recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe noget på amazon.com
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe noget på amazon.com

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Ved det er OT (sorry) - men kunne ikke lade være :)


 
Ja - og?? Wink Men det kræver godt nok et relativt stort bord... Smile Men jeg har tænkt lidt på, at hvis man køber en krydsfinérplade (som faktisk ikke engang er stor nok, så man skal købe én plus en strimmel, måske) og så lave en "bordplade" der står lidt på skrå, ved hjælp af nogle trekantede lister underneden - som så kan sættes på et almindeligt bord. Rundt langs alle 4 sider af denne plade, kan man så sætte en liste på måske 20x20 mm - det er måske lidt stort, måske 10x10 eller 15x10 mm, så brikkerne har sværere ved at falde på gulvet. Så kan man også, hvis man vil - flytte puslespillet, hvis man lukker over med en papplade eller træfiberplade, der sættes fast til listerne, med klammer. Bare lidt strøtanker - lidt off-topic, ja - men det gør ikke noget.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Amazon er en rigtig netbutik, og en af de bedre. Der er så også en slags blå avis, hvor du selv kan sælge ting. Men de står altid for sig selv, så det er til at se. Jeg har købt rigtig meget hos dem, og aldrig haft problemer. Fed service.
 
Kan kun tilslutte mig ovenstående Smile
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 13:13
Der er gratis porto fra UK, ikke DE.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 13:39
Nå - nu er det bestilt og købt på amazon.uk. Var lidt i tvivl om deres valutaomregning fordi deres DKK gav et sted mellem 10 og 15,- mere end valutakurser.dk. Så jeg slog den fra. Summen blev også et par pund mere end puslespillet stod til, men det er måske mastercard gebyr. Så også denne "Eligible for Free Super Saver Delivery", så jeg regnede med at det var den jeg skulle bruge.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 13:51
Forskellen er sikkert, at den engelske moms trækkes fra og den danske lægges til.

At betale i pund plejer at være en fordel så godt valg :)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 14:05
Hvad er den engelske moms da? Vi har jo 25%.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 14:15
Momsen er vidst 20%.

Så et puslespil til 57,08 i England bliver vel til 59,46 i Danmark (57,08/1,2*1,25).
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 14:27
Ja, det skal nok passe. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

 ... Var lidt i tvivl om deres valutaomregning fordi deres DKK gav et sted mellem 10 og 15,- mere end valutakurser.dk. Så jeg slog den fra. Summen blev også et par pund mere end puslespillet stod til, men det er måske mastercard gebyr ...

Valutakurser.dk er nationalbankens kurser - og ikke den kurs, du som privatperson kan købe eller sælge valuta til. 

Hvis du lader din bank "veksle" i stedet for Amazon, kommer du også til at betale mere, end det du kan se på valutakurser.dk

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

..... Hvis du lader din bank "veksle" i stedet for Amazon, kommer du også til at betale mere, end det du kan se på valutakurser.dk
 
Nej - det er ikke min erfaring. Hvis vi f.eks. skal sende penge til Filippinerne, så kigger jeg på valutakurser.dk og ser hvad koster det 50000 peso (bare eksempel). Når jeg så sender pengene i netbank samme dag, så "passer pengene" meget godt med hvad jeg så på valutakurser.dk.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 19:06
Lidt ØV at pundet står så stærkt for tiden....
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 19:13
Plejer den da at være billigere?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu