recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe noget på amazon.com
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe noget på amazon.com

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe noget på amazon.com
    Sendt: 29-Juni-2012 kl. 07:08
Hej.
 
Jeg har aldrig købt noget på amazon.com. Jeg foretrækker at købe ting i "rigtige" webbutikker. Men af en eller anden grund opfatter jeg amazon.com som en slags "blå avis".
 
Jeg tænkte at jeg ville købe puslespillet "The bombardment of Algiers" med 9000 stykker. Jeg har lidt penge til overs nu og hvem ved om puslespillet i den størrelse bliver diskontinueret på et tidspunkt. Jeg kommer nok ikke til at lave det foreløbigt, men så har jeg det.
 
Når jeg kigger på amazon.com us (?) og amazon.com uk, kan jeg se at det er lidt billigere i us. Men hvad så med fragt osv.?? I Danmark koster det små 1000,- Jeg forstår heller ikke at det står til $69,93, men så nedenunder står der også 19 new from $68,28. Puslespillet skal være brand new, og skal ikke være et "brugt køb". Der er også butikker som Jazams og Simple Pastimes.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:01
1) Hvis du holder dig til amazon.co.uk risikere du ikke fortoldningsgebyr fra postdanmark da det er indenfor EU.

2) Amazon har groft sagt 2 dele der er de ting som amazon selv sælger, og det som andre forhandler for lov til at sælge hos amazon. Det er de sidste som du vil komme til at handle med hvis du hander fra den del af siden hvor der står "19 new...". Det kan også bemærkes, at nogle af disse partnerforhandlere f.esk. sender fra kanaløerne, og så risikere du gebyr fra Post Danmark.

3) Køber du for mere end 25 pund, fra amazon.co.uk er forsendelsen til Danmark gratis. Men kun fra amazon, ikke fra deres partner forhandlere.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:17
Hej.
 
Nr. 1 og 2 forstår jeg og er med på (ehhhh tror jeg). Nummer 3 forstår jeg ikke helt - partner forhandlere er dem under "19 new...."?
 
Men hvordan finder jeg ud af om jeg køber noget af det som amazon selv sælger? Hvem er amazon - er det en forretning eller en slags "Blå Avis"?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:29
Amazon er en rigtig netbutik, og en af de bedre. Der er så også en slags blå avis, hvor du selv kan sælge ting. Men de står altid for sig selv, så det er til at se. Jeg har købt rigtig meget hos dem, og aldrig haft problemer. Fed service.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:41
Amazon startede som en boghandel, men handler idag med meget andet end bøger.

Hvis du kigger på fx. http://www.amazon.co.uk/Bombardment-Algiers-9000-Piece-Puzzle/dp/B001KBYUYU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1340945825&sr=8-1 så står der "Dispatched from and sold by Amazon.co.uk." dvs. det er amazon selv der sælger puslespillet. Amazon.co.uk tilbyder gratis fragt hvis du køber for mere end £25.

Klikker du på "16 New" får du en liste med en stribe forskellige muligheder. Der er en der hedder Tinastoys skrevet med balloner der sælger puslespillet et par pund billigere. Hvis du vælger den løsning handler du med Tinastoys i stedet for amazon. Måske har Tinastoys gratis levering til Danmark, måske har de ikke, det finder du ud af hvis du putter i kurven og får en pris med leveringsomkostninger.

Kigger du lidt længere nede på listen finder du Spineys. Læg mærke til at der står "Dispatched from FL, United States.", dvs. der kan komme told og moms og gebyrer på.

Vær generelt altid opmærksom på det der "dispatched from", det gælder både når du handler med amazon, amazons partnere, ebay og hvad ved jeg. Hvis varen kommer fra et europæisk land slipper du for told, moms og gebyrer.

Du har ret i at prisen på amerikanske amazon.com er billigere, men du risikerer at få 25% moms oveni hvis tolderne er vågne, måske er der også told på puslespil og hvis der skal betales told forlanger postdanmark 160 kr i gebyr for at ordne papirerne for dig uden at give dig mulighed for selv at ordne dem.

Hvis du handler indenfor Europa så ved du på forhånd hvad prisen er. Jeg bruger indimellem tyske amazon.de i stedet for engelske amazon.co.uk fordi pakker fra Tyskland normalt kommer efter 1-2 dage mens pakker fra England typisk tager en uges tid.  Hvis du vil have gratis fragt er det dog ofte forbundet med at acceptere 3-10 dages leveringstid, det fremgår når du har lagt i kurv og vælger fragtmetode.
Til top
Thorslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nr. 1 og 2 forstår jeg og er med på (ehhhh tror jeg). Nummer 3 forstår jeg ikke helt - partner forhandlere er dem under "19 new...."?


På produktbeskrivelsen står der lige under pris osv.:

In stock
Dispatched from and sold by Amazon.co.uk

Hvis det altså er dette http://www.amazon.co.uk/dp/B001KBYUYU der er tale om.

Når du bestiller skal du huske at vælge gratis levering. Der er så vidt jeg husker tre muligheder for levering og standard plejer at være sat til "normal". Er man lidt for hurtig overser man den detalje.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

. Hvis varen kommer fra et europæisk land slipper du for told, moms og gebyrer.



Det er nu ikke helt rigtigt, Amazon trækker den engelske moms ud, og ligger dansk moms til inden du betaler - Så moms slipper man altså ikke for. Men der kommer ikke en ekstra opkrævning.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:52
Ok - det er fint. Bare for sjov prøvede jeg så Tinastoys - men lidt hen ad i processen får jeg så at vide at de ikke leverer til min destination.
 
Det sikre valg er formentligt at vælge amazon selv. Kigger jeg på amazon.de står der at levering er gratis - men det står der jo også for amazon.uk - inden for uk. Så får man gratis fragt også til Danmark?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så får man gratis fragt også til Danmark?
Ja, du skal bare vælge det lige inden kassen.
 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så får man gratis fragt også til Danmark?
Ja, du skal bare vælge det lige inden kassen.
 
Fejl. Du spurgte om DE, de sender ikke gratis.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 09:35
Ok - jeg spurgte faktisk for både de og uk.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 12:19
Ved det er OT (sorry) - men kunne ikke lade være :)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu