Siden 2003     Danmarks største nichemedie for hjemmets elektronik og indhold     720.000 besøg. 262.000 unikke besøgende   (Jan 2013) 
Forside Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Aktive emner Aktive emner/a>  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   Seneste forum emner (vindue) Mine emner
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  Privatlivspolitik for recordere.dk Fortrolighed  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere/Receiver til Pioner PDP-LX 5090

Besvar Besvar
Forfatter
Indlæg som besvares
joras91 Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 11-Juli-2012
By, Land: Viby Sj., Danma
Status: Offline
Beskeder: 12
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat joras91 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Højttalere/Receiver til Pioner PDP-LX 5090
    Sendt: 11-Juli-2012 kl. 10:20
Hej alle

Dette er mit første indlæg på Recordere.dk (Juhuuu). Når, men jeg er den heldige indehaver at et Pioneer PDP LX5090D - som jeg i øvrigt gerne vil bytte til en Bang & Olufsen fladskærm på et tidspunkt, så skriv endelig. 

Nu til sagen. Jeg har lige nu et Sony HiFi anlæg bestående af en receiver, 5 højttalere og en subwoofer sat til anlægget. Jeg er så uendelig træt af, at jeg skal bruge to fjernbetjeninger - én til receiveren og én til fjernsynet. Jeg har godt nok en Logitech Harmony One, men den er virkelig ikke særlig hurtig. 

Mit spørgsmål er så: HVIS jeg nu køber en Pioneer receiver i stedet, vil jeg så kunne bruge min almindelig Pioneer TV fjernbetening til at styre det hele med?

På forhånd mange tak.

Mvh Jonas 
Jonas Rasmussen
Til top
Kampus Se Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Medlem siden: 18-April-2007
By, Land: Østjylland
Status: Online
Beskeder: 24549
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Kampus Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 11:55
Ja det vil du kunne. Men for at få flere funktioner, er reciever fj.btj. bedre til at styre det hele med. Og så kan man forbinde apparaterne med et link-kabel, et ganske alm tyndt kabel med jackstik i begge ender. Og så har man pludselig alle recieverens display-info på TV skærmen.

Jeg vil da lige gøre opmærksom på at jeg har en lækker reciever til salg herinde Wink

Og så et stort velkommen til recordere Big smile

Redigeret af Kampus - 11-Juli-2012 kl. 11:57
Til top
joras91 Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat joras91 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 11:59
Uhh.. Det lyder ikke dårligt, jeg skal have mig en Pioneer receiver/forstærker og et link-kabel så. 1000 tak for svaret. Nu har jeg kigget lidt rundt, men jeg synes bare at brugtpriserne på Pioneer receivere og forstærkere er utroligt høje?
Jonas Rasmussen
Til top
Kampus Se Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Kampus Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 12:01
Nej tværtimod er priserne meeeget lave på brugt Pioneer lige nu. F.eks. så kostede min reciever 13000 kr for 3 år siden, og den kan du så købe til rundt regnet en tredjedel i dag.
Til top
cnn3 Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20-Oktober-2004
By, Land: Århus
Beskeder: 3029
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat cnn3 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 12:13
mvh Christian
Til top
joras91 Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat joras91 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 12:20
Alt, alt, alt for dyrt desværre. Jeg er slet ikke nogen teknologinørd på det område. Det skal bare spille. Så havde regnet med i omegnen af 500 kr. :-)
Jonas Rasmussen
Til top
Kampus Se Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Kampus Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 12:23
Det får du nok ikke lige en Pioneer reciever til, ihvertfald ikke før den er udtjent LOL

En ældre Onkyo 605 kan måske lige fåes til omkring 1000 kr, og ellers er vi henne ved meget gamle recievere uden HDMI og interaktivitet med dit TV.

Redigeret af Kampus - 11-Juli-2012 kl. 12:25
Til top
KlausDM Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 12-Marts-2010
By, Land: Hammel, Danmark
Beskeder: 6755
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat KlausDM Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 12:28
Citat: joras91

Så havde regnet med i omegnen af 500 kr. :-)

Så er der vidst ikke andet at gøre end at leve med din Harmony.....

Klaus
Til top
joras91 Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat joras91 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 13:10
Hmm, Onkyo må det ihvertfald ikke være, det er jo netop meningen med en pioneer receiver/forstærker, at jeg skal kunne styre det hele fra en fjernbetjening :-)

Ellers har jeg også kigget på Sound Baren Yamaha YAS-101, hvor der ser ud som om, at man kan få end egen fjernbetjening til at virke som fjernbetjening for Sound Baren også. Nogen der har erfaringer med det/den? Link: http://m.digitaltrends.com/home-theater-system-reviews/yamaha-yas-101-review/

Også mange tak for jeres hjælp alle sammen indtil videre.
Jonas Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down