|
Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet? |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juni-2012 kl. 19:07 |
||
Hej.
Selvom min bærbare er tilsluttet router med kabel, er den siden i går morges begyndt at bruge den trådløse netværksforbindelse. Hvorfor får den ikke forbindelse med den kablede forbindelse - eller hvordan kan man få den til at bruge den kablede forbindelse?
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvad med at slukke for den trådløse forbindelse?
|
|||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Hvis jeg gør det, så er der ikke forbindelse til netværket. Den siger at lan kablet ikke er tilsuttet og på routeren kan jeg også se at lyset ikke er tændt ud for dette lan stik. Heller ikke selvom jeg flytter den over i én af de andre porte.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
Prøv at genstarte det hele. Har det ikke lynet en del hos jer?
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
||
Jo, det har det. Meget i går morges (fredag morgen). Men computeren har jo været genstartet et par gange siden igår. Jeg slukket den altid om aftenen inden jeg går i seng.
Et af de andre lan stik virker upåklageligt - det går ind til en streaming box, der streamer filippinsk tv og VOD.
Redigeret af Thorvald - 30-Juni-2012 kl. 21:24 |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
||
Det lidt svært at svare på når vi ikke selv sidder med den. Men det lyder som at netkortet er gået alle problemmer med kablet. Du skal lige vide at dit netkort til lankabler ikke er det sammen som til det trådløse, det er to forskellige
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
Det tyder på hardwarefejl, når routeren ikke lyser når kablet er sat i. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
||
|
|||
![]() |
|||
||
Ja - altså der er vel tre muligheder (eller måske 4):
1) Fejl i routeren (hardware). Lyder lidt mærkeligt når den ene lan port ikke holdt op med at virke. 2) At lan kablet er gået i stykker. Kan nemt testes, hvis jeg har et andet lan kabelk og det tror jeg at jeg har. 3) At lan porten i computeren er gået i stykker. Det håber jeg ikke, da jeg næsten ikke kan undvære computeren for reparation. 4) At det hele virker hvis jeg geninstallerer routeren. Prioriteret rækkefølge for fejlen: A) 4 eller 2. B) 1 - vil kræve køb af ny router, men det er acceptabelt. C) 3 - det håber jeg ikke.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
||
Hvorfor hiver du ikke bare netkablet ud af den streaming-box, der stadig fungerer, og sætter det i computeren. Hvis det fungerer, ved du, at fejlen skal findes i dit netværk. Hvis det ikke fungerer, ved du, at fejlen skal findes i computeren.
|
|||
![]() |
|||
||
Det er også en mulighed. Men det kan jeg ikke gøre sålænge konen sidder og ser fjernsyn....
![]() Redigeret af Thorvald - 30-Juni-2012 kl. 22:36 |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |