|
Calibering af HTCP/Graffikkort/TV? Link-samling! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juli-2012 kl. 11:07 |
Hej,
efter har købt 55ST50 har jeg brugt meget tid på at kalibere mit TV.......men ups...........når man bruger HTCP er der en helt masse med graffik kort driver, codex, render, bla bla, som skal på plads før end man egentlig kan sætte sit TV op! Da jeg har ATi radion 5450 low profile graffikkort, vil der blevet kredset lidt om dette kort. Så samler lige lidt op her og andre kommentare meget velkommen: PC OG MEDIECENTER (citat fra Flatpanels VT50 test):
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har et Radeon 4550 og har rodet en del med indstillingerne. De største problemer var RGB værdierne på 16-235 som ikke opførte sig ens i mine dekodere og programmer.
Da jeg har ISF kalibreret tv, så gik jeg den modsatte vej og opdagede at Pixelformatet YCrCb 4:4:4 eller 4:2:2 gav mig det ønskede resultat på alt det materiale jeg har testet. Jeg kan ikke gennemskue om der er en forskel på de to i praksis. Men jeg kunne ikke selv se forskellen. Både min projektor og tv ser i mine øjne korrekt ud med YCrCb 4:4:4 Jeg har Edge-Enhancement, De-Noise, Dynamic-Contrast og DeBlocking slået fra. Specielt De-Noise og Edge-Enhancement smadrer fuldstændigt billedet. Jeg benytter PowerDVD hardware dekodning til alt tv kiggeri og CoreCodec software dekodning til alt andet x264 materiale. Oplevede for mange problemer med hardware dekodning på forskellig x264 materiale som eksisterer rundt omkring. Bruger MediaPortal til afspilning af alt materiele og tv.
Redigeret af Cyberguyen - 08-Juli-2012 kl. 18:39 |
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har smidt shark007 codex park på og kører med sharks optimale settings, dvs. LAV render/splitter. Det giver schisme et bedre billede. LAV samt MadVR skulle være noget af det bedste (dog kun full hardware acclering på nvidia).
Takker for input til indstillinger. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |