde i de forskellige huse.

Hos mine forældre er der en fordeler-dåse på loftet, som det selskab yousee overtog satte op til kabel-tv.
Yousee overtog og det gik fint i mange år, indtil der kom digitalt signal og mine forældre ville have internet - så viste det sig at den dåse var ubrugelig og yousee måtte udskifte det hele.
Sådan er mange installationer rundt omkring og det giver mange forskellige problemstillinger ift. at få et digitalt signal igennem til udstyret.
Menigmand aner jo ikke hvad og hvorfor det ikke virker...

Yousee's kundeservice ville have os til at trække helt nye kabler fra fordeler-dåsen før de kom ud på adressen.
Heldigvis lod mine forældre mig tale med dem og jeg fik tvunget en tekniker ud og måle igennem.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:33
Jeg tror en masse misforståelser her .
Det har virket indtil for ca 8 uger siden.
Jeg kan jo ikke sætte mere end 1 tv til en dåse , da der ikke er flere i huset , derfor jeg bruger en splitter , en Triax med 4 udgange .
Så nytter ikke en skid , med den dåse som følger med Yousee inet , deres splitter
Den er sat direkte til kabel der kommer ind i huset , dvs , direkte fra kasse i vejen til min splitter.
Jeg spørger : kan det være rigtigt at signal fra splitter ikke er godt nok til data , men er til flere tv og radio , på samme tid , og bemærk : har virket.
 
 
Stein
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:46
Forklar gerne hvordan den dåse du har i huset ser ud?
Har den KUN 1 udgang?

Ligemeget hvad du har skal der en datafordeler på for at det virker ordentligt.

Hos mine forældre virkede det også i et stykke tid, indtil yousee rodede med signaler og andet - så blev signalet for svagt i en i forvejen svag dåse.
Datafordeleren splitter signalet op så TV-støj ikke påvirker data.


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:57

Hej Stein.


Når jeg læser dine to indlæg er jeg stadig ikke helt med. Du skriver, at Yousee manden satte en data fordeler på oveni din splitter.

Jeg har ikke Yousee mere, men da jeg havde, var der først vægdåsen, så en Yousee splitter og til sidst min egen TV antenne forstærker/fordeler.

Er dit sat op på samme måde?


Når man splitter et TV signal op i to får du normalt kun det halve ud på hver udgang. Hvis det er en med 4 udgange, så kun en fjerdedel ud.

Men Yousee splitteren deler signalet op efter de frekvenser der bruges henholdsvis til TV og til Internet. Sidder Internettet på en af de fire Triax udgange?

og har denne internetforbindelse tilslutning til et stik med returvej, således at signalerne kan kan gå begge veje?

Sagde Yousee manden noget om hvilken vej der havde for svagt signal?
 
Hilsen Carsten.
 


Redigeret af csell - 18-Juni-2012 kl. 16:58
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:10
Hej csell  :
 
Jeg har afmonteret vægdåse da jeg kun har en dåse i lejligheden , selv om den er fra 89.
Så jeg har monteret min Triax fordeler , 4 udgange , med 2 til tv , 1 til radio og 1 til modem.
Han satte en data splitter op fra en af udgangene i Triax fordeler , ser ud som om den hedder DVU1-4
Han sagde at den ikke leverede nok signal til data , mærkeligt da det har virket.
Og har en kammerat som har en med 6 udgange og den virker.
 
 
Stein
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Forklar gerne hvordan den dåse du har i huset ser ud?
Har den KUN 1 udgang?

Ligemeget hvad du har skal der en datafordeler på for at det virker ordentligt.

Hos mine forældre virkede det også i et stykke tid, indtil yousee rodede med signaler og andet - så blev signalet for svagt i en i forvejen svag dåse.
Datafordeleren splitter signalet op så TV-støj ikke påvirker data.


 
Det med støj er interessant , vidste jeg ikke.
 
 
Stein
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hej csell  :
 
Jeg har afmonteret vægdåse da jeg kun har en dåse i lejligheden , selv om den er fra 89.
Så jeg har monteret min Triax fordeler , 4 udgange , med 2 til tv , 1 til radio og 1 til modem.
Han satte en data splitter op fra en af udgangene i Triax fordeler , ser ud som om den hedder DVU1-4
Han sagde at den ikke leverede nok signal til data , mærkeligt da det har virket.
Og har en kammerat som har en med 6 udgange og den virker.
 
 
Stein


Signalerne er ikke lige kraftige alle steder i YouSee's net. Så fordi din kammerat kan tillade sig at sætte 6 fordelinger på, er jo ikke det samme som at du kan.

Det kan også være at YouSee har fået en abonnent mere på deres kabel og derfor er dit signal ikke kraftigt nok til at kunne blive splittet uden en antenneforstærker.

I så fald kan jeg anbefale sådan én:

Antenneforstærker COMEGA DA-4PMR
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=694
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu