recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af WiFi signal i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbedring af WiFi signal i hjemmet

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
m&m Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Marts-2012
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér m&m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 11:35
Nå har prøvet at gå det igennem igen, kan det være noget i advanced sættings, åben porte eller firewall, wish eller andet.
Jeg prøve at lægge jpg op i dropbox også dele med jer, men hvordan?
MVh
Aouer
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Må op på hesten igen?
BS vil du prøve at hjælpe over teamwiever senere?
Mvh aouer
Jeg har desværre ikke mulighed for/tid til at gå så direkte ind i sagen. men jeg følger tråden og svarer i det omfang jeg har tid/evner til.

Mvh BS
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 23:34
Hej aouer,

Et par spørgsmål:

Er din MAC gammel ?

Hvis det meste af dit udstyr er af nyere dato understøtter det wireless n, og WPA2 og så kan du lave følgende, og så vil det nok fungere 95%

Forudsætning er kabling mellem Dir655 og Dir615

Dir655
Ændre Wifi mode til 802.11n (sikrer bedste performance) og sikkerhed til WPA2 PSK
Giv den et nyt SSID (der kan være gamle settings gemt)
Efter reboot sluk strømmen efter ca 2 min og tænd den igen

Dir615
Sæt kabel fra lan port i dir655 til wan port i dir615
Lav samme opsæt som ovenfor blot med et andet SSID
Slå DHCP til med et andet netværks segment f.eks. 192.168.4.x
Efter reboot sluk strømmen efter ca 2 min og tænd den igen

Så skal du selvfølgelig connecte til de to forskellige netværk, men du vil ikke kunne forbinde på tværs af dem, men hvis det kun er din NAS du skal have fat i er der helt sikkert nogen der kan hjælpe med at sætte det op.

Formålet med ovenstående er at sikre at din MAC kan bevæge sig rundt mellem de 2 netværk automatisk, hvor du kun oplever en lille pause hvis du bevægerdig gennem huset. Det har virket for mig tidligere, grunden til at jeg skiftede til ROaming var behov for at kunne bruge Airplay på tværs

Håber ikke du synes ovenstående er helt gak
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 10:57
JUBIIIII.....Big smile Nu virker det
Her er hvad jeg har gjort.
Fuldt Bschmidt tråd hvordan man sætter det op (Har nok læst det igennem 10 x for at forstå det)
EN STOR TAK TIL Bschmidt for den tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PN=5&title=netvrk-opslagsliste-og-faq
Ændret Wifi mode til 802.11n only(Tak orm08) og Cipher Type til AES
Og Tak til alle der hjalp mig på vej. 
HVAD SKULLE VI DA GØRE UNDEN DETTE SUPER FEDE FORUM.
TAKKER
MVH AOUER




Redigeret af aouer - 24-Oktober-2012 kl. 10:58
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 11:17
Super godt, tillykke.
 
Kan du som bruger ikke lige skrive i en PM hvor jeg kan rette lidt, så det bliver mere forståligt. Som netværks nørd kan det godt være lidt svært at se. Alle input er velkomne :-)
 
BS
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 15:04
Kan jeg også få lidt hjælp? Geek

Mit arbejde har givet mig en TDC HomeBox, som sender et særligt wifi signal til min arbejdspc (hedder ODK) og andet jeg kan bruge til mine private apparater (hedder indernet). Den har fire porte bag i. De to af dem er reserveret til at tilslutte arbejdsting, mens jeg må sætte private ting i de to sidste.

Signalet fra HomeBox'en når ikke ned i bunden af mit hus, hvor jeg godt kunne tænke mig at tilgå mit private wifi-netværk.

Jeg har en cisco linksys wrt120n fra tidligere, som jeg stikke i en af de private porte i HomeBoxen. Så sender den mit gamle signal ud fra da jeg boede i lejlighed (hedder BWN), men ikke det samme som det private net, som HomeBoxen udsender.

Hvordan får jeg linksys'en til at sende det samme wifi-signal som HomeBox'en? Dvs. hvordan får jeg både Homebox og Linksys til at udsende "indernet"?

Som det er nu skal jeg logge af "indernet" og logge på "BWN", når jeg bevæger mig gennem huset. Desværre kan den ikke skifte automatisk, så det er en manuel proces. I virkeligheden, så er det jo også den samme forbindelse, der ryger ind i huset, som spalter sig ud i ODK, indernet og BWN.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 17:21
Præcis som jeg svarede i #4 i denne tråd. Sådan Smile

BS
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 21:51
Hehe.. Tak :)

Jeg havde også studeret tegningen og beskrivelsen inden jeg spurgte, men ikke forstået det helt. Nu har jeg læst det mange gange og er blevet lidt klogere. Jeg har fundet min ip adresse og subnetmaske, men er nu lidt lost.

Hvad er en DHCP-server og hvordan indstiller jeg den? Jeg går ud fra at det er mit første AP.

Hvordan får jeg fat i mit nye AP, så jeg kan indstille det?


Redigeret af qee4q - 26-November-2012 kl. 21:52
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 22:27
DHCP server er den funktion der deler adresser ud på dit netværk. Du skal bruge den i din homebox. Din Homebox hedder sansynligvis 192
168.1.1
 
Du indstiller DHCP serveren til at dele adresser ud i området 192.168.1.10 til 192.168.1.254
 
Så kalder du din Cisco/Linksys for 192
168.1.2 og fanger den på den adresse og indstiller SSID og kryptering til det samme son på homeboxen. Kanal indstiller du til noget andet end homeboxen. Brug evt inssider til at se hvilke kanaler der er fri. (husk at disable en evt DHCP i Ciscoen)
 
Forbind så homeboxen med Cisco/Linksysen fra lan til lan og så virker det.
 
BS
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 22:33
Tak for hurtigt svar!

Jeg er noget uerfaren inden for det her..

Jeg har fundet frem til følgende:

DHCP er aktiveret: Ja

IPv4-adresse: 192.168.1.10

IPv4-undernetmaske: 255.255.255.0


Hvad skal jeg forbinde eller trykke på, for at få DHCP-serveren til at dele adresser ud? Jeg kører win7.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 09:14
Hvis DHCP er aktiveret i din Homebox deler den adresser ud. Du skal så sikre dig at det er i et scope der efterlader frie adresser til andet udstyr ( din Cisco) eksempelvis fra 192.168.1.10 til 192.168.1.254.

Er 192.168.1.10 adressen på di Cisco "dims"?

BS
Til top
qee4q Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qee4q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 21:35

Jeg er bange for, at jeg måske ikke er tilstrækkelig netværksbegavet til at få hjælp på dette forum. Jeg er i hvert fald helt lost ifht. hvilke knapper jeg helt konkret skal trykke på på min pc, for forlænge netværket. 

 

Fx ved jeg ikke hvordan jeg tjekker om min Homebox deler adresser ud, eller hvad jeg skal trykke på for at indstille scope.


Jeg kan dog konstatere at netværkene Indernet og BWN har samme radio og samme sikkerhedstype.

 

Der gælder følgende for min Homebox:

DHCP er aktiveret: Ja

IPv4-adresse: 192.168.1.10

IPv4-undernetmaske: 255.255.255.0


Der gælder følgende for min cisco:

DHCP er aktiveret: Ja

IPv4-adresse: 192.168.1.8

IPv4-undernetmaske: 255.255.255.0



Redigeret af qee4q - 27-November-2012 kl. 21:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu