recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV optaget på ekstern HDD via Sony Bravia TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV optaget på ekstern HDD via Sony Bravia TV

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Gaio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gaio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV optaget på ekstern HDD via Sony Bravia TV
    Sendt: 15-Juli-2012 kl. 04:08
Hey

Jeg er ejer af et Sony 32" LED Smart-TV model KDL-32EX653

Til tv'et kan jeg sætte en extern harddisk på som tv'et så optager udsendelser på efter jeg endten har trykket på optag eller bedt om at noget skal optages via tv guiden som er indbygget i tv'et.

Den eksterne USB HDD er på ca. 750 GB og det er i en stor partion som tv'et håndterer fint.

Nu har jeg så optaget et program som jeg gerne vil trække ud fra den externe HDD og brænde ned på en dvd så man kan se det på et tv via en dvd afspiller.

Hvordan får jeg det overført ? Jeg har forsøgt at sætte USB HDD'en til min pc, og den finder USB HDD'en, men den kommer kun frem i oversigten over devices, men jeg kan ikke åbne den og se nogen filer på den.

Nogen der kan/vil hjælpe ?

På forhånd tak

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 08:10
Hvilket format er den i? Nfts, ext, eller fat 32. Og hvis du optager fra kodet tv, kan du kun brænde dem osv. Hvis du finder et program til at dekode dem
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 08:13
Det korte svar: du kan ikke trække optagelserne ud.

De ligger beskyttet på hdd og kan kun bruges på det tv som har optaget dem.

Der findes ingen "kendte" løsninger.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det korte svar: du kan ikke trække optagelserne ud.

De ligger beskyttet på hdd og kan kun bruges på det tv som har optaget dem.

Der findes ingen "kendte" løsninger.
 
Og dog måske Confused
Har kigget i manual fra:
På side 10 i DK manual er der vist tilslutning til DVD optager via SCART, men har ikke nærlæst om det er muligt at sende TV optagelser ud på SCART. Mit Panasonic har ikke USB, men direkte udsendelse kan optages fra SCART (med den deraf ringere kvalitet)
 
Alternativ løsning kunne være fra denne guide:
Men aner ikke om det er muligt fra Sony?
 
Mvh JørgenT


Redigeret af JørgenT - 15-Juli-2012 kl. 08:59
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 11:29
Du kan ikke uden videre få optagelserne ud på DVD. Der er 2 muligheder: 1) Du kan forsøge at installere en windows-driver til unix-filsystem, og håbe på, at du kan få adgang til optagelserne (som så sandsynligvis stadig er krypterede), eller 2) Du kan købe en HDMI-grabber, og trække dem ud fra TV'et via HDMI og over på computeren, og behandle dem videre herfra.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 11:55
NitroBlast hvor mange tv har lige HDMI udgang? Jeg har aldrig set et.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

NitroBlast hvor mange tv har lige HDMI udgang? Jeg har aldrig set et.
 
God pointe.. Men svaret fungerer med HDD-recordere, hvilket hjælper vildt meget her Wink
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Gaio Gaio skrev:

Hey

Jeg er ejer af et Sony 32" LED Smart-TV model KDL-32EX653

Til tv'et kan jeg sætte en extern harddisk på som tv'et så optager udsendelser på efter jeg endten har trykket på optag eller bedt om at noget skal optages via tv guiden som er indbygget i tv'et.

Den eksterne USB HDD er på ca. 750 GB og det er i en stor partion som tv'et håndterer fint.

Nu har jeg så optaget et program som jeg gerne vil trække ud fra den externe HDD og brænde ned på en dvd så man kan se det på et tv via en dvd afspiller.

Hvordan får jeg det overført ? Jeg har forsøgt at sætte USB HDD'en til min pc, og den finder USB HDD'en, men den kommer kun frem i oversigten over devices, men jeg kan ikke åbne den og se nogen filer på den.

Inden du forsøger med alverdens programmer, om du kan få filen på HDD'en ud, så prøv at optage et par minutter direkte på en USB'nøgle og se om du kan redigere eller få vist den fil du netop har optaget først. Det kan du sikkert ikke grundet denne apparatspecifikke kryptering mange producenter anvender. (husk, at USB'en skal kunne 'aftage' data med en vis hastighed - ellers duer det ikke)

Ellers prøv som forestået, at forbinde den enhed du skal have det over på med scartcablet. Det kan ofte lade sig gøre, men koster en del på kvaliteten. Pas på du ikke laver en loop så billedet 'vælter' hele tiden. Gør den det, skal du pillet et kabel fra så den ikke går i selvsving.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Gaio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gaio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 13:19
T-Duck : Jeg kan slet ikke komme ind på den

Jørgen T : Er scart ikke kun envejs ? Der står godt nok dvd-optager, men mon ikke den kun kan sende til tv'et via scartstikket ? Hmm vil ihvertfald lige se om dvd optageren kan finde tv'et - Mange tak for guiden, det skal da helt sikkert lige prøves af :)

Nitroblast : Dvs. jeg skal installere SAMBA og så kan den læse USB HDD'en fordi den er i et linux format ? En HDMI grabber koster vel en hulens bunke penge, men vil da lige se på det.

db89/nitroblast : HDMI virker det ikke begge veje, det synes jeg at have forstået det gør.

Kavi : God ide med USB nøglen så jeg ikke mister det jeg har optaget, tak :) Har en Sony HDD optager sat i scartstikket på Sony Tv'et, så måske det kan lykkes og angående kvalitet, så behøver det ikke være så godt da jeg ikke skal bruge det ud over privat så jeg kan aflaste min HDD optager da den jo kun har en vis plads at gøre godt med.







Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Gaio Gaio skrev:

Jørgen T : Er scart ikke kun envejs ? Der står godt nok dvd-optager, men mon ikke den kun kan sende til tv'et via scartstikket ? Hmm vil ihvertfald lige se om dvd optageren kan finde tv'et - Mange tak for guiden, det skal da helt sikkert lige prøves af :)
Nej, hvis det er et fuldt monteret SCART er det to-vejs.
Det virker med min Sony HX710 og Panasonic TX-P42X10Y.
Det er dog ikke sikkert at alle TV SCART stik har output funktion.
 
Mvh JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Gaio Gaio skrev:

En HDMI grabber koster vel en hulens bunke penge, men vil da lige se på det.
TV HDMI stik har i bedste fald Audio Return Channel til at sende audio fra TV tuner til receiver, ikke billede, så glem den løsning.  Big smile
 
Mvh JørgenT
 
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 13:36
JørgenT har ret: HDMI-grabber virker kun med HDD-recordere eller TV-tunere med PVR, og kan derfor ikke bruges.. Ang. SAMBA, så virker det kun, hvis HDD'en rent faktisk er unix-formateret, hvilket det ofte er med TV-PVR.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu