recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B & O i hele hjemmet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B & O i hele hjemmet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B & O i hele hjemmet?
    Sendt: 14-Juli-2012 kl. 20:02
Som vi skriver, så skal det være CAT7 kabler. Det er dem du også bruger til netværk. Du må for alt i verden ikke trække DIN-kabler! CAT7 kan konverteres til alt - både Powerlink, Masterlink, HDMI, , coax, Ethernet (naturligvis) osv. du må ikke begynde at trække enkeltkabler, der kun kan bruges til én ting. Dvs. alle kabler skal være CAT7 og så sidder der RJ45 terminaler i enden, som kan konverteres til alt det du ønsker.

Men tag nu ud og snak med en B&O forhandler, så du kan få vist hvordan tingene spiller sammen. Det er vist en hel del nemmere og langt mere visuelt end det du får her.

Edit: så ikke at du havde besøgt en forhandler. Det er for ringe, at de ikke kan svare på disse simple spørgsmål. Find en anden og forklar det samme som du har gjort her. Det skal de f... kunne tegne et fint diagram for og vise dig hvordan det hele spiller sammen.

Redigeret af Yakken - 14-Juli-2012 kl. 20:04
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
j4ze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j4ze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 16:15
Jamen det lyder som om at det er sådan et Beosound 5 (non-encore) jeg skal have fat i og så nogen højtalere og der er det vel kun smag og pengepung der sætter grænser, så længe det hedder B & O kan det vel snakke sammen. 
Når jeg nu går i gang med at trække ledninger til de forskellige rum, er der så andre ledninger end de normale 5-ben B&O stik man bør trække? nu tænker jeg med hensyn til at der gerne engang skulle ende op med at være et Beovision både i stue, køkken og soveværelse. Bruges der HDMI kabler mellem disse?

Hvad når jeg nu gerne vil sætte se en bluray fra min playstation 3? Jeg har læst at man kan opsætte beo fjernbetjeningen til at kunne styre den, men kan det så ses på alle 3 skærme? og hvad med forskellige kanaler på forskellige fjernsyn?

Sidst men ikke mindst, har jeg så forstået det ret når jeg påstår at i et setup som det jeg er ude i, så placere man Beomaster'en et eller andet centralt sted og trækker så derfra ledninger ud til alle enheder. Selve den fine beosound 5, sætter man vel bare hvor man har lyst - eksempelvis stuen og så kan man ellers styre det hele fra alle rum med en Beo4 eller Beo6 fjernbetjening?

Ved godt det er mange spørgsmål, men de er ikke synderlig godt informeret i den lokale B&O desværre..
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 21:42

Jeg har selv fået installeret komplet nyt for nogle år siden, og har Masterlink i alle rum. Det gode ved masterlink er, at det virker ret godt, og lyden (hos mig) er synkron i alle rum.

Mht video, så bruger jeg ikke link systemet til at sende billede rundt, det giver ikke noget mening mere, det er billigere at købe en ”box” til hvert B&O TV og betjene fra PUC.

Jeg har selv BS5 koblet på masterlink, BS5 er i køkken med BL3, og jeg hører ofte musik i stuen via højttalere koblet til TV’et. Og så vi bruger rigtig meget vores B&O passive højttalere uden for (Beovox 1), som er koblet på en Beolink Passive. Musik udenfor vil vi bestemt ikke gerne undvære i dag.

Ulempen med Masterlink er, at man kun kan afspille den samme kilde i hvert rum, æv. Dog er det sjældent vi har behov for at afspille forskellige kilder i hvert rum. Hmmm, har ikke haft dette behov endnu.

Sidste ting, sørg endelig for at have rigeligt med Cat7 stik (mindst 2 hvert sted) rundt i huset og samlet i en central hub. Det bliver der behov for fremover.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 15:24
En BS5 Encore er en stand-alone afspiller, som ikke kører i Masterlink. Den bør du ikke vælge som førstevalg. BS5 (non-encore) er en masterlink version, som købes sammen med Beomaster 5 (samlet pris) og den kan fungere som server for din musik, som du så kan afspille fra et linkrum med en masterlink-højttaler tilkoblet. Det du skal sørge for, for at få masterlink ført rundt på den smarteste måde, er at have CAT7 kabler ført ud til hvert rum. Jeg ville ikke gå lavere end 2 stk. RJ45 terminaler i hvert rum, så du har noget i overskud til andre ting også.

Alle disse CAT7 kabler skal jo ende et sted, så du har et centralt "serverrum/skab" hvor alle stikkene ender, og her kan du så på gammel telefoncentral manér sammenkoble de rum du har brug for.

I et linkrum sætter du f.eks. et sæt almindelige B&O højttalere, som du så sætter til en Beolink Active. Dette er et IR-øje, som kan kobles direkte i RJ45-stikket, som så føres tilbage til dit hovedrum, hvor din Beomaster 5 står sammen med din Beosound 5. Hvert rum har så sådan et sæt Beolab højttalere og et IR-øje (Beolab 3500 undtaget - den har øjet indbygget og kobler selv direkte i væggen).

Jeg vil dog anbefale dig at smutte forbi en B&O-forhandler og få dem til at vise dig hvordan det hele spiller sammen og muligheder du har. Tingene kan nemlig også spille sammen trådløst via Wireless Masterlink, så længe det kun er til musik.

Jeg ville ikke hoppe på Playmaker i første omgang nu hvor du skal starte forfra og har mulighed for at få det til at køre via Masterlink.

Redigeret af Yakken - 12-Juli-2012 kl. 15:25
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 15:16
Hej
 
Hvis du udelukkende ønsker musik i dine rum skal du kigge på den nye B&O playmaker. Den virker som airport express og du tilslutter højttalerne direkte. Herefter kan du streame musik og radio fra telefon, tablet eller computer (airplay +DLNA). Af højttalere vil jeg vælge Beolab3, da de efter min mening er best value for money indenfor B&O. Vil du senere hen også have mulighed for film og fjernsyn i alle rum kommer du ikke udenom en kablet Beolink løsning. (Flere Cat 6 el. 7 til alle rum fra centralt punkt).
Jeg mener ikke BS5 kan streame over B&O playmaker, men i et kablet beolink setup burde det virke.
Forskellen på BS5 og BS5 encore er at der til BS5 inkluderes en boks med harddisk samtidigt med at den er masterlink/beolink kompatible. BS5 Encore er uden harddisk og streamer således istedet fra NAS eller anden harddisk. BS5 Encore er så vidt jeg ved endnu ikke masterlink/beolink compatible.
 
/Ehlz
Til top
j4ze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j4ze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 14:47
Jeg står og har købt nyt hus og skal til at renovere komplet og i den aneldning vil jeg installere et B&O system i hele huset. Jeg ved at prisen er høj og teknologien ikke er den bedste, men jeg syntes designet er fedt og come on så ringe er det altså ikke.
Da jeg ikke lige ligger inde med en halv million til Hi-Fi udstyr, må TV'et blive en fremtidsinvestering.

Det mit spørgsmål lyder på, er hvad man skal bruge rent lydmæssigt? Jeg har 5 rum hvori der alle skal være højtalere og man skal kunne styre, tænde/slukke musikken i de forskellige rum.

Kan Beosound 5 Encore gøre dette? og skal man så have en i hvert rum? jeg har et 2 beo4 fjernbetjeninger som jeg har læst at man kan bruge, men der skal vel være en eller anden form for "reciever" i hvert rum, ik?

Mit fjernsyn er et sony bravia og det må jeg bare nøjes med at tilslutte med et AUX kabel - ved godt at jeg mister sorroundsound med dette setup.

Lige et bonus spørgsmål, udover størrelsen, hvad er forskellen så på Beosound 5 og Beosound 5 Encore?

På forhånd tak

/jaze
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu