recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne , Yousee , data stik ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne , Yousee , data stik ???

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:34

Tak Stein.

Nu kan jeg meget bedre se det for mig.

Hvis jeg forstår det rigtigt, har han sat en Yousee fordeler op mellem en af triax'ens udgange og dit modem. Jeg vil gætte på at den fungerer som et filter, således at modemet får de frekvenser det skal bruge til internet og samtidigt får du dæmpet TV signalerne så de ikke kommer ind i modemet med fuld styrke.

Jeg mener du har fået valgt en uheldig løsning ved at forbinde modemet til en udgang på Triax 4 splitteren med kun en fjerdedel af signalet og sansynligvis med for kraftige TV signaler.

Jeg ved ikke om det er en FUGA dåse du har afmonteret, men hvis du har mulighed for at montere en FUGA dåse er der andre i tråden der har vist billeder af en flot løsning med 2 x TV, radio samt internet i en dåse. Håber en af dem kan give dig typenummeret?

Hilsen Carsten.

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hej csell  :
 
Jeg har afmonteret vægdåse da jeg kun har en dåse i lejligheden , selv om den er fra 89.
Så jeg har monteret min Triax fordeler , 4 udgange , med 2 til tv , 1 til radio og 1 til modem.
Han satte en data splitter op fra en af udgangene i Triax fordeler , ser ud som om den hedder DVU1-4
Han sagde at den ikke leverede nok signal til data , mærkeligt da det har virket.
Og har en kammerat som har en med 6 udgange og den virker.
 
 
Stein


Signalerne er ikke lige kraftige alle steder i YouSee's net. Så fordi din kammerat kan tillade sig at sætte 6 fordelinger på, er jo ikke det samme som at du kan.

Det kan også være at YouSee har fået en abonnent mere på deres kabel og derfor er dit signal ikke kraftigt nok til at kunne blive splittet uden en antenneforstærker.

I så fald kan jeg anbefale sådan én:

Antenneforstærker COMEGA DA-4PMR
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=694
 
 
Er godt klar over det med kraftig signal , men min pointe var at han har en splitter med 6 udgange , hvoraf den ene er til modem og hans kører .
Hvilket min også burde , hvis da den ikke er defekt , men tv og radio virker.
 
Stein
 
Stein
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:51
Hvad der virker hos din kammerat behøver bestemt ikke at virke på samme måde hos dig - sådan er det bare.......

Min påstand er at din kammerat også på et tidspunkt vil få et problem som vil løses med en datafordeler....
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Tak Stein.

Nu kan jeg meget bedre se det for mig.

Hvis jeg forstår det rigtigt, har han sat en Yousee fordeler op mellem en af triax'ens udgange og dit modem   YEP NEMLIG . Jeg vil gætte på at den fungerer som et filter, således at modemet får de frekvenser det skal bruge til internet og samtidigt får du dæmpet TV signalerne så de ikke kommer ind i modemet med fuld styrke.

Jeg mener du har fået valgt en uheldig løsning ved at forbinde modemet til en udgang på Triax 4 splitteren med kun en fjerdedel af signalet og sansynligvis med for kraftige TV signaler.

Jeg ved ikke om det er en FUGA dåse du har afmonteret, men hvis du har mulighed for at montere en FUGA dåse er der andre i tråden der har vist billeder af en flot løsning med 2 x TV, radio samt internet i en dåse. Håber en af dem kan give dig typenummeret?

YEP , Ville være lækkert har nemlig kigget efter en med det , men sgu ikke fundet en

Hilsen Carsten.

 
 
 
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Hvad der virker hos din kammerat behøver bestemt ikke at virke på samme måde hos dig - sådan er det bare.......

Min påstand er at din kammerat også på et tidspunkt vil få et problem som vil løses med en datafordeler....
 
Kan jeg godt forstå , men er sgu lidt svært når man har mere end 1 tv og kun 1 dåse.
 
 
Stein
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 22:01
Det lyder som om, at det er en amatør som har lavet det.......nååh ja - dig!  LOL
 
Køb nu sådan én:
 
Radio tilsluttes radio-stikket, internet til data-stikket (F-connector) og din Triax-fordeler tilsluttes TV-udtaget. Dét er den korrekte måde! Og jeg er enig i, at dit problem kan skyldes at der fra YouSee's side, er blevet rodet med signalet, så det er faldet en smule.
 
P.S.: Jeg kender Stein - inden der er nogen som farer i blækhuset ang. min indledende bemærkning. Wink
 
M.v.h.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det lyder som om, at det er en amatør som har lavet det.......nååh ja - dig!  LOL
 
Køb nu sådan én:
 
Radio tilsluttes radio-stikket, internet til data-stikket (F-connector) og din Triax-fordeler tilsluttes TV-udtaget. Dét er den korrekte måde! Og jeg er enig i, at dit problem kan skyldes at der fra YouSee's side, er blevet rodet med signalet, så det er faldet en smule.
 
P.S.: Jeg kender Stein - inden der er nogen som farer i blækhuset ang. min indledende bemærkning. Wink
 
M.v.h.
 
Ikke korrekt efter min mening , ville have en sløjfe så den kan gå til Triax fordeler, men man kan åbenbart ikke få en sløjfe med data udtag.
Men havde overvejet den der .
Ja tror de har sænket styrke eller fået flere på uden at regulere den.
 
 
Stein
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Det lyder som om, at det er en amatør som har lavet det.......nååh ja - dig!  LOL
 
Køb nu sådan én:
 
Radio tilsluttes radio-stikket, internet til data-stikket (F-connector) og din Triax-fordeler tilsluttes TV-udtaget. Dét er den korrekte måde! Og jeg er enig i, at dit problem kan skyldes at der fra YouSee's side, er blevet rodet med signalet, så det er faldet en smule.
 
P.S.: Jeg kender Stein - inden der er nogen som farer i blækhuset ang. min indledende bemærkning. Wink
 
M.v.h.

 
Ikke korrekt efter min mening , ville have en sløjfe så den kan gå til Triax fordeler, men man kan åbenbart ikke få en sløjfe med data udtag.
Men havde overvejet den der .
Ja tror de har sænket styrke eller fået flere på uden at regulere den.
 
 
Stein


Triax-fordeleren fordeler alle signalerne ligeligt, så med din nuværende løsning "spilder" du halvdelen af tv-signalet på radio og modem, du spilder 3/4 af radiosignalet på tv og modem, og ligeledes bliver 3/4 af internetsignalet sendt til tv og radio, og dermed også spildt. Det undgår du ved først at splitte signalet med tv/r/data-dåsen, så Henriks løsning er fin med det behov, du skitserer

Redigeret af huntiedk - 18-Juni-2012 kl. 22:28
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Det lyder som om, at det er en amatør som har lavet det.......nååh ja - dig!  LOL
 
Køb nu sådan én:
 
Radio tilsluttes radio-stikket, internet til data-stikket (F-connector) og din Triax-fordeler tilsluttes TV-udtaget. Dét er den korrekte måde! Og jeg er enig i, at dit problem kan skyldes at der fra YouSee's side, er blevet rodet med signalet, så det er faldet en smule.
 
P.S.: Jeg kender Stein - inden der er nogen som farer i blækhuset ang. min indledende bemærkning. Wink
 
M.v.h.

 
Ikke korrekt efter min mening , ville have en sløjfe så den kan gå til Triax fordeler, men man kan åbenbart ikke få en sløjfe med data udtag.
Men havde overvejet den der .
Ja tror de har sænket styrke eller fået flere på uden at regulere den.
 
 
Stein


Triax-fordeleren fordeler alle signalerne ligeligt, så med din nuværende løsning "spilder" du halvdelen af tv-signalet på radio og modem, du spilder 3/4 af radiosignalet på tv og modem, og ligeledes bliver 3/4 af internetsignalet sendt til tv og radio, og dermed også spildt. Det undgår du ved først at splitte signalet med tv/r/data-dåsen, så Henriks løsning er fin med det behov, du skitserer
 
 
Ok , vil jeg prøve.
 
 
Stein
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 16:00
Lige en update , det som teniker lavede igår , hjalp ikke , fået udfald 2 gange igår og idag.
Så har nu skiftet til udtag med data , så er det kun at se om det hjælper eller om fejlen er modem , som jeg tror det er .
 
 
Stein
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu