Dali 8 + Jamo 606 + Onkyo 608 |
Besvar
|
| Forfatter | |
Jacob20
Bruger
Medlem siden: 28-December-2010 By, Land: DK Status: Offline Beskeder: 60 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: Dali 8 + Jamo 606 + Onkyo 608Sendt: 24-Juni-2012 kl. 20:41 |
|
Hello boys and girls.
Jeg har i forvejen et 5.1 sorround system bestående af 2 front, 1 center & 2 sattelithøjtalere. Det er Jamo s606 serien. De er koblet op med en Onkyo Tx-Sr608 reciever. Mit spørgsmål er så følgende; Jeg har fået tilbudt 2 Dali concept 8 højtalere for den nette sum af 3.000 kr. Er det muligt at koble dem ind i systemet og spille sammenhængende med de andre højtalere? Det er jo en 7.1 reciever, men jeg kan ikke helt overskue om det kan gøres således. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Jacob20
Bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 24-Juni-2012 kl. 21:08 |
|
Og kan min reciever overhovedet trække Dali Concept 8 højtalerne? Det er 2 Gulvhøjtalere selvfølgelig.
|
|
![]() |
|
Jørgensen
Super bruger
Medlem siden: 02-Februar-2008 By, Land: Holstebro Status: Offline Beskeder: 317 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 25-Juni-2012 kl. 16:37 |
|
Hej. En attraktiv pris, du har fundet sættet til. Hvis du ikke vil bruge Dali Concept 8 i et Zone 2 setup, som din receiver giver mulighed for, ville jeg selv være fristet til at skifte mellem Jamo S606 fronterne og Dali Concept 8 og prøve dem af som henholdsvis for- og baghøjtalere i et syvkanalsystem. Finder du, at Dali Concept 8 lyder bedst foran, kan du overveje at skifte centerhøjtaleren, så du får det samme lydbillede. Jeg er selv ved at spare op til en ny center og kører derfor med forskellige mærker som front og center - og det fungerer da, synes jeg. Dali Concept 8 angives at være let drevne, men om din receiver er strømstærk nok, ved jeg ikke. Dog angives den i manualen at kunne trække 620 watt fra nettet / 7 = 88,5 watt. Efter hvad jeg har læst, er det omkring det halve så væk i varme, så mon ikke det går alt efter, hvor højt du spiller??? Mvh. Jørgensen Edit: Diskanten i dine Jamo fronter skulle desværre åbenbart ikke være af så høj standard jævnfør dette link: http://hififorfolket.dk/node/64, så der skulle være noget at hente med disse diskanter, hvis du er lidt fiks, men prøv at læse lidt omkring højtalerne først. http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=251 Redigeret af Jørgensen - 25-Juni-2012 kl. 22:49 |
|
![]() |
|
Jacob20
Bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 26-Juni-2012 kl. 23:10 |
|
Det er nemlig en ufattelig god pris og jeg ved at de er utrolig velholdt.
Jeg har prøvet at læse lidt om "Zone 2", men jeg forstår ikke helt hvordan det foregår. Kan du forklare mig det? Jeg er nødt til at have sattelit som højtalere bag ved mig, da sofaen støder op mod et perfekt afmålt indhak og vindueskam. Som sidehøjtalere kan det heller ikek engang gå da stuen ikek er inddelt ordentligt så, så er spisebordet i vejen. Altså så jeg skulle skifte min center også, hvis jeg altså valgte dali højtalerne fremfor mine Jamo? Der er jo ingen tvivl om at det er bedre højtalere. |
|
![]() |
|
Jacob20
Bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 26-Juni-2012 kl. 23:15 |
|
Og det med diskansen lyder interessant, men er vidst desværre ikke noget jeg skal rode mig ud i.
|
|
![]() |
|
Jørgensen
Super bruger
Medlem siden: 02-Februar-2008 By, Land: Holstebro Status: Offline Beskeder: 317 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 27-Juni-2012 kl. 18:20 |
|
Da jeg selv har til gode at få en receiver med Zone 2, fandt jeg manualen til din receiver frem, da jeg gerne selv ville have afklaret begrebet inden et eventuelt køb af en receiver med denne mulighed. Først den dyrere løsning med separat forstærkning og lydregulering i det andet rum. Af side 55 og 56 i denne engelske version fremgår det, at hvis du bruger dit system i et 7.1 setup, hvad du så ikke gør, samtidig med at der ønskes 7.1. udgang i stuen, så kan du sætte et signalkabel mellem Zone 2 udgangen og en indgang på en integreret forstærker eller receiver i et andet rum. Som der står: "Hookup I dette tilfælde reguleres lyden i Zone 2/det andet rum. Derfor skal der være mulighed for at regulere volumen uafhængigt af stuen. En ren effektforstærker må derfor være udelukket, hvis det skal være til at holde ud at høre på. Den nemmere løsning, som du allerede har: Du har 9 højtalerindgange bagpå incl. center. Når Zone 2 ikke anvendes, er der derfor fortsat plads til et 7.1 højtalersystem i stuen. Når Zone 2 anvendes, må du dog nøjes med 5.1. i stuen, som det fremgår af s. 56, da to af effektudgangene reserveres til Zone 2, når du aktiverer dette på receiveren. Lydniveauet i det andet rum styres fra stuen. Når du bruger dit system som 5.1, kan du i manualen på side 55 se fremgangsmåden. Bl.a. "To use this setup, you must set the “Front High/Front Wide/Zone2” setting to “Zone2” (➔ 56)". Zone 2 kan da som anført bruge de to resterende højtalerudgange nævnt i citatet herover, som du har på din surroundreceiver, som effektudgange i det andet rum. Du skal blot ind i din receivers menu og fortælle den, hvorledes det er fat. Håber, at det var nogenlunde fyldestgørende. Man taber lidt overblikket i dette lille felt, når man ikke gider åbne Word separat. ;-) Ærgerligt, at du ikke har mulighed for et 7.1 system i stuen, men så er det jo med at nyde, hvad der er plads til. Håber ikke, at jeg har givet dig negative følelser for dine Jamo'er, men da jeg så, at det til en beskeden pris åbenbart var muligt at hive noget mere lyd ud af dem ved at skifte standarddiskanterne, så syntes jeg lige, at jeg ville nævne det, nu jeg faldt over det link. Jeg ville dog selv skulle synke et par gange, før jeg kastede mig ud i sådant et projekt. Det ser dog ret enkelt ud, om end hullet til diskanten i dette tilfælde skal gøres større for at rumme de bedre diskanter. Ja, hvis du sætter Dali Concept 8 som fronter, vil det være nærliggende at sætte en Dali Concept CT som center, så du får et sammenhængende lydbillede. Den står til 1.199,- i klubben, ser jeg. Men prøv nu at se, hvordan det lyder med den center, du har, hvis du slår til på Concept 8. Som jeg skrev sidst, er jeg selv ved at spare op til en center og bruger min gamle center imens. Det går udmærket endda, så måske jeg når at blive fristet af noget andet, inden målet er nået. ;) Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 27-Juni-2012 kl. 18:24 |
|
![]() |
|
Jacob20
Bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 28-Juni-2012 kl. 22:38 |
|
Tak for et super lækkert svar Jørgensen!!
Nej jeg er sku stadig glad for mit Jamo, men jeg måtte da lige hen og lytte efter en ekstra gang til diskanten og der er måske lidt om snakken, men i og med at det er mit første anlæg som sådan, så er jeg jo ikke voldsomt erfaren med det endnu =o) Hmm, jeg tror måske jeg vil købe højtalerne og så bare bruge dem som "Zone 2", men bare stille dem ved siden af de andre i stuen. Så kan jeg bruge sorround til film og Dali til musik. Men lige for at forstå det rigtigt, så ved Zone 2, så er det alle højtalere eller kun Dali's der vil spille? Og hvordan ved den om det er den ene eller anden der skal aktiveres eller ej? Kan alt det opsættes i reciever menuen? Så kan man jo altid senere hen få kreéret en helt ny opsætning når man flytter. |
|
![]() |
|
Jørgensen
Super bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 28-Juni-2012 kl. 23:42 |
|
På den nævnte side 56 i din manual eller i det link herover, er der vist, hvilke taster på radioen, der skal bruges for at betjene Zone 2. Edit: Der er fx fire taster/knapper "Zone 2", "Off" "+" og "-", som må være lydregulering. Derudover ind i menuen som anført herover. Eftersom der kan vælges lydkilde uafhængigt af stuen, fraset radio, bør Onkyo have tænkt på, at det ikke er sikkert, at der skal høres noget via dit 5.1 system i stuen imens, så du bør have mulighed for at udelukke de øvrige højtalere. Efter at have skimmet dele af manualen kan jeg dog ikke finde et sikkert bevis derfor, men det ville være ulogisk andet, synes jeg. Om ikke andet så reguleres lydstyrken separat, og så er det vel bare at skrue ned for dine Jamo'er. Edit: Eller vælge en indgang i stuen, hvor der ikke er lyd fra. Du har jo 8 indgange at vælge imellem. ;) Herudover må du nok bruge manualen, som er din bedste ven ;-) Som det som anført fremgår af manualen side 56, kan du vælge direkte på receiverens taster, (hvilke er markerede), mens andet foregår i menuen, fx det med at definere, at “Front High/Front Wide/Zone2” setting to “Zone2” skal vælges, så Dalierne kan tilsluttes via disse højtalertilslutninger bagpå for at opnå lyd i Zone 2. God fornøjelse med det. I øvrigt lyder det som en god ide at bruge Dali'erne til stereo. Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 28-Juni-2012 kl. 23:50 |
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |