recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC "hakker"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC "hakker"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC "hakker"
    Sendt: 03-Juli-2012 kl. 11:00
Hejsa
 
Min PC er Pludselig begyndt at "hakke" , det vil sige at Musen fryser kortvarigt, for så at virke igen, Når den fryser og man bevæger musen, så hopper kursor hen til der hvor man havde flyttet musen hen til (Håber forklaring er ok nok)
Det startede igår, har ikke installeret noget nyt på PC de sidste 3 uger ca. har prøvet at "rulle" tilbage for at se om det evt. var en Windows update der gjorde det, men dette ændrede ikke noget.
Her lidt hardware og software oplysninger.
 
 
HD 1: OCZ-VERTEX 4 SSD, HD 2 : Western green caviar
 
Vedhæfter en fil med et billede af Hardware Monitor og der har jeg lige kørt en FurMark Stresstest af GF kort, derfor de 71 grader, ellers ligger den på 51 Grader når jeg forx spiller.
 
 
Når jeg kigger på spændingerne så syntes jeg GODT nok de er lige i underkanten, kan DET virkelig passe ?? Det er en North Q 4775-5005 PSU
 
Det underlige er også at, forx lige nu, så er der ikke problemer, men om 20 min kan problemet være der, også selv om jeg ikke laver noget på PC, men bare flytter mus rundt på skærmen så hakker den.
Har kørt viruscheck og rydet op med CCleaner.
Kan ikke se der er nogle programmer der kører i baggrund som ikke plejer.
 
PS. Nu hakker maskinen pludselig igen...hvad kan der være glat.
 
Nogen der har nogen somhelst idé til hvad det kan være??
 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 11:36
Jeg har ikke nogen løsning på dit problem, men hvis du synes spændingerne er for lave, kan du jo selv ændre dem i BIOS. I øvrigt er din BIOS version 4 år gammel.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 11:51
Er det kun musen der "fryser" ? så er det nok den der er problemet.

Hvis hele systemet fryser, så kan problemet være mange steder.

Jeg går ud fra at du har installeret styresystem på OCZ, har du seneste firmware i den og har du fulgt deres vejledning for opsætning ang. diskfrag. og index. etc.

BIOS og grafikdriver er de af nyeste dato ?

Prøv disse først, hvis det ikke hjælper tager vi den derfra.

NB. efter du har fået SSD, så stop med alle disse åndsvage programmer der skulle forbedre ydeevnen.
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 12:23
Der kan også være et eller andet der bruger alt din cpu kraft. Har jeg oplevet hos bekendte, både vira og Superfetch har jeg set gøre det.

Hvordan ser cpu brugen ud i taskmanager?



Redigeret af londahl - 03-Juli-2012 kl. 12:23
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Er det kun musen der "fryser" ? så er det nok den der er problemet.

Hvis hele systemet fryser, så kan problemet være mange steder.

Jeg går ud fra at du har installeret styresystem på OCZ, har du seneste firmware i den og har du fulgt deres vejledning for opsætning ang. diskfrag. og index. etc.

BIOS og grafikdriver er de af nyeste dato ?

Prøv disse først, hvis det ikke hjælper tager vi den derfra.

NB. efter du har fået SSD, så stop med alle disse åndsvage programmer der skulle forbedre ydeevnen.
 
Svært at afgører om det kun er musen der "fryser" syntes jeg, for det er jo kun ½ sec eller noget, men nok til det kan være svært at rammer knapper eller links eller andet.
 
Ja, OS er på SSD :)
 
Ser ud som om jeg lige skal opdatere BIOS, vil jeg straks gøre....
og opdaterer så også lige GF driver ... selv om det virkede før med samme BIOS og GF ..
 
har læst en del om settings til SSD og har fulgt dem. Mener ikke jeg kører nogen programmer til at forbedre ydeevne på SSD
 
 
LONDAHL ... sårn her ser min CPU ud i TASKMANAGER
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 12:48
Virker dit tastetur når musen fryser ? hvilken mus bruger du ?

Det er ikke programmer til forbedring af SSD jeg mener, men de programmer som skulle forbedre windows styresystemet, drop dem.


Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Virker dit tastetur når musen fryser ? hvilken mus bruger du
 
Logitech G300
 
Hmm sad og trykkede på num lock sidst den hakkede, og den virkede fint, skal nok prøve at skrive på tasterne næstegang den fryser
 
Ny BIOS og ny GF Driver. Lige før jeg loggede på her, da hakkede PC'en stadig
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Min PC er Pludselig begyndt at "hakke" , det vil sige at Musen fryser kortvarigt, for så at virke igen, Når den fryser og man bevæger musen, så hopper kursor hen til der hvor man havde flyttet musen hen til (Håber forklaring er ok nok)


Batterier i musen?
En mobiltelefon der synkroniserer med server og derfor sender data ud, der "ødelægger" dataoverførsel, mellem mus og pc.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Virker dit tastetur når musen fryser ? hvilken mus bruger du
 
Logitech G300

Jeg mener den mus er kablet

Bruger du det software der følger med musen ? hvis du gør, så afinstaller det og kør uden eller hent den sidste nye version fra Logitech's hjemmeside
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 15:31
For mig lyder det som et interrupt problem - men jeg har ingen gode ideer til hvordan du løser det. interrupts bestemmes i BIOS, så det var nok i den retning jeg ville kigge. Prøv evt. også med en kablet "low cost" mus og se hvordan den spiller...

Jeg følger tråden med interesse
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 16:00
Et  interrupt problem vil normalt være der hele tiden.

Du skriver at du har lavet et virus check.

Hvilket virusprogram bruger du ?
Og er du sikker på at du kun har 1 installeret.

NB. mange bruger MSE ( microsoft Security Ess. ) men får også installeret McAfee når de installerer Adobe Reader. 

2 virusprogrammer er ikke godt og kan godt fryse maskinen
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Et  interrupt problem vil normalt være der hele tiden.

Du skriver at du har lavet et virus check.

Hvilket virusprogram bruger du ?
Og er du sikker på at du kun har 1 installeret.

NB. mange bruger MSE ( microsoft Security Ess. ) men får også installeret McAfee når de installerer Adobe Reader. 

2 virusprogrammer er ikke godt og kan godt fryse maskinen
 
AVG, har kun et installeret
 
Efter al den snak om musen, så prøvede jeg at sætte den i USB porten lige ved siden af, ha  PC har ikke hakket siden......så måske det er et dårligt stik, eller bare ....snavs, støv, skidt, ved det ikke, men krydser finger, skal nok en dag flytte den tilbage og se om den så starter med at hakke igen :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu