recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af WiFi signal i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbedring af WiFi signal i hjemmet

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forbedring af WiFi signal i hjemmet
    Sendt: 23-April-2013 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Kaipay Kaipay skrev:

Jeg fandt lige over denne tråd, da jeg også har haft problemer med mit internet.
Jeg kan ikke få signal, når jeg sidder ude i haven, så jeg springer på vognen og køber den model, som Bornholmeren anbefalede.

Her er linket til dig igen, hvis der skulle være nogle, som er i samme båd, som mig.
 
Jeg brugte tricket som Henrik B (mener jeg det var) kom med i en anden tråd, sæt et antennekabel mellem den ene antenne og router. På den måde fik jeg en noget bedre dækning i den anden ende af huset.
Til top
Kaipay Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2005
Sted: Odder, Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaipay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 19:59
Jeg fandt lige over denne tråd, da jeg også har haft problemer med mit internet.
Jeg kan ikke få signal, når jeg sidder ude i haven, så jeg springer på vognen og køber den model, som Bornholmeren anbefalede.

Her er linket til dig igen, hvis der skulle være nogle, som er i samme båd, som mig.
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 22:17
Skal jeg resette ciscoen som beskrevet her for at løse ovenstående?

http://homecommunity.cisco.com/t5/Wireless-Routers/WRT120N-reset-to-factory-defaults/td-p/291154
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 22:13
Mange tak for guiden! PRojektet ser pludselig meget mere overskueligt ud.

Jeg kan i aften konstatere at ciscoen har skiftet adresse til 192.168.0.1, men det taster jeg selvfølgelig bare ind i browseren i stedet.

Og så opstår problemet. En tekstboks med følgende besked dukker op:

Godkendelse påkrævet
Serveren 192.168.0.1:80 kræver et brugernavn og en adgangskode.
Serveren siger WRT120N.

Og så bliver jeg bedt om logge ind med brugernavn og kodeord.

Jeg har simplethen ingen anelser om hvad hverken brugernavnet og adgangskoden er. Jeg har prøvet at gætte mig frem, men uden succes. Er det noget jeg selv har angivet en gang? Eller er der noget default, jeg skal indtaste?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 22:07
Jeg prøver lige med en 10 trins raket.
1. Sørg for at der er kabel fra homebox lan stik til Cisco lan stik.
2. Log på din Cisco ved at skrive 192.168.1.8 i adressefeltet i en browser.
3. Sluk/disable DHCP serveren i din Cisco.
4. Tjek at din Cisco IKKE henter en ipadresse via DHCP. Den skal have fast IP 192.168.1.8
5. Skift SSID til indernet
6. Sæt trådløs kanal til auto eller en anden kanal end din homebox (min 3 kanaler fra)
7. Log af din Cisco.
8. Log på din homebox ved at skrive 192.168.1.10 i adressefeltet i din browser.
9. Sørg for at DHCP serveren deler adresser ud mellem 192.168.1.20 og 192.168.1.254.
10. Log af din homebox og nyd et problemfrit netværk :-)


Redigeret af Bschmidt - 27-November-2012 kl. 22:12
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 21:35

Jeg er bange for, at jeg måske ikke er tilstrækkelig netværksbegavet til at få hjælp på dette forum. Jeg er i hvert fald helt lost ifht. hvilke knapper jeg helt konkret skal trykke på på min pc, for forlænge netværket. 

 

Fx ved jeg ikke hvordan jeg tjekker om min Homebox deler adresser ud, eller hvad jeg skal trykke på for at indstille scope.


Jeg kan dog konstatere at netværkene Indernet og BWN har samme radio og samme sikkerhedstype.

 

Der gælder følgende for min Homebox:

DHCP er aktiveret: Ja

IPv4-adresse: 192.168.1.10

IPv4-undernetmaske: 255.255.255.0


Der gælder følgende for min cisco:

DHCP er aktiveret: Ja

IPv4-adresse: 192.168.1.8

IPv4-undernetmaske: 255.255.255.0



Redigeret af qee4q - 27-November-2012 kl. 21:38
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 09:14
Hvis DHCP er aktiveret i din Homebox deler den adresser ud. Du skal så sikre dig at det er i et scope der efterlader frie adresser til andet udstyr ( din Cisco) eksempelvis fra 192.168.1.10 til 192.168.1.254.

Er 192.168.1.10 adressen på di Cisco "dims"?

BS
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 22:33
Tak for hurtigt svar!

Jeg er noget uerfaren inden for det her..

Jeg har fundet frem til følgende:

DHCP er aktiveret: Ja

IPv4-adresse: 192.168.1.10

IPv4-undernetmaske: 255.255.255.0


Hvad skal jeg forbinde eller trykke på, for at få DHCP-serveren til at dele adresser ud? Jeg kører win7.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 22:27
DHCP server er den funktion der deler adresser ud på dit netværk. Du skal bruge den i din homebox. Din Homebox hedder sansynligvis 192
168.1.1
 
Du indstiller DHCP serveren til at dele adresser ud i området 192.168.1.10 til 192.168.1.254
 
Så kalder du din Cisco/Linksys for 192
168.1.2 og fanger den på den adresse og indstiller SSID og kryptering til det samme son på homeboxen. Kanal indstiller du til noget andet end homeboxen. Brug evt inssider til at se hvilke kanaler der er fri. (husk at disable en evt DHCP i Ciscoen)
 
Forbind så homeboxen med Cisco/Linksysen fra lan til lan og så virker det.
 
BS
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 21:51
Hehe.. Tak :)

Jeg havde også studeret tegningen og beskrivelsen inden jeg spurgte, men ikke forstået det helt. Nu har jeg læst det mange gange og er blevet lidt klogere. Jeg har fundet min ip adresse og subnetmaske, men er nu lidt lost.

Hvad er en DHCP-server og hvordan indstiller jeg den? Jeg går ud fra at det er mit første AP.

Hvordan får jeg fat i mit nye AP, så jeg kan indstille det?


Redigeret af qee4q - 26-November-2012 kl. 21:52
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 17:21
Præcis som jeg svarede i #4 i denne tråd. Sådan Smile

BS
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 15:04
Kan jeg også få lidt hjælp? Geek

Mit arbejde har givet mig en TDC HomeBox, som sender et særligt wifi signal til min arbejdspc (hedder ODK) og andet jeg kan bruge til mine private apparater (hedder indernet). Den har fire porte bag i. De to af dem er reserveret til at tilslutte arbejdsting, mens jeg må sætte private ting i de to sidste.

Signalet fra HomeBox'en når ikke ned i bunden af mit hus, hvor jeg godt kunne tænke mig at tilgå mit private wifi-netværk.

Jeg har en cisco linksys wrt120n fra tidligere, som jeg stikke i en af de private porte i HomeBoxen. Så sender den mit gamle signal ud fra da jeg boede i lejlighed (hedder BWN), men ikke det samme som det private net, som HomeBoxen udsender.

Hvordan får jeg linksys'en til at sende det samme wifi-signal som HomeBox'en? Dvs. hvordan får jeg både Homebox og Linksys til at udsende "indernet"?

Som det er nu skal jeg logge af "indernet" og logge på "BWN", når jeg bevæger mig gennem huset. Desværre kan den ikke skifte automatisk, så det er en manuel proces. I virkeligheden, så er det jo også den samme forbindelse, der ryger ind i huset, som spalter sig ud i ODK, indernet og BWN.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu