recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV optaget på ekstern HDD via Sony Bravia TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV optaget på ekstern HDD via Sony Bravia TV

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 19:05
De fleste vil vel gerne have den mulighed, måske ikke bruge den,, men bare at kunne tage det optagne med og se det på færge turen eller senere i ferien på det medie man nu har til rådighed, man har jo trods alt allerede betalt for det...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Kommer sådan en maskine på markedet i dag, der kan gemme optagelser på diske i HD'kvalitet, så står jeg med mølposen parat. Jeg kan huske det blev nævnt i en anden tråd, at kun få har det ønske, men jeg synes nu der er ganske mange der savner den mulighed.
 
Disse maskiner er da på markedet og har været det i mange år, så du kan godt finde mølposen frem.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Kommer sådan en maskine på markedet i dag, der kan gemme optagelser på diske i HD'kvalitet, så står jeg med mølposen parat. Jeg kan huske det blev nævnt i en anden tråd, at kun få har det ønske, men jeg synes nu der er ganske mange der savner den mulighed.
 
Disse maskiner er da på markedet og har været det i mange år, så du kan godt finde mølposen frem.
 
Flemming
Det ville da være fantastisk. En maskine, der kan optage udsendelser i HD og derefter brænde ud på medier - og stadig i HD'kvalitet ??? Har du et link ?
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 01:02
Mon ikke FLT tænker på de billige bokse med usb/hd stik, de kunne jo bruges, men det havde været MEGET lettere hvis YS boksen kunne direkte...
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 05:27
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Mon ikke FLT tænker på de billige bokse med usb/hd stik, de kunne jo bruges, men det havde været MEGET lettere hvis YS boksen kunne direkte...

Tjoe...... det kan være, men der er jo ingen af dem der kan brænde DVD'er eller BlueRay'skiver ud med det optagne i HD'kvalitet.
Jeg har to ældre LG'optagere med analoge tunere hvortil jeg overfører det jeg skal have brændt ud, men det ender jo bestemt ikke i HD'kvalitet efter en tur gennem scartkablet. Disse bokse kan ofte optage ukrypteret, så jeg kan exportere filerne, men så skal jeg have et brænderprogram startet op efterfølgende i pjuteren, og så ryger komforten en tur.

Men jeg glæder mig da til at se hvad det er for en maskine han peger på :)

-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Mon ikke FLT tænker på de billige bokse med usb/hd stik, de kunne jo bruges, men det havde været MEGET lettere hvis YS boksen kunne direkte...
 
For det første, når der skrives diske, tænker jeg på harddiske. DVD og Blu-Ray er gammeldags i den henseende. Hvorfor konvertere når man kan beholde det originale format? Det er tidskrævende og kvalitetsforringende. Langt de fleste medieafspillere som findes i samme prislag som en DVD- eller Blu-Ray asfpiller kan jo afspille .ts formatet + alverdens andre filformater med undertekster m.v. Det giver en langt større fleksibilitet.
 
Og ja, de billige bokse tænker jeg også på, dem skal man ikke kimse af, men der findes også mange mærkevarer til lidt højere priser der kan tricket.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 08:21
Du behøver ikke nødvendigvis konvertere, hvis bare udsendelsen sendes i et Blu-Ray kompatibelt format (hvilket de desværre ofte ikke gør).

Så kan den rå TransportStream skrives direkte til Blu-Ray disk og dermed bevares den originale kvalitet 100%.

Men ellers kan man gøre som jeg gør med min DreamBox 8000HD: Overføre .ts filerne til PC og konvertere dem (uden kvalitetstab) til .MKV filer. Disse kan afspilles i alle fornuftige medie-afspillere, og i en masse Blu-Ray afspillere ligeså, så hvis man brænder disse ud på disk, så kan man næsten bruge dem ligesom en rigtig Blu-Ray disk. Eller man kan lægge dem på sin NAS/USB HDD/USB Stick og afpsille derfra.

Redigeret af HeartWare - 18-Juli-2012 kl. 08:22
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:25
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:31
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Kavi: Her er et link til 3 harddiskoptagere alle med blu-ray optager.

 
Så vidt jeg kan se, er de optagere udelukkende med DVB-S (eller DVB-T) tunere og ikke med DVB-C, som folk efterlyser.


Redigeret af NitroBlast - 18-Juli-2012 kl. 13:34
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:40
NitroBlast: Hvoraf fremgår det, at man kun er interesseret i optagere med DVB-C tunere????

Iøvrigt har Panasonic oplyst, at kabeltv-versionerne vil komme på markedet til efteråret - formodentlig i forbindelse med IFA i Berlin.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

NitroBlast: Hvoraf fremgår det, at man kun er interesseret i optagere med DVB-C tunere????
 
Iøvrigt har Panasonic oplyst, at kabeltv-versionerne vil komme på markedet til efteråret - formodentlig i forbindelse med IFA i Berlin.
Hvis Panasonic have øjnet et marked for recordere med DVB-T og DVB-S i DK, så havde de optagere nok være lanceret på det danske marked - det siger jo lidt om efterspørgslen. Desuden er der mest snak om Samsung's og LG's recordere med DVB-C, og samtidig vil jeg skyde på, at de fleste i DK får deres signal via DVB-C (feks. gennem antenneforening) - derfor må interessen for DVB-C optagere være størst.
 
Ser frem til at finde ud af, hvad Panasonic's DVB-C optagere kan ift. Samsung og LG, der begge ikke dækker mine behov helt ;-)
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu